AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #1 Skrevet 9. mai 2016 Jeg fikk laget bunad når jeg stod til konfirmasjon når jeg veide 48 kilo og hadde spiseforstyrrelser. Jeg tror nok ikke det er mulig for meg å komme ned til den vekten igjen. Jeg er 172 cm høy og veier 70 kilo nå, og er i hvert fall nær frisk og har ikke dette anstrengte forholdet til mat lengre. Men bunaden min er altfor liten. Jeg har fått lagt den ut når jeg var på bedringens vei og den passet da etter jeg veide 56 kilo. Den kan ikke utvides noe mer. Den passer absolutt ikke over puppene mine og skjorta er kjempe liten over de puppene som har kommet når jeg har kommet meg vekk fra denne spiseforstyrrelsen. Skal jeg bare gi opp denne bunaden eller er det mulig å få fikset dette? Jeg regner med at det ikke er mulig men tenkte at kanskje noen her inne har erfaringer. Det ligger ikke noen mulighet for meg å få kjøpt meg en ny bunad. Men jeg vil jo veldig gjerne få brukt bunaden min! Hadde håpet på å få giftet meg i den Anonymkode: 03ae1...8ff
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #2 Skrevet 9. mai 2016 Selg bunaden og spar til å kjøpe deg en som passer din friske kropp. Anonymkode: 128bc...982 11
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #3 Skrevet 9. mai 2016 Hvorfor er det ikke en mulighet for deg å kjøpe ny? Er det snakk om affeksjonsverdi? Dersom du får solgt den du har til en grei pris kan du jo, hvis du er heldig, få kjøpt en tilsvarende, brukt bunad billig på finn? Anonymkode: a96d9...4bb 1
strawberry Skrevet 9. mai 2016 #4 Skrevet 9. mai 2016 Kanskje du kan sjekke ut på finn.no osv om du får solgt den, slik at du heller kan kjøpe en i riktig størrelse?
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #5 Skrevet 9. mai 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selg bunaden og spar til å kjøpe deg en som passer din friske kropp. Anonymkode: 128bc...982 Det er et veldig godt forslag, men jeg tviler på at min mor kommer til å synes at dette er greit. Hun har et veldig anstrengt forhold til meg og min nåværende vekt. Hun holder rett og slett bunaden som gissel om jeg skal være helt ærlig. Den er sydd av min mor. Men jeg forsøker å spare nå, og legger av 500 kroner hver måned. Jeg har alt bunadsølvet selv, så det er rett og slett bare bunaden som er problemet om det gir mening. 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det ikke en mulighet for deg å kjøpe ny? Er det snakk om affeksjonsverdi? Dersom du får solgt den du har til en grei pris kan du jo, hvis du er heldig, få kjøpt en tilsvarende, brukt bunad billig på finn? Anonymkode: a96d9...4bb Nja, jeg har brukt bunaden sikkert 4 ganger maks. Men min mor har sydd den og er ganske irritert på at jeg har lagt på meg og blitt frisk. Hun har et svært anstrengt forhold til mat selv og mener jeg ser ut som en feit ku. Jeg har bunaden Prinsesse fra Telemark (jeg er opprinnelig fra Skien) og jeg ser jo at disse selges fort på finn. Skal absolutt sjekke min egen størrelse når jeg har nok penger, men jeg har bare 7000 kroner for nå og det er et stykke unna. Bunaden er brodert med mitt etternavn på bunadspungen (heter det bunadspung?) og året jeg er konfirmert. Men denne er mulig å ta av mener jeg. Men da må jeg få bunaden i mitt eie og moren min er ganske sint over at jeg har lagt på meg. Nå høres jeg ut som jeg er veldig ung, og det er jeg jo. Men ikke så ung heller. Jeg er 25. 8 minutter siden, strawberry skrev: Kanskje du kan sjekke ut på finn.no osv om du får solgt den, slik at du heller kan kjøpe en i riktig størrelse? Jeg vil nok få solgt den, men jeg har skrevet litt wall of text over om du vil lese. Var derfor jeg lurte på om det var mulig å få lagt den mer ut, men jeg har jo mine tvil. Har aldri hørt om at det er gjort før. Anonymkode: 03ae1...8ff
