Marimba Skrevet 9. mai 2016 #1 Skrevet 9. mai 2016 Jeg har da arvet en gammel og utgått eggkoker (utformet som en høne, uten at det er helt relevant for saken...). Nå har jeg riktignok aldri brukt en eggkoker før i hele mitt liv, men med litt hjelp fra samboer (som i sin barndom så sin bestemor bruke en eggkoker) fikk jeg den på sett og vis til å funke, selv om det endte med hardkokte gummiegg... I ettertid har jeg googlet litt og forstått at det er mengden vann i eggkokeren som avgjør ferdig eggresultat, så om man ønsker hardkokte egg skal man tilsette så mye vann, og ønsker man smilende egg skal man tilsette en annen mengde. Problemet er bare at jeg ikke har snøring på hvor mye vann som skal tilsettes i de ulike eggalternativene, derfor lurer jeg på om det finnes noen her som har en eggkoker liggende og kan opplyse om hvor mye vann den skal ha for de ulike eggalternativene. Da har jeg i det minste noe og gå etter
duplexx Skrevet 9. mai 2016 #2 Skrevet 9. mai 2016 Jeg trodde du lurte på om noen hadde eggstokker... For det har jeg jo. Eggkokeren for øvrig er ukjent, sorry 🙈 Lykke til! 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #3 Skrevet 9. mai 2016 Det pleier å følge med et lite beger der det står hvor mye vann man skal fylle i for hvor lenge man vil at eggene skal koke. Det kan også hende at det er merket opp i karet du heller vannet i. Anonymkode: e2432...aa7 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #4 Skrevet 9. mai 2016 har ikke plass til hverken eggkoker eller vannkoker. Anonymkode: e28be...234
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #5 Skrevet 9. mai 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: har ikke plass til hverken eggkoker eller vannkoker. Anonymkode: e28be...234 Det hjelper sikkert TS veldig mye å vite.. Anonymkode: e2432...aa7 7
Marimba Skrevet 9. mai 2016 Forfatter #6 Skrevet 9. mai 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det pleier å følge med et lite beger der det står hvor mye vann man skal fylle i for hvor lenge man vil at eggene skal koke. Det kan også hende at det er merket opp i karet du heller vannet i. Anonymkode: e2432...aa7 Jepp, det var dette jeg googlet og fant ut! Dessverre fulgte ikke målebegeret med når eggkokeren ble arvet, og det står ikke noe mål oppi. Det var derfor jeg håpte at noen hadde et slikt målebeger, og kunne bruke et dl-mål for å finne ut ca hva de ulike målene ligger på... så jeg har noe å gå etter
Marimba Skrevet 9. mai 2016 Forfatter #7 Skrevet 9. mai 2016 6 minutter siden, duplexx skrev: Jeg trodde du lurte på om noen hadde eggstokker... For det har jeg jo. Eggkokeren for øvrig er ukjent, sorry 🙈 Lykke til! Hehe
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #8 Skrevet 9. mai 2016 1 minutt siden, Marimba skrev: Jepp, det var dette jeg googlet og fant ut! Dessverre fulgte ikke målebegeret med når eggkokeren ble arvet, og det står ikke noe mål oppi. Det var derfor jeg håpte at noen hadde et slikt målebeger, og kunne bruke et dl-mål for å finne ut ca hva de ulike målene ligger på... så jeg har noe å gå etter "Problemet" er at mengden vann kommer ann på hvor mange egg du koker i tillegg til størrelsen på kokekaret og om vil ha bløte eller harde egg. Har ikke eggekokeren her nå, men min har plass til 6 egg og er ikke store skvetten med vann jeg må ha i for å få hardkokte egg. Vil tippe ca. 1 dl til 3-4 egg. Anonymkode: e2432...aa7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå