Gå til innhold

Sommerklær i barnehagen - 3-åring

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De er mye ute. Jeg har kjøpt cosmica solkrem faktor 50 og den står i barnehagen så hun kan smøres. Men er det OK at en 3-åring er i sola hele dagen? Så lenge de smører (jeg kan ikke kontrollere hvor ofte de smører henne, men har aldri opplevd at de har latt henne bli solbrent)? 

Når det er over 20 grader i skyggen blir det veldig varmt med langermet, uansett hvor tynt det er. Nevner det mtp at langermet hadde beskyttet godt mot sola. Men t-skjorte og shorts er mer passe bekledning, hun er en varm person. 

Men er det innafor med en 3-åring, er det ok at hun har armer og ben i sola "hele dagen" så lenge bhg passer på at hun ikke blir rød? Bruker solhatt.

Anonymkode: c9dcb...621

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

De er mye ute. Jeg har kjøpt cosmica solkrem faktor 50 og den står i barnehagen så hun kan smøres. Men er det OK at en 3-åring er i sola hele dagen? Så lenge de smører (jeg kan ikke kontrollere hvor ofte de smører henne, men har aldri opplevd at de har latt henne bli solbrent)? 

Når det er over 20 grader i skyggen blir det veldig varmt med langermet, uansett hvor tynt det er. Nevner det mtp at langermet hadde beskyttet godt mot sola. Men t-skjorte og shorts er mer passe bekledning, hun er en varm person. 

Men er det innafor med en 3-åring, er det ok at hun har armer og ben i sola "hele dagen" så lenge bhg passer på at hun ikke blir rød? Bruker solhatt.

Anonymkode: c9dcb...621

Ja, det er helt ok. Unger snur naturlig ryggen til solen, og dette går helt fint. I barnehagen smører de minst 2 ganger hver dag, og med faktor 50 (!) får barnet ditt ikke solskader. 

Anonymkode: 4d1a8...ea8

AnonymBruker
Skrevet

I vår barnehage er de inne eller i skyggen innimellom. Det er jeg svært glad for. Det blir litt mye med en hel dag ute i sola om det kun er sol og ikke noe skyggesteder.

Anonymkode: ced90...06e

Skrevet

Mine går med bare armer og ben om sommeren. De bruker caps eller solhatt og barnehagen er flinke med smøring. De er uansett ikke ute hele dagen i strekk. De er ute om morgenen, går inn for lunsj og samlingsstund og så ut igjen etterpå, så det blir en liten pause.

Skrevet

Jeg har kortarmet og shorts på varme dager. De ansatte passer på at barna får solkrem og pauser fra solsteiken. Husk å smøre første lag før levering + ha vannflaske lett tilgjengelig. Hør med de ansatte om rutiner for å tilby barna vann, noen slurver med dette. Mine barn nekter å ha på solhatt og solbriller, jeg har det tilgjengelig i bhg.

Skrevet

Når det er sol og fint vær så sender jeg sønnen min i barnehagen iført shorts og t-skjorte. Før han kler på seg om morgenen så smører jeg han inn med solfaktor 50, og så har han en flaske med den samme i barnehagen som de smører han inn med i løpet av dagen. I vår barnehage så er de som regel ute hele dagen hvis det er fint vær, men tar måltidene inne sånn at barna får en pause fra solen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...