Gjest Anonymous Skrevet 18. juli 2002 #1 Skrevet 18. juli 2002 Hallo alle dere gifteklare. Er invitert i et bryllup om ikke så lenge. Gleder meg kjempemasse. Problemet er hva jeg skal gi i gave. Brudeparet har bodd sammen i noen år og har dobbelt opp av det aller meste. Derfor tenkte jeg at ettersom jeg er ganske kunstnerisk av meg, så skal jeg jammen lage gaven selv. Til nå har jeg brodert et bilde med et brudepar på med bryllupsdatoen og navnetc. Bilde er ca 20 x 25 cm stort. Jeg brukte vanvittig lang tid på å sy det...... Jeg har oså malt et bamsepar i smoking og brudekjole Dette prosjektet brukte jeg og så lang tid på. Spørsmålet er som følger; kan egentlig noe av dette brukes som gave. Jeg er ganske nær venninne med bruden og er redd det kommer til å se litt lite ut. På en annen side så har jeg jo brukt mye tid og ressurser på dette. Men det er det jo ikke mange som ser eller tenker over. Hadde vært kjempetakknemlig om noen hadde tatt seg tid til å skrive ned sine synspunkter og hjulpet med litt. Stor sommerhisen til alle sammen fra Tita
Augustbrud02 Skrevet 18. juli 2002 #2 Skrevet 18. juli 2002 Slike gaver er noe av det mest personlige man kan få og jeg er selv klar over hvor mye tid det tar. Synes det er en kjempeflott gave jeg og jeg hadde blitt veldig glad for å få noe sånt til vårt bryllup!
kiwi Skrevet 18. juli 2002 #3 Skrevet 18. juli 2002 Jeg ville først vurdert hva slags typer brudeparet er, og hva de liker. Liker de å ha koselige pynteting, og gjerne litt nostalgiske, romantiske minner fremme? I så fall tror jeg gaven din skyter blink! Er de derimot opptatt av moderne design, stramme linjer og unngår typiske pyntegjenstander? Da ville jeg tenkt meg litt om, tror jeg! Folk er så forskjellige, at det er vanskelig å gi et entydig svar på om dette er en god gave eller ikke! Det er utrolig koselig og personlig med en selvlaget gave, men det kan føles direkte ille for mottakeren om man føler at det blir feil stil i forhold til interiøret og innredningen for øvrig. Men dette vet du best! Siden du kom på å lage dette, så er det nok noe du i utgangspunktet trodde de ville like, og da er det nok ganske safe! Lykke til!
leoanna Skrevet 18. juli 2002 #4 Skrevet 18. juli 2002 Vil påstå at jeg kan defineres som type nr. to som kiwi beskriver, og har ikke huset fullt av pynteting og slikt. Likevel ble jeg veldig glad da vi fikk et slikt brodert bilde i gave til bryllupet. Litt fordi det var ganske fint, litt på grunn av den som gav det, men mest fordi jeg vet hvor mange timer det ligger bak et slikt broderi. Vil mye heller ha det enn sengesett nr. ørti. Se an vennene dine, og gi bildet om det er det du mener er det riktige! Ha et fortreffelig bryllup. :D
scorpion73 Skrevet 18. juli 2002 #5 Skrevet 18. juli 2002 Jeg mener at slike peronlige gaver er de beste og mest dyrbare gavene en får, fordi det ligger noe personlig bak de.
Gjest Anonymous Skrevet 18. juli 2002 #6 Skrevet 18. juli 2002 synes ikke gaven er for liten, men som en anne nevner; tenk deg godt om hvorvidt det vil passe inn. Er selv livredd for å få broderier og rosemalte ting da det over hode ikke passer inn samtidig som det er kostbare og tidkrevende gaver.
September 2002 Skrevet 18. juli 2002 #7 Skrevet 18. juli 2002 Henger meg på et par av de andre her - gaven er absolutt ikke for liten. Men selv hadde jeg nærmest blitt fortvilet hvis noen hadde gitt meg et brodert bilde - nettopp fordi jeg ville vite at det lå mye arbeid og omtanke bak, men det er ikke min stil i det hele tatt, så jeg ville likevel aldri hengt det opp på veggen. Det ville vel havnet i en skuff...og så ville jeg fått dårlig samvittighet. Men du kjenner jo din venninne og har vel vært hjemme hos henne - du hadde vel ikke begynt å lage noe sånt hvis du ikke vet om hun liker det ??
blomsterpiken Skrevet 18. juli 2002 #8 Skrevet 18. juli 2002 Hei ! Jeg syns det høres ut som flotte gaver. Det er veldig fint gjort av deg å lage personlige gaver. Men, som noen av de andre sier så tenk på hvem som skal få gaven. Personlig ville jeg nok blitt litt "skuffet". Ikke fordi jeg ikke synes det er fint gjort, men fordi dette er noe vi aldri ville ha brukt eller hatt fremme i vårt hjem. Derfor se an de som skal få gaven. De fleste ville nok blitt veldig glade !
Gjest Anonymous Skrevet 18. juli 2002 #9 Skrevet 18. juli 2002 Takk for mange tilbakemeldinger, setter stor pris på det. Kom på i farten at de bamsene jeg nevnte er i malt keramikk, ikke rosemalt. Tenkte jeg bare skulle nevne det... Allikevel, jeg blir fortsatt kjempeglad for flere meninger fra dere. Tita
Sally Skrevet 18. juli 2002 #10 Skrevet 18. juli 2002 Jeg var i et bryllup i fjor hvor vi ga et brodert bilde(brudepar,dato osv) De ble kjempeglade for det, og brudgommen sa at no kom han no aldri til å glemme bryllupsdagen for datoen var jo brodert inn... Synes ikke heller det var en spesielt billig gave. Broderiet koster en del, innramming likeså. Og hvis man i tilegg tar med i betrakning alle de timene jeg satt å broderte på det, ja så blir det en veldig dyr gave. Men til så gode venner er det jo verd det.
Ayla Skrevet 18. juli 2002 #12 Skrevet 18. juli 2002 Jeg hadde blitt kjempeglad for en slik gave. Jeg gav selv bort et veggbroderi med fødselsdag, klokkeslett og navn på i dåpspresang til min niese og vet at det ligger utrolig mye tid og ikke minst omtanke bak slike gaver. De er veldig verdifulle!!! :D
mari Skrevet 18. juli 2002 #13 Skrevet 18. juli 2002 jeg må si meg enig med alle sammen, Det ER en KJEMPE fin gave, MEN det er ikke alle det passer til! Jeg gir alltid broderier i gaver til alle anledninger, uten å tenke spesielt om det passer. tror de fleste har blitt glad for det, men tror også en del sliter med å finne en plass til det!! Jeg hadde ikke hatt noe sted å henge et broderi (gir bort alle, vil helst ikke ha selv da jeg bare hadde vært irritert for den lille feilen som er gjordt....) holder på med et bilde til barnerommet, det slipper jeg å se...ellers så er det virkelig noe folk setter pris på å få, så jeg tror du trykt kan gi det så lenge det er pent gjordt og et pent broderi!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå