Gå til innhold

Å date når man ikke har noe nettverk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skulle veldig gjerne funnet venner, og kanskje en date eller potensiell kjæreste. Men jeg har null venner, som en følge av en ensom barndom, sosial angst og helseproblemer. Så jeg har egentlig to spørsmål: Er man "uaktuell" når man ikke har noe nettverk av de årsakene jeg nevner? Og hva er fine aktiviteter å begynne med når man savner venner og må begynne helt på bunnen? 

PS: Jeg er i 20-årene, hvis det betyr noe...

Anonymkode: d46f3...105

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du skal ikke endre deg selv for å date. Du skal gjøre det beste ut av deg selv. Så fritidsinteresser velger du etter hva du ønsker å begynne med. 

Og du er ikke uaktuell. Du er mer en god nok for å date. Bare vær grei og respekter motpart så vil det gå bra. 

Anonymkode: c01c2...674

• Liker 1
Skrevet

Hva med å undersøke om det fins minglekvelder i byen din? Kanskje det er en gruppe på facebook eller noe? Har vært inne på tanken å lage til noe slikt selv da jeg har sett mer lei på det som er av online dating. 

Du skriver sosial angst. Er det noe du har hatt eller sliter med enda? Kanskje du skal prøve å finne noen grupper som går på å finne venner før du begynner med dating? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fant min i WoW :fnise: 

Anonymkode: 08d85...4be

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg slet også med venneløshet etter angst i hele oppveksten. Da angsten kom seg, i tyveårene, fant jeg venner blant annet ved å melde meg frivillig i organisasjoner, og begynne i kor. Nå har jeg venner/gode bekjente jeg har truffet både via å jobbe som frivillig i Dyrebeskyttelsen, som leksehjelper i Røde Kors, og via koret :) 

Anonymkode: 787e9...23d

• Liker 2
Skrevet

Finnes mange sider deriblant KG for å få venner. 

Vil ikke si man er uaktuell om man er venneløs, men om man er trist fordi man er venneløs så teller jo tristheten negativt. I tillegg om man er ufrivillig venneløs så kan fort bli slitsom fordi man lar en person bære hele ens sosiale behov.

AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig er man ikke uaktuell men vet at det kan føles sånn for det trodde jeg i mange år også!  Kjæresten min liker faktisk at jeg ikke har venner for da får jo han all tiden min :) det var flauest i hodet mitt bare, å grue meg til hvordan samtaler skulle gå når jeg aldri hadde noen andre å snakke om eller fortelle om ting jeg hadde gjort med andre, følte meg så viggo og liten og tenkte det ville gi en potensiell date dårlig inntrykk. Men i starten av datingen møtes man jo bare dere to uansett så venner kommer ikke opp som tema en gang :) Dessuten om man ønsker seg venner er det bare å registrere seg på aktivitetsvenner.no å finne folk med felles interesser, poste annonse i sosial delen her på forumet som mange gjør eller melde deg inn i gruppen "venninder <3" på facebook eller andre vennegrupper.  

Anonymkode: a273b...32f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...