Gå til innhold

Kalkun/kyllingkjøttdeig som stinker!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker Kalkun/kyllingkjøttdeig som hundefòr, så det går en del av det her i huset. Jeg synes generelt det lukter ille når jeg åpner pakkene (kjøper til 19.90 fra Rema), men av og til - med kanskje så mye som hver 5. eller 6. pakke er det ekstra ille. Da "buler" pakningen og det stinker helt for j..lig!! Dette er mat som ikke er gått ut på dato og den ser helt normalt ut.

Er det noen som vet hvorfor det blir slik? Regner jo med det må være noe bakterier, men er det farlig? Hundene liker det uansett (har vært veldig forsiktig med å gi dem det) og blir ikke dårlig. Selv ville jeg ikke spist det og jeg tror jeg vil komme til å slutte med det bare pga lukta. 

Anonymkode: 2c07e...815

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør uansett unngå å gi dette til hundene på grunn av saltinnholdet og hvis du kun fôrer med dette vil de også kunne få mangelsykdommer. I tillegg er det selvfølgelig unødvendig dyrt.

Jeg ville i stedet ha satset på Vom og hundemat (Som også finnes i en ren kyllingvariant, men heller ikke den bør brukes som fullfôr) hvis du ønsker å gi hundene denne typen mat. Noe som i utgangspunktet er veldig bra! :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, Leo skrev:

Du bør uansett unngå å gi dette til hundene på grunn av saltinnholdet og hvis du kun fôrer med dette vil de også kunne få mangelsykdommer. I tillegg er det selvfølgelig unødvendig dyrt.

Jeg ville i stedet ha satset på Vom og hundemat (Som også finnes i en ren kyllingvariant, men heller ikke den bør brukes som fullfôr) hvis du ønsker å gi hundene denne typen mat. Noe som i utgangspunktet er veldig bra! :)

Det er bare et supplement til tørrforet. Hundene er ikke glad i Vom og hundemat, selv om jeg har hørt at de fleste liker det godt Sliter litt med å finne god egnet mat som de liker. Den ene har hatt betennelse i bukspyttkjertelen og tåler lite fett. Kalkun/kyllingfileen er det beste de vet for tiden :)

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er bare et supplement til tørrforet. Hundene er ikke glad i Vom og hundemat, selv om jeg har hørt at de fleste liker det godt Sliter litt med å finne god egnet mat som de liker. Den ene har hatt betennelse i bukspyttkjertelen og tåler lite fett. Kalkun/kyllingfileen er det beste de vet for tiden :)

Snakker du om kalkun-/kyllingfilet eller kjøttdeig? :klo: Og Vom og hundemat kommer altså i en variant som kun inneholder kylling og jeg må si at jeg har problemer med å skille denne fra kalkun-/kyllingkjøttdeig beregnet på mennesker med tanke på lukt og konsistens. Jeg har ikke smakt på den, men jeg tviler faktisk sterkt på at noen hadde merket forskjell hvis jeg hadde krydret den og hatt den i for eksempel en gryterett. Men den er altså beregnet på hund og inneholder derfor ikke salt.

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Leo skrev:

Snakker du om kalkun-/kyllingfilet eller kjøttdeig? :klo: Og Vom og hundemat kommer altså i en variant som kun inneholder kylling og jeg må si at jeg har problemer med å skille denne fra kalkun-/kyllingkjøttdeig beregnet på mennesker med tanke på lukt og konsistens. Jeg har ikke smakt på den, men jeg tviler faktisk sterkt på at noen hadde merket forskjell hvis jeg hadde krydret den og hatt den i for eksempel en gryterett. Men den er altså beregnet på hund og inneholder derfor ikke salt.

Ble feil der, jeg mener kjøttdeig. Om det er så likt som du sier så skal jeg prøve å få tak i Vom og hundemats kyllingvariant - takk for tipset :)

Men ellers, er det ingen som har opplevd bulende pakning og verre lukt en ellers på kalkun/kyllingkjøttdeigen? Og som vet hvorfor og om det er farlig? Datoen er innenfor.

Gjest Kaffekrus
Skrevet

Har ikke noe svar på det du lurer på, men når det gjelder kjøttdeigen så er i hvert fall både Coop og First Price sin variant uten salt :) Sånn om det ikke skulle fungere med hundematen.

AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, Kaffekrus skrev:

Har ikke noe svar på det du lurer på, men når det gjelder kjøttdeigen så er i hvert fall både Coop og First Price sin variant uten salt :) Sånn om det ikke skulle fungere med hundematen.

Er det virkelig uten salt? Supert!! Tusen takk for opplysningen :hoppendeglad:

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ble feil der, jeg mener kjøttdeig. Om det er så likt som du sier så skal jeg prøve å få tak i Vom og hundemats kyllingvariant - takk for tipset :)

Men ellers, er det ingen som har opplevd bulende pakning og verre lukt en ellers på kalkun/kyllingkjøttdeigen? Og som vet hvorfor og om det er farlig? Datoen er innenfor.

Kyllingkjøttdeig tåler veldig lite, og kan fort bli dårlig før tiden. Har opplevd det flere ganger selv. Det lukter aldri godt når jeg åpner en slik pakke, men når den buler og det lukter kadaver i evigheter etter jeg åpner den, da har den rett og slett blitt dårlig, selv om datoen sier noe annet. 

Anonymkode: a03de...c3e

Skrevet
37 minutter siden, Kaffekrus skrev:

Når begynte Coop og First Price å produsere kyllingkjøttdeig?

Gjest Kaffekrus
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det virkelig uten salt? Supert!! Tusen takk for opplysningen :hoppendeglad:

0,2 g står det på næringsinnhold, men ingredienslisten forteller altså at det ikke er tilsatt salt :)

8 minutter siden, applestories skrev:

Når begynte Coop og First Price å produsere kyllingkjøttdeig?

Coop kan jeg ikke uttale meg om, siden jeg ikke har handlet der før i senere tid, men First Price har i alle fall produsert kyllingkjøttdeig de siste to årene, og lenger enn det tror jeg og :)

Skrevet
17 timer siden, Kaffekrus skrev:

Coop kan jeg ikke uttale meg om, siden jeg ikke har handlet der før i senere tid, men First Price har i alle fall produsert kyllingkjøttdeig de siste to årene, og lenger enn det tror jeg og :)

Fant First Price sin på Kiwi i dag :)

Var egentlig på leting etter kalkunkjøttdeig - Rema hadde dette for noen måneder siden og den var så god! Noen som har sett? Finner bare kalkun- og kyllingkjøttdeig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...