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #6 Skrevet 9. mai 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nja, jeg har brukt bunaden sikkert 4 ganger maks. Men min mor har sydd den og er ganske irritert på at jeg har lagt på meg og blitt frisk. Hun har et svært anstrengt forhold til mat selv og mener jeg ser ut som en feit ku. Jeg har bunaden Prinsesse fra Telemark (jeg er opprinnelig fra Skien) og jeg ser jo at disse selges fort på finn. Skal absolutt sjekke min egen størrelse når jeg har nok penger, men jeg har bare 7000 kroner for nå og det er et stykke unna. Bunaden er brodert med mitt etternavn på bunadspungen (heter det bunadspung?) og året jeg er konfirmert. Men denne er mulig å ta av mener jeg. Men da må jeg få bunaden i mitt eie og moren min er ganske sint over at jeg har lagt på meg. Nå høres jeg ut som jeg er veldig ung, og det er jeg jo. Men ikke så ung heller. Jeg er 25. Anonymkode: 03ae1...8ff Oi, da blir det desto viktigere å få solgt den bunaden fort som fy mener nå jeg. Som en symbolsk handling, nærmest. Men jeg skjønner at det kan være vanskelig. Anonymkode: a96d9...4bb 5
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2016 #7 Skrevet 10. mai 2016 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er et veldig godt forslag, men jeg tviler på at min mor kommer til å synes at dette er greit. Hun har et veldig anstrengt forhold til meg og min nåværende vekt. Hun holder rett og slett bunaden som gissel om jeg skal være helt ærlig. Den er sydd av min mor. Men jeg forsøker å spare nå, og legger av 500 kroner hver måned. Jeg har alt bunadsølvet selv, så det er rett og slett bare bunaden som er problemet om det gir mening. Nja, jeg har brukt bunaden sikkert 4 ganger maks. Men min mor har sydd den og er ganske irritert på at jeg har lagt på meg og blitt frisk. Hun har et svært anstrengt forhold til mat selv og mener jeg ser ut som en feit ku. Jeg har bunaden Prinsesse fra Telemark (jeg er opprinnelig fra Skien) og jeg ser jo at disse selges fort på finn. Skal absolutt sjekke min egen størrelse når jeg har nok penger, men jeg har bare 7000 kroner for nå og det er et stykke unna. Bunaden er brodert med mitt etternavn på bunadspungen (heter det bunadspung?) og året jeg er konfirmert. Men denne er mulig å ta av mener jeg. Men da må jeg få bunaden i mitt eie og moren min er ganske sint over at jeg har lagt på meg. Nå høres jeg ut som jeg er veldig ung, og det er jeg jo. Men ikke så ung heller. Jeg er 25. Anonymkode: 03ae1...8ff Hei! Er du helt sikker på at bunaden ikke kan sys ut mer? I selve stakken pleier det jo å være mye stoff å ta av. At vesten spriker over bringa er jo bare fint (så lenge du får den på da). Bunader pleier å ha litt og ta av, men det kommer jo an på den som har sydd den. Ny skjorte trenger du nok. Jeg ville ha tatt den med til husfliden eller en bunadstilvirker og hørt om det er noe håp. Hvis du ikke får til å kidnappe den, kan du kanskje ta gode bilder av den (innside, sømmer, etc). Bare for å få et klart svar om det er mulig å sy den ut, eller om du trenger ny. Har hatt noe av det samme problemet med min egen bunad og mor, bortsett fra at bunaden er alt for stor. Min bunad er også tatt i gissel (men den kommer aldri til å passe uansett, så det er greit). Moren din høres ikke så veldig grei ut, men hvis du vil beholde et nogenlunde godt forhold til henne, ville jeg ikke solgt bunaden. Har hun sydd bunaden har den sikkert større affeksjonsverdi for henne enn for deg. Anonymkode: 61c95...9e1
