AnonymBruker Skrevet 10. mai 2016 #1 Skrevet 10. mai 2016 Hei, Dette er ingen annonse og jeg er heller ikke ute etter å stjele hund. Jeg har ett sterkt ønske om å skaffe meg en hund, men dessverre er mannen min allergisk, så det blir det ikke noe av. Jeg kunne tenke meg å lufte hunden flere ganger i uken. Jeg har nylig flyttet i Bærum og kjenner ikke så mange her. Jeg har allerede hengt opp lapper i nabolaget, men ingen har tatt kontakt. Mannen min sa at hundeeierene er kanskje skeptisk til det, da det har vært ett par hendelser med en varebil som lokker til seg hunder. Jeg har også googlet nabolaget etter annonser, men det dukker bare opp firmaer som tilbyr hundepass. Jeg ønsker ikke å ta betaling for å passe andres hunder. Håper det er noen her som kan komme med tips Anonymkode: 07db6...62b
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2016 #2 Skrevet 10. mai 2016 Lurer på det samme selv, har fulgt med på Finn en del, og er innimellom folk som trenger hjelp til tur eller avlastnings-/deltidshjem til hudene sine, men problemet her er at veldig mange av disse er problemhunder fordi eierne ikke har peiling på hund. Altså hunder med sterk separasjonsangst slik at de ikke kan være hjemme et eneste sekund alene, ikke kan se en annen hund nærmest osv. Om du bare skal lufte hunden kan det sikkert være enklere. Det er ikke noen i nabolaget ditt du kjenner som har hund da? Eventuelt noen som bor i nærheten, kanskje litt teit å spørre noen du ikke har møtt før om å lufte hunden deres da.. Eventuelt kan du jo legge ut annonse på Finn. elelrs har jeg dessverre ikke noen lure tips, lykke til. Anonymkode: 8ad97...59f 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2016 #3 Skrevet 10. mai 2016 Hei Ser det har kommet et nytt konsept som heter doogy. Du kan jo melde deg inn dit for å bli en doogy-passer. Ellers anbefaler jeg å legge ut finn annonse, men bilde av deg selv evnt Sjekk denne linken: https://www.doogy.no/doogy-passer Anonymkode: c15b6...df1 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2016 #4 Skrevet 10. mai 2016 Tusen takk for tips:) jeg har lagt ut på Finn allerede, men tror folk er skeptisk pga at navnet mitt ikke er typisk norsk og jeg ser heller ikke norsk ut. Jeg ble kontaktet av en del ekle menn, så jeg fjernet annonsen etter en uke. Da hadde jeg fått mange ekle henvendelser. Jeg skal prøve igjen, uten tlf og egen E-post som jeg ikke bruker ellers Anonymkode: 07db6...62b
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2016 #5 Skrevet 10. mai 2016 Har du prøvd å legge ut annonse på FB? Det er blant annet en gruppe som heter ''Matmor trenger en hjelpende hånd''. Så ekkelt at du ikke kunne ha annonse ute på finn, uten å bli kontaktet av perverse griser! Opplevde det samme selv da jeg var på utkikk etter å leie leilighet. Du kan be dem om å sende deg melding via finn, da får de ikke den private mailen din. Referanser er heller ikke dumt, hvis du har. Evnt skriv at du gjerne kan treffe eier/erne og hunden/e et par ganger først, sånn at de blir kjent med deg. Kunne fått lånt min litt, men bor ikke nærme nok. Lykke til! Anonymkode: 2ec66...f2e 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2016 #6 Skrevet 10. mai 2016 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du prøvd å legge ut annonse på FB? Det er blant annet en gruppe som heter ''Matmor trenger en hjelpende hånd''. Så ekkelt at du ikke kunne ha annonse ute på finn, uten å bli kontaktet av perverse griser! Opplevde det samme selv da jeg var på utkikk etter å leie leilighet. Du kan be dem om å sende deg melding via finn, da får de ikke den private mailen din. Referanser er heller ikke dumt, hvis du har. Evnt skriv at du gjerne kan treffe eier/erne og hunden/e et par ganger først, sånn at de blir kjent med deg. Kunne fått lånt min litt, men bor ikke nærme nok. Lykke til! Anonymkode: 2ec66...f2e Tusen takk! Jeg skal sjekke det ut. Eneste referanse jeg har er hunden min som levde til han ble 16. Hund nummer 2 ble dessverre lokket ut av en varebil for noen år siden. Anonymkode: 07db6...62b
