AnonymBruker Skrevet 10. mai 2016 #1 Skrevet 10. mai 2016 Jeg har vært på stranda i det siste siden det er så fint vær og sol på østlandet. Jeg har blitt veldig solbrent. Men jeg har så lyst til å sole meg i dag også. Er det dumt når jeg allerede er solbrent? Jeg tenkte å la huden hvile i to dager men om to dager er det meldt kaldere og ikke sol. I Norge er det så få soldager og stranddager at man må nyte hver eneste dag ute i sola. Hva burde jeg gjøre? Anonymkode: 512dc...3d3
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2016 #2 Skrevet 10. mai 2016 Solkrem er en fin ting.... Men du burde ikke sole seg når huden din har blitt skadet. Smør deg med aloe vera krem og vent til du ikke er så rød Anonymkode: ec5b8...747
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2016 #3 Skrevet 10. mai 2016 Hvis jeg skal vente til jeg ikke er rød så er det meldt kaldere og skyer og sånn om to dager. Så da hjelper det ikke å vente noen dager. Anonymkode: 512dc...3d3
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2016 #4 Skrevet 10. mai 2016 Solbrent hud fører raskt til rynker. Å tilføre mer sol til en allerede skadet hud, vil øke risikoen før rynker betraktelig. Du ser selv hva du ønsker. Slikke sol et par dager med skadet hud resten av livet, eller smøre deg godt med solkrem og helst ligge unna direkte sol. Det betyr ikke at du ikke kan kose seg i varmen, du må bare begrense avdekket hud. Anonymkode: bfaad...74b
Kvist Skrevet 10. mai 2016 #5 Skrevet 10. mai 2016 Dropp solingen! Du må la huden få tid til å bli bra igjen. Smør deg med kjempehøy faktor, gjerne en sånn småbarnskrem man blir litt hvit av og ta på langermet tynn skjorte eller noe sånt. Da kan du være ute uten å ødelegge huden din helt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå