Gå til innhold

Stjele penger, reise til utlandet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dersom en person (fra utlandet) får oppholdstillatelse / statsborgerskap i ett nordisk land. Deretter tar de opp alt de klarer av lån og kredittkort – samt kjøper seg mest mulig forskjellig dilldall og krimskrams fra så mange nettbutikker, som man klarer. Deretter så stikker de av fra Norden, og bosetter seg i hjemlandet sitt igjen.....

Hvis myndighetene (i Norden) ikke klarer å få utlevert noen som gjør dette (eller får tilbake pengene og tingene, som ble tatt) må alle bedriftene, nettbutikkene og bankene som har mistet penger eller ting - dekke heile dette tapet selv? Eller kan de (på en eller annen måte) få igjen dette gjennom en eller annen forsikring, eller få slike ting dekket på andre måter?

Anonymkode: 84bfa...b17

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I prinsippet må da banken og butikken selv dekke tapet. I praksis alle vi andre gjennom litt høyere priser. 

Men hvordan får du tatt opp mye lån uten sikkerhet? 

Uten kredittverdighet får du heller ikke kjøpt noe på krita. 

Skrevet

Ville vært en dårlig deal.. Det er neppe så mange hundre tusener du klarer å svindle til deg på den måten, og et norsk statsborgerskap er verdt mange millioner.

AnonymBruker
Skrevet

Det var flere av disse Syria terroristene fra Norge som hadde gjort det, før de reiste til Syria. De hadde vel ingen sikkerhet utenom nav-penger. I tillegg hadde min gamle leietaker makset ut kredittkortene sine før han reiste tilbake til hjemlandet. Han hadde til og med lånt i mitt navn og makset ut alle. Dette var 3år siden. Men pengene han lånte ut forsvant jo fort og lengte tilbake til Norge. Jeg ga selvsagt beskjed til bankene, så nå bor han gratis på "hotell". 

Anonymkode: 12d5b...63a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...