listefyll Skrevet 10. mai 2016 #8 Skrevet 10. mai 2016 Veldig mange kjøper ny vest til bunaden etter en stund. Altså bytter de vest og beholder resten. Du får garantert solgt den gamle vesten til en annen spinkel konfirmant 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #9 Skrevet 15. mai 2016 Jeg har nå prøvd å få tak i bunaden min, men det viser seg å være umulig. Kanskje litt for mye enn jeg orker. Min mor nekter å gi slipp på den så jeg får vel bare håpe jeg får penger nok til en hel bunad inkludert søljer. Jeg blir nok å kjøpe en brukt en, hvis den tiden kommer. Vil gjerne kvitte meg med den gamle men det får jeg ikke lov til. Må innrømme at jeg er skuffet. Anonymkode: 03ae1...8ff
Antoinette Skrevet 15. mai 2016 #10 Skrevet 15. mai 2016 Idiotisk og sy en bunad til en undervektig anorektiker. Ta den med til en kvalifisert sydame og hør med henne om noe kan gjøres. Ikke fiks og triks på egenhånd.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2016 #11 Skrevet 16. mai 2016 Vil det si at moren din ser på bunaden hun sydde til deg som sin egen eiendom, da? Hvis den var en konfirmasjonsgave til deg, så må jo du få lov til å ha den og å gjøre det du vil med den. Skjønner jo at hun ikke vil at den skal selges siden hun har sydd den, men ærlig talt - den passer ikke, og hun har sydd den til en anorektiker. Hun høres ikke ut som hun har prioriteringene i orden her. Kanskje det beste er å bare spare og kjøpe sin egen bunad for egne penger, så får hun bare beholde sin egen gave til deg. Gratulerer med å ha blitt frisk, bra jobba! Anonymkode: fe606...685 4
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2016 #12 Skrevet 16. mai 2016 Den 15. mai 2016 at 12.54, Antoinette skrev: Idiotisk og sy en bunad til en undervektig anorektiker. Ta den med til en kvalifisert sydame og hør med henne om noe kan gjøres. Ikke fiks og triks på egenhånd. Tenkte det samme. Og så trist å høre at moren din oppfører seg som hun gjør. Hun er jo ikke bra for deg! Anonymkode: b38c4...db7 3
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2016 #13 Skrevet 17. mai 2016 Den 15.5.2016 at 12.49, AnonymBruker skrev: Jeg har nå prøvd å få tak i bunaden min, men det viser seg å være umulig. Kanskje litt for mye enn jeg orker. Min mor nekter å gi slipp på den så jeg får vel bare håpe jeg får penger nok til en hel bunad inkludert søljer. Jeg blir nok å kjøpe en brukt en, hvis den tiden kommer. Vil gjerne kvitte meg med den gamle men det får jeg ikke lov til. Må innrømme at jeg er skuffet. Anonymkode: 03ae1...8ff Men hvor kommer søljene fra da? Om du har fått søljene til konfirmasjonen er de din eiendom, og ikke noe moren din kan beslaglegge. Jeg vil vel si at hun ikke kan beslaglegge bunaden heller, den er vel hennes konfirmasjonsgave til deg? Men siden hun har sydd den og den ikke passer ville jeg kanskje latt selve bunaden gå. Sender deg ellers en stor klem. Jeg synes oppførselen til moren din er helt horribel! Det aller, aller verste er at hun forsøker å presse noen som tidligere har hatt spiseforstyrrelser til vektnedgang, med alt det medfører av fare for tilbakefall. Er det ikke viktigere at du er frisk? Jeg finner ikke ord! Men at hun heller ikke forstår at konfirmasjonsgaver er din eiendom, og ikke noe hun kan bestemme over, er liksom bare prikken over i'en. Og du: Så flott at du har vunnet over spiseforstyrrelsene! Anonymkode: c5e52...1cd 4