dyptvann Skrevet 10. mai 2016 #7 Skrevet 10. mai 2016 Hvilket nabolag leter du i da? Bor selv i Bærum og har en ung hund som er inne mens jeg er på jobb, som hadde hatt godt av litt luft på dagtid.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2016 #8 Skrevet 10. mai 2016 21 minutter siden, dyptvann skrev: Hvilket nabolag leter du i da? Bor selv i Bærum og har en ung hund som er inne mens jeg er på jobb, som hadde hatt godt av litt luft på dagtid. Jar Anonymkode: 07db6...62b
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2016 #9 Skrevet 10. mai 2016 22 minutter siden, dyptvann skrev: Hvilket nabolag leter du i da? Bor selv i Bærum og har en ung hund som er inne mens jeg er på jobb, som hadde hatt godt av litt luft på dagtid. Glemte å skrive at jeg jobber også på dagtid, men er som regel ferdig klokken 15. Jobber på Majorstua. Anonymkode: 07db6...62b
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2016 #10 Skrevet 10. mai 2016 Hadde jeg vært deg ville jeg hengt opp lapp i nabolaget og på nærbutikken Og kanskje lagt en lapp i postkassen til de som du så som hadde hund. Men du burde ta betalt for det, folk i Bærum er kjempe rike og når du avlaster de for timesvis med arbeid og trening av hunden dems fortjener du noen hundrelapper altså! Du gjør jo en jobb for de, selvom du ikke ser på det som jobb fordi du er så glad i hunder. Anonymkode: a4062...875
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2016 #11 Skrevet 10. mai 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hadde jeg vært deg ville jeg hengt opp lapp i nabolaget og på nærbutikken Og kanskje lagt en lapp i postkassen til de som du så som hadde hund. Men du burde ta betalt for det, folk i Bærum er kjempe rike og når du avlaster de for timesvis med arbeid og trening av hunden dems fortjener du noen hundrelapper altså! Du gjør jo en jobb for de, selvom du ikke ser på det som jobb fordi du er så glad i hunder. Anonymkode: a4062...875 Jeg har mer behov for å omgås hunder enn penger, så det er nok for meg. Jeg gjør ikke dette for penger. Da kunne jeg heller jobbet overtid eller xtra jeg har allerede hengt opp overalt, også der hundeeiere ferdes. Jeg tenkte å henge opp igjen og kanskje skrive gratis med store og synlige bokstaver. Anonymkode: 07db6...62b
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2016 #13 Skrevet 10. mai 2016 Aldri I verden om jeg hadde turt å overlate hunden min til en random fremmed kvinne som vil gå på tur gratis! Shetchy opplegg, jeg ansetter kun folk gjennom seriøst firma og som jeg betaler en anstendig pris. Anonymkode: 15646...6de
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2016 #14 Skrevet 11. mai 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Aldri I verden om jeg hadde turt å overlate hunden min til en random fremmed kvinne som vil gå på tur gratis! Shetchy opplegg, jeg ansetter kun folk gjennom seriøst firma og som jeg betaler en anstendig pris. Anonymkode: 15646...6de Hvorfor mener du det er shetchy? Jeg har ingen baktanker annet enn at jeg elsker hunder. Det er ikke slik at jeg krever eierskap til hunden men ønsker dem bare vel. Jeg fikk forresten napp på annonsen jeg la ut nå. Eierne var veldig skeptisk til at jeg ikke ønsket betaling, men viste dem hjemadressen min, mannen bekreftet allergien, og avtalte å gå tur sammen med eier før jeg kan være alene med valpen. Gjett om jeg gleder meg Jeg