Gå til innhold

Sår hals!

Gjest Tristessa

Anbefalte innlegg

Gjest Tristessa

Våknet i dag morges med sår og fæl hals og en merkelig pipete stemme jeg knapt nok klarte å identifisere som min egen.

Det gjør helt forferdelig vondt når jeg hoster, og nå er jeg helt rådvill. Det er jo sommerferien min dette, og da vil jeg jammen ikke være dårlig i halsen! Så: er det noen av dere som har gode tips angående sår hals? Har selv funnet ut at det kanskje ikke har vært så lurt å røyke rullet Eventyr de siste dagene. Og jeg som trodde jeg skulle spare penger på det gitt, kommer jo til å sprenge budsjettet på halstabletter! :roll:

Alle råd mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sandix

Halstabletter kurerer ikke sår hals, det bare lindrer. Samme effekt oppnås med varm buljong, fruktte o.l. Hold deg unna melk, det gjør ev slim seigere og vanskeligere å hoste opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Duchess

Jeg har samme problemet, så sår i halsen og susete i hodet at jeg ikke får sove noe særlig om natta.

Heller derfor innpå med hostesaft (som smaker død og fordervelse), men det lindrer faktisk endel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Drikk no vart hele tiden. Prøv også honning i varm melk. Det er veldig effektive. Hold på en uke så er sår hals borte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Janna

Sov innpakket i et ullteppe om natta, dekk til halsen når du er utendørs og drikk varm te. Slapp mye av og sov når du føler for det.

Dette hørtes ut som en klassisk halsbetennelse, og det har jeg hatt et par ganger. Gruelig vondt, men tro meg, det gir seg etter noen dager. Og da lurer du på hva som gjorde så vondt :)

Det verste er egentlig å ikke kunne svelge sitt eget spytt engang uten at det verker noe så inni helvete.... :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristessa

Uffameg.... *nys* Fortsatt syk folkens, men nå er det ikke halsen som er verst, heller hode og nese! Tett i snyteskaftet mer eller mindre hele tiden, og trøtt og ganske så uopplagt. Og om en time eller to er jeg på fest. Hjelp? Drikker espresso nå for å livne meg opp litt, men føler meg kort sagt elendig...

Mon tro om rødvin hjelper? *fnise* :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sandix

Har du nesespray tilgjengelig, så bruk den. Alkohol hjelper selvfølgelig, de fleste gir faen i forkjølelsen etter noen glass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristessa

Bruker nesespray jeg ja, men synes nesen min minner mer og mer om et visst høytidsbetinget reinsdyr jeg...

Får håpe rødvinen hjelper da, chilenerne må da ha peiling på forkjølelser de vel? Eneste problemet blir nok røyken... Marlboro Lights svir jo til og med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...