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2016 #14 Skrevet 17. mai 2016 Den Monday, May 09, 2016 at 21.27, AnonymBruker skrev: Jeg fikk laget bunad når jeg stod til konfirmasjon når jeg veide 48 kilo og hadde spiseforstyrrelser. Jeg tror nok ikke det er mulig for meg å komme ned til den vekten igjen. Jeg er 172 cm høy og veier 70 kilo nå, og er i hvert fall nær frisk og har ikke dette anstrengte forholdet til mat lengre. Men bunaden min er altfor liten. Jeg har fått lagt den ut når jeg var på bedringens vei og den passet da etter jeg veide 56 kilo. Den kan ikke utvides noe mer. Den passer absolutt ikke over puppene mine og skjorta er kjempe liten over de puppene som har kommet når jeg har kommet meg vekk fra denne spiseforstyrrelsen. Skal jeg bare gi opp denne bunaden eller er det mulig å få fikset dette? Jeg regner med at det ikke er mulig men tenkte at kanskje noen her inne har erfaringer. Det ligger ikke noen mulighet for meg å få kjøpt meg en ny bunad. Men jeg vil jo veldig gjerne få brukt bunaden min! Hadde håpet på å få giftet meg i den Anonymkode: 03ae1...8ff Ta bunaden med deg til Husfliden eller andre som har laget bunaden din. Der kan de vurdere hva som kan gjøres. Jeg valgte å selge min bunad for så å få laget ny. Anonymkode: 203e3...13d
Fashionistaen Skrevet 17. mai 2016 #15 Skrevet 17. mai 2016 Hei, jeg er i ganske lik situasjon som deg egentlig, bortsett fra at min bunad kan legges ut enda en god del cm. Har også prinsesse med hjule fra Øst Telemark. Gikk fra å være en slank, men veldig muskuløs jente til å bli en pipestilk på 44 kg det året jeg konfirmerte meg. Fikk også lagt ut bunaden en del da jeg ble litt eldre, men har nå blitt litt for liten. Det som jeg la merke til var at den lokale sydamen ikke senket livet, bare la bunaden ut. Dette førte til at beltet begynner litt oppå puppen i stedet for under, da tyngdekraften har gjort sitt. Skal nå dra til Almankaas i Bø for at de skal senke livet slik at den passer bedre til min voksne kropp. Vet du om de har senket livet på din når den er lagt ut? Ganske teit spm., men kan jo hende at sydamen ikke har gjort det.
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2016 #16 Skrevet 17. mai 2016 Den 10.5.2016 at 10.59, AnonymBruker skrev: Hei! Er du helt sikker på at bunaden ikke kan sys ut mer? I selve stakken pleier det jo å være mye stoff å ta av. At vesten spriker over bringa er jo bare fint (så lenge du får den på da). Bunader pleier å ha litt og ta av, men det kommer jo an på den som har sydd den. Ny skjorte trenger du nok. Jeg ville ha tatt den med til husfliden eller en bunadstilvirker og hørt om det er noe håp. Hvis du ikke får til å kidnappe den, kan du kanskje ta gode bilder av den (innside, sømmer, etc). Bare for å få et klart svar om det er mulig å sy den ut, eller om du trenger ny. Har hatt noe av det samme problemet med min egen bunad og mor, bortsett fra at bunaden er alt for stor. Min bunad er også tatt i gissel (men den kommer aldri til å passe uansett, så det er greit). Moren din høres ikke så veldig grei ut, men hvis du vil beholde et nogenlunde godt forhold til henne, ville jeg ikke solgt bunaden. Har hun sydd bunaden har den sikkert større affeksjonsverdi for henne enn for deg. Anonymkode: 61c95...9e1 Tusen takk for svar. Min mor sier i hvert fall at den ikke kan syes ut noe mer siden hun regnet ikke med at jeg skulle bli så feit. Jeg har vært hjemme nå til 17 mai og fikk ikke lov til å se på den eller nærme meg klesskapet før hun eller min far klikket i vinkler. Tenkte at jeg skulle få tatt bilder av den for å sjekke om det var noe håp. Så kjedelig å høre om deg og din gisselbunad også. Synes hele greien er kjip og jeg føler meg jævlig. Jeg har alltid ment at bunaden min når den ble laget ble lagd for at jeg skulle bli frisk. Men det får jeg ikke sjekket. Den 15.5.2016 at 12.54, Antoinette skrev: Idiotisk og sy en bunad til en undervektig anorektiker. Ta den med til en kvalifisert sydame og hør med henne om noe kan gjøres. Ikke fiks og triks på egenhånd. Hadde aldri kunne falt meg inn å prøve å