AnonymBruker Skrevet 10. mai 2016 #1 Skrevet 10. mai 2016 Jeg har et stålbur. Er det lurt å legge inn tepper der så hunden kan bruke det som "hulen" sin? Døren står da åpen... Har småunger så hunden må få være i fred, og buret er jo kjekt sånn sett. Men hunden er ikke vant til bur så ikke sikkert hun vil bruke det Men det bør vel stå der som en mulighet? Gidder ikke kjøpe en svær hule liksom. Da blir det bare en kurv, og en kurv er langt fra like skjermet, men jeg kan jo sette kurven i gangen så hvis hunden vil ha fred så sier jeg bare til barna at de ikke skal gå i gangen. Og jeg følger med som en falk. Anonymkode: db1c9...ed6
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2016 #2 Skrevet 10. mai 2016 Til våre hunder har vi et stålbur stående i gangen med teppe i og over. Døren står selvfølgelig åpen. De går å legger seg der i "hulen sin" om det blir mye styr Ellers har vi en seng på stuen i et hjørne som de elsker å ligge i. Anonymkode: 44c77...397 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2016 #3 Skrevet 10. mai 2016 Vår hund he både seng i stua og stålbur på soverommet, og hun ELSKER det buret! Hun har to gode pledd inni, så det er mykt og godt, men ikke noe over. Anbefaler noe sånt, så hunden vet at "dette er mitt fristed!" 😊 Anonymkode: 4ecdd...79a
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2016 #4 Skrevet 10. mai 2016 Vi bruker bare en hundemadrass som står fast i et litt skjermet hjørne av stua. Der vet unger og andre at det bare er hunden sin plass. På soverommet har hun også egen madrass ved siden av vår seng. Soveromsdøra står alltid oppe, så blir det for mye ståk oppe går hun bare ned og legger seg, der gjelder også samme regel, hunden sin plass, dere andre har hele huset ellers til disposisjon.. Det har funket fin for oss i snart 9 år. Når hun var hvalp brukte vi barnegrind og delte av kjøkkenet nårv vi var ute en tur, for å venne henne til å være alene. Nå har hun tilgang til hele huset, men ligger enten oppe i stua eller nede på soverommet hvis det blir sol og dermed varmt oppe. Anonymkode: 9d15b...42a
Tekopper Skrevet 10. mai 2016 #5 Skrevet 10. mai 2016 Når jeg skal ha en hund til å begynne å bruke buret sitt som sted å henge ut (åpen dør), bruker jeg å gi maten i buret hver gang over lengre tider. Gjerne i form av en Kong fylt med fryst våtfor. Funker kjempefint. Spesielt når jeg har kombinert det med trening på en kommando som betyr "gå inn i buret" (kommandoen er gjerne bare "buret" da). Etter å ha fått godbiter inni buret på flere forskjellige tidspunkter + maten sin, så har de fleste hunder gått inn der og lagt seg når de føler for det. Men, jeg har aldri klart å få en hund til å digge å ligge buret sitt, eller å få de til å foretrekke det fremfor andre steder, det blir bare akseptabelt. Sofaen/oppå folkene er å foretrekke 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå