Gå til innhold

Hvor mange kilo menneske tenker du at en høy, veltrent mann på 100 kilo bør kunne løfte og bære på?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis han har en kjæreste på 70 kilo... Bør han kunne klare å slenge henne over skulderen liksom?

Anonymkode: 3fe43...57e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

I mine øyne vil en veltrent mann på 100 kg være relativt muskuløs, avhengig av hvor høy han er. Har du mye muskler er du ofte sterkere enn en person med mindre muskler. Konklusjonen er at mannen bør kunne bære en persjon på 70 kg over skulderen. Kanskje ikke slenge henne over skulderen, men ihvertfall bære personen.

Anonymkode: a0e56...079

Skrevet

Jeg er ei halvtrent jente på 178, og jeg er sikker på at jeg kunne slengt ei jente på 70kg over skuldra. Så en veltrent mann burde jo absolutt få det til, ja. 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Har ikke prøvd å løfte på en voksen i det siste -- men kan løfte og bære på tre unger som til sammen veier ca. 80 kg. Samtidig. Selv om de ikke vil samarbeide. Og det blir jo litt vanskeligere.

(Er selv 190 cm og ca. 120 kg om dagen, trener som en styrkeløfter på mosjonistnivå.)

Endret av Leifr
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Leifr skrev:

Har ikke prøvd å løfte på en voksen i det siste -- men kan løfte og bære på tre unger som til sammen veier ca. 80 kg. Samtidig. Selv om de ikke vil samarbeide. Og det blir jo litt vanskeligere.

(Er selv 190 cm og ca. 120 kg om dagen, trener som en styrkeløfter på mosjonistnivå.)

Du hørtes digg ut :)

Anonymkode: af8fe...27a

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du hørtes digg ut :)

Nåja, tror kona er brukbart fornøyd.

• Liker 1
Skrevet

Min første kjæreste som jeg var sammen med da jeg var på mitt tyngste, altså rundt 98 kg, han var veldig veltrent, han klarte fint å slenge meg over skulderen og løpe av gårde. Husker første gang han gjorde det, var så redd han bare skulle synke ned i jorda eller brekke beina mens han løp :fnise: 

AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, Leifr skrev:

Nåja, tror kona er brukbart fornøyd.

Du får løfte litt på henne, så blir hun nok fornøyd ;) 

AnonymBruker
Skrevet

Venninnen min på 60 kg klarer å løfte mannen sin på 186, 85 kg. Jeg har sett det live. 

Anonymkode: 97d62...79a

AnonymBruker
Skrevet

Man bør ihvertfall kunne bære noen med ens egen vekt på skuldra. 

Anonymkode: 2ec89...9d6

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Venninnen min på 60 kg klarer å løfte mannen sin på 186, 85 kg. Jeg har sett det live. 

Anonymkode: 97d62...79a

Men det er noe annet å bare løfte noen kontra å slenge dem over skuldra. Men hvis hun løfter mannen sin over skuldra lett bør hun melde seg på NM i styrkeløft, for da tar hun nok lett 130 kg i mark. Jeg selv er 160 og tar 95 kg i mark og vil opp til 120-130 sånn at jeg kan konkurrere i styrkeløft :) 

Anonymkode: 2ec89...9d6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...