fikse den på egenhånd. Såpass respekt for bunaden har jeg. Den 16.5.2016 at 19.16, AnonymBruker skrev: Vil det si at moren din ser på bunaden hun sydde til deg som sin egen eiendom, da? Hvis den var en konfirmasjonsgave til deg, så må jo du få lov til å ha den og å gjøre det du vil med den. Skjønner jo at hun ikke vil at den skal selges siden hun har sydd den, men ærlig talt - den passer ikke, og hun har sydd den til en anorektiker. Hun høres ikke ut som hun har prioriteringene i orden her. Kanskje det beste er å bare spare og kjøpe sin egen bunad for egne penger, så får hun bare beholde sin egen gave til deg. Gratulerer med å ha blitt frisk, bra jobba! Anonymkode: fe606...685 Ja, hun mener vel at jeg skal komme meg ned til den vekten jeg var på eller tynnere når bunaden var laget. Jeg vil ikke at dette skal bli en triggertråd men jeg fikk vel aldri så mye komplimenter av henne som jeg gjorde når jeg veide nærmere 40 kilo enn 50. Og jeg regner vel egentlig bunaden som tapt. Det er kjedelig! Og tusen takk du! Det var en lang prosess men jeg er endelig der jeg vil være. Den 16.5.2016 at 21.27, AnonymBruker skrev: Tenkte det samme. Og så trist å høre at moren din oppfører seg som hun gjør. Hun er jo ikke bra for deg! Anonymkode: b38c4...db7 Nei, hun er vel en av tingene som gjorde at jeg fikk spiseforstyrrelser. Merker jo at når jeg kommer hjem så blir jeg nesten trigget og kommer tilbake til at jeg vil være tynnest mulig. Har heldigvis en god kjæreste som hjelper meg. 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Men hvor kommer søljene fra da? Om du har fått søljene til konfirmasjonen er de din eiendom, og ikke noe moren din kan beslaglegge. Jeg vil vel si at hun ikke kan beslaglegge bunaden heller, den er vel hennes konfirmasjonsgave til deg? Men siden hun har sydd den og den ikke passer ville jeg kanskje latt selve bunaden gå. Sender deg ellers en stor klem. Jeg synes oppførselen til moren din er helt horribel! Det aller, aller verste er at hun forsøker å presse noen som tidligere har hatt spiseforstyrrelser til vektnedgang, med alt det medfører av fare for tilbakefall. Er det ikke viktigere at du er frisk? Jeg finner ikke ord! Men at hun heller ikke forstår at konfirmasjonsgaver er din eiendom, og ikke noe hun kan bestemme over, er liksom bare prikken over i'en. Og du: Så flott at du har vunnet over spiseforstyrrelsene! Anonymkode: c5e52...1cd Søljene mine er gaver fra når jeg var alt fra 6 år til et år før konfirmasjonen. Så de er mine gaver. Jeg regner egentlig hele bunaden som forsvunnet. Den får jeg ikke lov å ta i, siden jeg er så feit. Det er jo egentlig til å le av mens det samtidig er så trist at jeg vil grine meg ihjel. Bunaden var min mor og bestemors gave til meg. Bestemor er død. Tusen takk for klemmen. Jeg har endelig blitt frisk og jeg vil holde det slik. 57 minutter siden, Fashionistaen skrev: Hei, jeg er i ganske lik situasjon som deg egentlig, bortsett fra at min bunad kan legges ut enda en god del cm. Har også prinsesse med hjule fra Øst Telemark. Gikk fra å være en slank, men veldig muskuløs jente til å bli en pipestilk på 44 kg det året jeg konfirmerte meg. Fikk også lagt ut bunaden en del da jeg ble litt eldre, men har nå blitt litt for liten. Det som jeg la merke til var at den lokale sydamen ikke senket livet, bare la bunaden ut. Dette førte til at beltet begynner litt oppå puppen i stedet for under, da tyngdekraften har gjort sitt. Skal nå dra til Almankaas i Bø for at de skal senke livet slik at den passer bedre til min voksne kropp. Vet du om de har senket livet på din når den er lagt ut? Ganske teit spm., men kan jo hende at sydamen ikke har gjort det. Jeg vet ikke hva som kan gjøres