har hatt mange års erfaring med å trene opp hunder, så det skal bli en fryd å komme igang. Anonymkode: 07db6...62b 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2016 #15 Skrevet 11. mai 2016 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor mener du det er shetchy? Jeg har ingen baktanker annet enn at jeg elsker hunder. Det er ikke slik at jeg krever eierskap til hunden men ønsker dem bare vel. Jeg fikk forresten napp på annonsen jeg la ut nå. Eierne var veldig skeptisk til at jeg ikke ønsket betaling, men viste dem hjemadressen min, mannen bekreftet allergien, og avtalte å gå tur sammen med eier før jeg kan være alene med valpen. Gjett om jeg gleder meg Jeg har hatt mange års erfaring med å trene opp hunder, så det skal bli en fryd å komme igang. Anonymkode: 07db6...62b Hvor la du ut annonse?? Anonymkode: 8ad97...59f
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2016 #16 Skrevet 11. mai 2016 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor la du ut annonse?? Anonymkode: 8ad97...59f La ut på Finn fjernet det raskt igjen da jeg fikk e-post. Anonymkode: 07db6...62b
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2016 #17 Skrevet 11. mai 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: La ut på Finn fjernet det raskt igjen da jeg fikk e-post. Anonymkode: 07db6...62b Får prøve meg på Finn igjen jeg også da, sliter med å finne noen ordentlige. :/ Gratulerer med ny turvenn da, om man kan si det Anonymkode: 8ad97...59f
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2016 #18 Skrevet 11. mai 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Får prøve meg på Finn igjen jeg også da, sliter med å finne noen ordentlige. :/ Gratulerer med ny turvenn da, om man kan si det Anonymkode: 8ad97...59f Tusen takk <3 jeg håper virkelig at vi finner kjemien og at jeg får være en fast turvenn. Jeg fikk SMS for 30min siden og lurte på om jeg har lyst til å ta en tur idag. Jeg bobler av glede! Håper du også finner deg en turvenn. Anonymkode: 07db6...62b
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2016 #19 Skrevet 11. mai 2016 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor mener du det er shetchy? Jeg har ingen baktanker annet enn at jeg elsker hunder. Det er ikke slik at jeg krever eierskap til hunden men ønsker dem bare vel. Jeg fikk forresten napp på annonsen jeg la ut nå. Eierne var veldig skeptisk til at jeg ikke ønsket betaling, men viste dem hjemadressen min, mannen bekreftet allergien, og avtalte å gå tur sammen med eier før jeg kan være alene med valpen. Gjett om jeg gleder meg Jeg har hatt mange års erfaring med å trene opp hunder, så det skal bli en fryd å komme igang. Anonymkode: 07db6...62b Vel, alt dette er bra. Men selv ville jeg aldri I verden overlatt hunden min til en tilfeldig person funnet på nett. Går ikke på deg spesifikt dette, men dette gjelder generelt. Bra alt ordner seg. Men hva med å jobbe som frivillig gjennom en organisasjon, Dyrebeskyttelsen el? Anonymkode: 15646...6de
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2016 #20 Skrevet 12. mai 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Vel, alt dette er bra. Men selv ville jeg aldri I verden overlatt hunden min til en tilfeldig person funnet på nett. Går ikke på deg spesifikt dette, men dette gjelder generelt. Bra alt ordner seg. Men hva med å jobbe som frivillig gjennom en organisasjon, Dyrebeskyttelsen el? Anonymkode: 15646...6de Det forstår jeg, men alt med måte og følg magefølelsen. Selv om det er mye rart på nett, fins det noen gode også. Jeg jobber allerede frivillig for en sak jeg brenner for som jeg føler er mye viktigere enn alt annet. Anonymkode: 07db6...62b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå