Gå til innhold

Isjiassmerter og eksamen - lindring?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heisann!

Det har seg slik at jeg har slitt med korsryggsmerter som stråler ned i bakside lår og legg i rundt ett halvt år nå. Jeg har enda ikke vært hos legen, da jeg ikke har hatt typisk kjempevondt, men mer murrende og verkende smerter. Men nå kjenner jeg at det er på tide å få gjort noe med det siden jeg plages stort sett daglig. Siden jeg ikke har hatt de typiske ''akutte'' smertene, tror jeg ikke det er snakk om noe prolaps, men det er en annen sak og ikke det jeg vil ha svar på her.

Jeg er student og sitter jeg nå midt i eksamenstiden. Derfor har jeg ingen mulighet til å ta meg tid til å gå til legen. De tre neste ukene skal jeg ha tre skoleeksamener og en hjemmeeksamen, så det sier seg selv at dette blir hektisk nok i seg selv. 

På grunn av dette så blir det mye stillesitting de neste dagene, noe som så klart er det verste når du plages med dette. Så jeg lurer på om det finnes noe som kan lindre de vannvittig irriterende smertene jeg har i låret og leggen? Jeg har prøvd tøying og massasjeball, men ingenting fungerer. Smertestillende tar vekk murringen i korsryggen, men ikke i beinet. Jeg har ikke turt å forsøke med varme/kulde i tilfelle det skal være noe betent inni der som blir mer irritert ved f.eks. varme.

Og kan det være skadelig å gå med dette for lenge?

Takk for svar :)

Anonymkode: c500e...b64

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har prolaps og sliter derfor med sterke isjiassmerter. Du kan ha isjias av f eks stiv muskulatur også. Stillesitting er det verste du gjør, men om det er det du må gjøre så pass på å ta flere pauser enn vanlig. Strekk gjerne hoftebøyeren. Om du kjenner muskeltap eller mister følelsen i underliv/blære så ta kontakt med lege asap. Ellers så må du bare prøve å finne en god stilling for foten din..

Anonymkode: 954b5...97a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...