AnonymBruker Skrevet 10. mai 2016 #1 Skrevet 10. mai 2016 Noen som har erfaring med denne metoden?Fungerte den? Vi begynner neste uke. Ungdommen har havnet i feil miljø, skulker skolen, ruser seg med venner og lyger som det renner, respekterer ikke grenser og regler hjemme... . Han blir 18 år i sommeren og dette har siste sjansen vi får. Han bor hos moren og jeg som far skal få mine oppgaver når det gjelder oppfølgning. Det blir veldig tett oppfølgning og terapeutene er tilgjengelige 24/7. Hvis dette ikke hjelper så blir det innleggelse på institusjon. Anonymkode: 429bb...07d
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2016 #2 Skrevet 10. mai 2016 Ingen personlig erfaring, annet enn det jeg har lest. MEN det skal visst være veldig effektiv, er jo terapauter tilgjengelig 24.7 Anonymkode: 321eb...3f6
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2016 #3 Skrevet 10. mai 2016 MST har fungert veldig bra med svært mange familier jeg i min jobb har henvist dit. Kan anbefales. De støtter seg jo også på evidensbasert forskning. Ofte er ungdommene umotivert, men det er ikke noe "must" at de skal være det, da terapien jobber/ tar utg.pkt i foreldrene og det nærmeste nettverket rundt. MST har også den fordelen at de ikke jobber fra kontorene sine, men er ute i feltet der ungdommen oppholder seg. Lykke til! Anonymkode: dd530...51d 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2016 #4 Skrevet 10. mai 2016 Vi hadde dette. Jeg tror på metoden, men vi fikk det altfor sent. Det går hovedsaklig på å endre foreldrenes reaksjons- og adferdsmønster for på den måten å endre ungdommens. Som forelder (eller som menneske!) så gjentar man sitt eget mønster om og om igjen. Når man er redd og bekymret så blir man feks sint, krangelen øker og ungdommen "seirer". Man får en kontaktperson man kan ringe og spørre . "Nå røyker ungdommen på rommet, hva gjør jeg???" Også får du råd deretter. Ungdommer som deres har ikke utviklet frontallappen enda og ser ikke hvilken skade han gjør mot seg selv eller dere. Mst observerer dere, hjelper dere å lage avtaler om konsekvenser m.m Det er krevende, men nyttig! Lykke til! Anonymkode: d6c82...e52 5
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2016 #5 Skrevet 12. mai 2016 Så bra at dere får hjelp Som lærer er erfaringen min at dette er fruktbart. Anonymkode: 959ff...47d
Gjest Mythic Skrevet 12. mai 2016 #6 Skrevet 12. mai 2016 Jeg har ikke personlig erfaring med det, men har kjennskap til MST gjennom jobb. Mitt råd er å ta i mot den hjelpen man kan få, og at MST er et veldig godt verktøy.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå