Gå til innhold

Spiser du mye fisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og sambo er kjempeglade i fisk, og har ett fast lakse-måltid i uka. (Noen ganger 2g/uka også) Skal bli flinkere til å spise andre typer fisk også,...det er jo såå godt!!! :sikle:

Spiser du/dere mye fisk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke så mye. går mest i fiskekaker, fiskepinner og fiskegrateng de gangene vi har fisk. så så mye fisk blir det ikke til slutt.

Skrevet

:oops: Altfor sjeldent. Spiser litt seibiff og laks innimellom, men en gang i uka blir det ikke. En gang hver 14. dag, kanskje. Må skjerpe meg!

Skrevet

Jeg er glad i fisk, men bare noen få fiskesorter, så vi spiser ikke fisk spesielt ofte. Noen ganger kan vi godt spise fisk 2-3 ganger på en uke, og så kan det gå flere uker til neste gang. Vi er nok begge mest glad i kjøtt. Ovnsbakt/stekt torsk er vel det vi foretrekker, laks synes jeg er godt, men det liker ikke sambo. Og så spiser vi fiskeboller hvis den er servert i hot karrisaus og av og til fiskepinner om lysten kommer over oss. En sjelden gang hjemmelaget fiskegrateng.

Skrevet

Jeg elsker fisk, særlig laks... Stekt, ovnsbakt, grillet eller kokt, og med masse godt tilbehør til :) Er altfor dårlig til å lage fiskemiddag, men har lovet meg selv å bli flinkere til det! Jeg er også kjempeglad i fiskegrateng, pleier å lage det når vi har lakserester...

Skrevet

Hadde faktisk steikt seifilet idag. *flink jente*

Men det blir desverre alt for sjelden fisk til middag... Kvar 14 dag kanskje?

Skal bli flinkare til å eksperimentere med fisk, er mildt sagt ganske blank på det feltet.

Skrevet

Spiser altfor lite fisk fordi sambo ikke er noe særlig fornøyd når jeg lager det. Ikke hyggelig å lage mat når den andre som skal spise rynker på nesa :-?

Skrevet

Vi har laks ca. en gang i veka.

So har vi fiskekake, fiskebolla og fiskegrateng i ny og ne!

So egentlig e det alt for lite!

Gjest the imp
Skrevet

Prøver å spise fisk 2 ganger i uka. Er glad i fisk og har mange gode fiskeoppskrifter. Har planlagt middager fra uke 40 til 51 og har fortsatt en del fiskeoppskrifter igjen, så lei tror jeg ikke vi skal rekke å bli.

Skrevet

Vi spiser alltid fisk en gang i uka, og enkelte uker blir det 2 ganger i uka. Mest sei, for det liker jeg best! Men også laks, ørret, makrell, sild og diverse fiskematprodukter. Sjelden torsk, fordi jeg synes torsk smaker så lite... Egentlig synes ikke jeg vi spiser fisk ofte, skulle gjerne ha spist litt oftere. Kunne ha ønsket meg at vi spiste fast 2 ganger i uka!

Gjest Ethereal
Skrevet

Jeg er veldig glad i fisk, men spiser det nok altfor sjelden. Føler at det trenger mer planlegging enn jeg har tid til. Jeg liker de fleste fiskeslag med unntak av laks, og sambo er altspisende, så det er ingen begrensninger der.

Hmm....kanskje fisk på søndag?

Skrevet

Vi spiser fisk et par ganger i uka. Er så heldig at jobben er 50 m fra en fiskebutikk, så vi har god tilgang på ferske råvarer. Da blir det så mye mer fristende!

Gjest Anonymous
Skrevet

Ikke så mye som jeg kunne ønske, dessverre.

Men hver gang jeg er ute på restaurant velger jeg fiskemiddag, det er så mye god fisk.

Kveite er toppen av fiskelykke for meg, men den er så dyr at det blir bare en sjelden gang......... men iallfall hver jul skal det være kveite en av dagene. Nam nam.

Skrevet
Jeg elsker fisk' date=' særlig laks... Stekt, ovnsbakt, grillet eller kokt, og med masse godt tilbehør til :) Er altfor dårlig til å lage fiskemiddag, men har lovet meg selv å bli flinkere til det! Jeg er også kjempeglad i fiskegrateng, pleier å lage det når vi har lakserester...[/quote']

Fiskegrateng av laks? :klø:

Skrevet

Vi spiser fisk minst to ganger i uka. Spiser alle fiskeslag, men varierer typen fisk etter hva slags retter jeg lager.

Gjest Fighter
Skrevet

Vi spiser den fisken vi får av svigers, sei, torsk eller ørret for det meste. Og så lager svigermor verdens beste fiskeboller. Totalt sett blir det ca en gang i uka med fisk.

Skrevet

Siden pappa fisker selv, så får jeg jevnlig fylt opp fryseren med mye god fisk. Og om våren/tidlig sommer får jeg fersk makrell. Så jeg spiser faktisk ganske mye fisk i forhold til veldig mange andre studenter.

Jeg vokste opp med fisk til middag 3-4 dager i uka, og brukte det første året som student til å _ikke_ spise fisk :ler:

Skrevet

Regnes 1 spiseskje med tran om morra`n som fisk? :tunge1:

Har fisk til middag minimum 3 dager i uka. Ovnsbakt ørret er det mest avanserte jeg lager, men Kapteinens fylte torsk er ikke så verst det heller.

Skrevet

Huff, liker ikke sånne spørsmål...fordi jeg ikke liker svaret jeg må gi... Vi spiser nemlig alt for lite fisk. Jeg vet det er veldig sunt og det finnes jo masse godt man kan lage!

Problemet er imidlertid samboeren min. Han er den meste kresne jeg vet om når det gjelder fisk. Han kan nesten ikke ha noe som helst... Grrr... Kanskje jeg bare skal begynne å tvinge gjennom fiskemiddager...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...