AnonymBruker Skrevet 10. mai 2016 #1 Skrevet 10. mai 2016 bestilte pakkereise for noen dager siden, idag er prisen 4600 billigere. Samme fly og samme hotell. Ving nekter å gjøre noe med det og skylder på flyselskapet, dessuten kan jeg ikke avbestille reise for der gjelder ikke avbestilling for 42 dager som charter. Fy Faen som forbanna jeg er. MELDING til alle, reis aldri på pakkereise med rutefly med VING fy faen for et drittselskap. Anonymkode: 758bc...4ef
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2016 #2 Skrevet 10. mai 2016 Vet du, priser endrer seg hele tiden. Det er nok utrolig kjipt og tenke på ja, men Ving kontrollerer jo ikke når prisene skal være høye og når de skal være lave. Det kommer jo an på mange ting om flyprisene er billig eller dyre. Det er noe som heter etterspørsel, og de regner nok ut i fra det. Kjipt å høre om reisen din, men sånt skjer. Anonymkode: 1723e...cf2 11
wondergirl Skrevet 10. mai 2016 #3 Skrevet 10. mai 2016 Dette er ikke spesielt for Ving. Priser på både flyturer og overnatting varierer hele tiden, man må følge med over tid og ha litt is i magen hvis man skal sikre seg den rimeligste turen. Men da risikerer man også at det blir utsolgt. Hvis det er stor etterspørsel øker prisen, og hvis det er lav, dumper de prisene. Kjedelig at du betalte mye, men dette er ikke noe eget for Ving. 6
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2016 #4 Skrevet 10. mai 2016 Det ble slutt med fastpris på fly for mange år siden. Nå har vi bare jo-jo priser. Anonymkode: c31d3...239 1
Gullik Skrevet 10. mai 2016 #5 Skrevet 10. mai 2016 Da må du slutte å fly helt. ALLE flyselskaper gjør dette. Som en liten digresjon, så hadde det jo vært umulig for alle forretninger å kjøre tilbud på noe som helst hvis de som tidligere hadde kjøpt varen til fullpris hadde krav på å få mellomlegget... 3
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2016 #6 Skrevet 10. mai 2016 spiller ingen rolle jojo priser er ikke på 5000 forskjell jeg skal iallefall ikke bruke dem. Anonymkode: 758bc...4ef
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2016 #7 Skrevet 10. mai 2016 Du må lære deg å bruke triksene for å unngå dette. Mange flyselskaper har lavpriskalendre. Google har samlet inn endel av disse og laget et kart som viser hvilken dager er billigst å fly: https://www.google.no/flights/ Allikevel er dette ingen garanti for at du får lavest mulig pris. Anonymkode: c31d3...239 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2016 #8 Skrevet 10. mai 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du må lære deg å bruke triksene for å unngå dette. Mange flyselskaper har lavpriskalendre. Google har samlet inn endel av disse og laget et kart som viser hvilken dager er billigst å fly: https://www.google.no/flights/ Allikevel er dette ingen garanti for at du får lavest mulig pris. Anonymkode: c31d3...239 det var vel en trøst over at det ble iallefal dyrere enn det jeg har fått. Likevel jeg kommer aldri til å tilgi Ving aldri Anonymkode: 758bc...4ef
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2016 #9 Skrevet 10. mai 2016 Antar du skal til en eller annen storby, og i så fall så skjønner jeg ikke at du bruker et charterselskap i utgangspunktet. Mye bedre (og billigere) å ha full kontroll selv. Anonymkode: 1ba26...b99 3
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2016 #10 Skrevet 10. mai 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Antar du skal til en eller annen storby, og i så fall så skjønner jeg ikke at du bruker et charterselskap i utgangspunktet. Mye bedre (og billigere) å ha full kontroll selv. Anonymkode: 1ba26...b99 TYDELIGVIS som advarsel til andre Anonymkode: 758bc...4ef
reiseglad Skrevet 10. mai 2016 #11 Skrevet 10. mai 2016 Hvorfor skulle dette være Ving sin skyld? Hvis du studerer priser, vil de kunne variere fra dag til dag, uke til uke. Skyld heller på deg selv, som kjøpte på et tidspunkt med høyere priser.... 3
Gullik Skrevet 11. mai 2016 #12 Skrevet 11. mai 2016 15 timer siden, AnonymBruker skrev: TYDELIGVIS som advarsel til andre Anonymkode: 758bc...4ef Ikke kjøp flybillett hos noe selskap da prisen kan gå ned senere? 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2016 #13 Skrevet 11. mai 2016 Jeg har nettopp opplevd akkurat det samme med Apollo. Prisen på turen vi bestilte for en måned siden, har nå gått ned med en tusenlapp per person - og vi er fire stk i familien som reiser, så det blir 4000 til sammen. Ser at vi kan avbestille turen mot en avgift på 500 kr per person. Men siden vi også reiser med rutefly gjennom Apollo, kan det være vanskeligere å få avbestilt, og så bestilt nye billetter rett etterpå, til en lavere pris. Jeg skal ikke gå inn og sjekke pris flere ganger, blir bare i dårlig humør av det :-( Anonymkode: d3649...7d7
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2016 #14 Skrevet 11. mai 2016 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har nettopp opplevd akkurat det samme med Apollo. Prisen på turen vi bestilte for en måned siden, har nå gått ned med en tusenlapp per person - og vi er fire stk i familien som reiser, så det blir 4000 til sammen. Ser at vi kan avbestille turen mot en avgift på 500 kr per person. Men siden vi også reiser med rutefly gjennom Apollo, kan det være vanskeligere å få avbestilt, og så bestilt nye billetter rett etterpå, til en lavere pris. Jeg skal ikke gå inn og sjekke pris flere ganger, blir bare i dårlig humør av det :-( Anonymkode: d3649...7d7 avbestilling gjelder for charterreiser kr. 500, du kan ikke avbestille rutefly fordi de har utstedt billetten din på ruteflyet under "ikke refunderbare billetter". Det sa de til meg på Ving. Anonymkode: 758bc...4ef
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2016 #15 Skrevet 11. mai 2016 Den 10.5.2016 at 12.01, AnonymBruker skrev: Vet du, priser endrer seg hele tiden. Det er nok utrolig kjipt og tenke på ja, men Ving kontrollerer jo ikke når prisene skal være høye og når de skal være lave. Det kommer jo an på mange ting om flyprisene er billig eller dyre. Det er noe som heter etterspørsel, og de regner nok ut i fra det. Kjipt å høre om reisen din, men sånt skjer. Anonymkode: 1723e...cf2 Stemmer det, jeg har jobbet i reisebyrå så dette kjenner jeg til. Prisene endrer seg hele tiden, er sånt man må regne med. Uavhengig om man bestiller selv direkte med flyselskapet eller via en reiseoperatør. Anonymkode: 5bc49...1b4
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2016 #16 Skrevet 13. mai 2016 da tror jeg at det lønner seg å gjøre det selv via flyselskap og hotell, hvis det er så rævva selskap som Ving utgir seg for. Fraskriver seg alt ansvar og skylder på andre. Ikke bra Anonymkode: 758bc...4ef
Whoops Skrevet 13. mai 2016 #17 Skrevet 13. mai 2016 Hos flyselskapene blir prisene gjerne høyere ettersom det blir utsolgt. Det er alltid noen som er desperate og som kjøper de siste 20 billettene. Hos turarrangørene hender det at de har kjøpe et antall plasser hos flyselskapet og om de ikke selger dem unna taper de pengene, derfor setter de ned prisene for å være sikker på at de ikke går i minus. Det samme skjer kanskje med hoteller og resorter. De binder seg til et antall rom/leiligheter og er avhengig av på selge unna. ALLE priser i reiselivsbransjen er dynamiske og kommer an på avtaler og etterspørsel. Jeg vet selvsagt ikke om dette er tilfellet her, men dette skjer. Du får en pris og godtar den. Om den er for høy finner du en annen akseptabel løsning. Det du er villig til å betale er den verd. Av og til er turoperatører som Ving billigerer enn å booke fly og hotell selv, andre ganger betaler du mer.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2016 #18 Skrevet 14. mai 2016 Tror ving er glade for å slippe deg jeg, du fremstår som en utrolig umoden sutrekopp! Neste gang går det kanskje motsatt vei, dagen etter du bestiller går prisen opp med 5.000kr. Ville du da ha ringt og krevd å betale den nye, høyere prisen? Siden det er urettferdig at andre må betale mer enn deg? Er du så moralsk av deg som du later til å være, så hadde du sikkert gjort det! Anonymkode: 7866c...d8b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå