Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri vært veldig stolt over det og snakka heller med sjenerthet, men jeg begynner å få rynker jeg. Selv om jeg er litt over 30 år gammel, så ville det være greit å nyte det flotte utseendet man hadde da man var 25. Men det begynner å ta slutt nå. jeg kan ikke si at jeg alltid tok riktig hudpleie, jeg behandlet min hud på en vanlig måte, dvs. hudkrem (fuktighet) og det var det. Ikke noe spesielt.

Etter jeg fødte barn, så ville huden på ansiktet ikke bli som før, jeg fikk strekkmerker ellers på kroppen og jeg fikk stort behov å bli vakker og ung først da. Men det var kanskje for sent.

Jeg begynte å slanke meg og bruke dyre kremer, men så fant jeg mine favoritter. Kan noen kjenne seg igjen i den situasjonen, bruker noen hudpleie kremer eller slanking kurer? Er det bare meg her som føler seg gammel og feit?

Anonymkode: abcaa...cbd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg følte meg mer voksen og mye mer verdt etter at jeg fikk barn. Og rynker og annet kommer helt uavhengig av barnefødsler, det er i hvert fall ikke slik i min omgangskrets (damer over førti) at de uten barn er slanke, rynkefri og perfekte som om de var 25, mens de med barn har forfalt betraktelig mer. Ikke tror jeg jeg bruker verken mer eller mindre tid og penger på produkter og pleie (vel, kanskje litt mindre tid) enn de barnløse, eller jeg selv brukte før. Siden jeg fikk barn relativt sent (den siste da jeg var 39), føler jeg meg ganske ung faktisk, jeg er jo først og fremst fortsatt småbarnsmor og identifiserer meg med det, i stedet for satt, middelaldrende 45-åring. Jeg har så mye annet å holde på med og bekymre meg over, at rynker og grått hår, det kan man enten leve med eller fikse hos frisøren.

Anonymkode: 911b7...c69

• Liker 1
Skrevet

Nei, jeg hadde overhodet ingen slike tanker eller problemer etter fødselen. Ikke fysiske heller. Ikke et eneste strekkmerke, og ingen kilo for mye. Da jeg hadde født, forsvant halvparten av svangerskapskiloene mine allerede på fødestua før jeg rakk å komme hjem. De siste få kiloene forsvant gradvis av seg selv de i løpet av de første månedene med amming. Amming drar mange kalorier.

Jeg kjøpte ikke en eneste spesialkrem mot rynker heller, selv om jeg var 33 da jeg fikk barn. Følte ikke behov for det, og ikke var jeg spesielt rynkete heller da.  Kan godt hende jeg hadde en rynke eller to, men ingenting jeg la merke til eller som folk hang seg opp i.

Hvorfor i all verden skulle man ikke føle seg mye verdt etter fødselen? Den tanken ramlet meg ikke inn et sekund. Jeg var tvertimot kjempestolt over prestasjonen min, flommet over av morskjærlighet overfor barnet jeg hadde skapt og satt til verden.

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo flott dere kan føle dere kvinner og mødre på riktig. Kanskje er det noen ufullkommenheter, kanskje manglende støtte fra min mann som gjør at jeg ikke føler meg mer verd enn før. Men det er også mine tabletter som hjelpper ved slanking som gir meg selvtilliten tilbake. Jeg får den sammen med gammel figur igjen. Min kur e r nesten slutt, men da føler jeg at jeg fant min intime verden og tilflukt i trening.

Anonymkode: abcaa...cbd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...