eller om den kan legges ut noe mer. Jeg bor langt fra Skien nå så det å få kommet seg til Bø er egentlig litt vanskelig men ikke umulig. Jeg vil jo få fikset denne bunaden. Livet vet jeg faktisk ikke om er senket men om jeg får hendene mine på bunaden skal jeg få prøvd å se på det. Jeg tror fortsatt at den kan muligens legges ut litt til. Sist jeg prøvde bunaden var i 2013 så jeg husker nesten ingenting av hvordan den sitter på utenom hvilke områder som ikke passet og som måtte fikses om mulig. Håper bunaden din blir perfekt igjen! Vil gjerne se bilde når den tid kommer Anonymkode: 03ae1...8ff 1
Honey Dew Skrevet 17. mai 2016 #17 Skrevet 17. mai 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for svar. Min mor sier i hvert fall at den ikke kan syes ut noe mer siden hun regnet ikke med at jeg skulle bli så feit. Jeg har vært hjemme nå til 17 mai og fikk ikke lov til å se på den eller nærme meg klesskapet før hun eller min far klikket i vinkler. Tenkte at jeg skulle få tatt bilder av den for å sjekke om det var noe håp. Så kjedelig å høre om deg og din gisselbunad også. Synes hele greien er kjip og jeg føler meg jævlig. Jeg har alltid ment at bunaden min når den ble laget ble lagd for at jeg skulle bli frisk. Men det får jeg ikke sjekket. Hadde aldri kunne falt meg inn å prøve å fikse den på egenhånd. Såpass respekt for bunaden har jeg. Ja, hun mener vel at jeg skal komme meg ned til den vekten jeg var på eller tynnere når bunaden var laget. Jeg vil ikke at dette skal bli en triggertråd men jeg fikk vel aldri så mye komplimenter av henne som jeg gjorde når jeg veide nærmere 40 kilo enn 50. Og jeg regner vel egentlig bunaden som tapt. Det er kjedelig! Og tusen takk du! Det var en lang prosess men jeg er endelig der jeg vil være. Nei, hun er vel en av tingene som gjorde at jeg fikk spiseforstyrrelser. Merker jo at når jeg kommer hjem så blir jeg nesten trigget og kommer tilbake til at jeg vil være tynnest mulig. Har heldigvis en god kjæreste som hjelper meg. Søljene mine er gaver fra når jeg var alt fra 6 år til et år før konfirmasjonen. Så de er mine gaver. Jeg regner egentlig hele bunaden som forsvunnet. Den får jeg ikke lov å ta i, siden jeg er så feit. Det er jo egentlig til å le av mens det samtidig er så trist at jeg vil grine meg ihjel. Bunaden var min mor og bestemors gave til meg. Bestemor er død. Tusen takk for klemmen. Jeg har endelig blitt frisk og jeg vil holde det slik. Jeg vet ikke hva som kan gjøres eller om den kan legges ut noe mer. Jeg bor langt fra Skien nå så det å få kommet seg til Bø er egentlig litt vanskelig men ikke umulig. Jeg vil jo få fikset denne bunaden. Livet vet jeg faktisk ikke om er senket men om jeg får hendene mine på bunaden skal jeg få prøvd å se på det. Jeg tror fortsatt at den kan muligens legges ut litt til. Sist jeg prøvde bunaden var i 2013 så jeg husker nesten ingenting av hvordan den sitter på utenom hvilke områder som ikke passet og som måtte fikses om mulig. Håper bunaden din blir perfekt igjen! Vil gjerne se bilde når den tid kommer Anonymkode: 03ae1...8ff Kjære deg, du er ikke feit. At moren og faren din bruker bunaden din som gissel og håper at du blir syk igjen, er så hårreisende at en kan bli stum. Jeg fatter ikke at det går an å være så manipulerende. Bruk tiden på å spare penger til ny bunad, så kan de sitte der med bunaden i skapet og gremmes over at du går dine veier 😇 3
Gjest Tigress Skrevet 18. mai 2016 #18 Skrevet 18. mai 2016 Dei folka der er jo sjuke - dei kan jo ikkje ta frå deg ei gåve dei har gitt deg!
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2016 #19 Skrevet 19. mai 2016 Dette er sykt. Problemet ditt er jo egentlig ikke bunaden, men foreldrene. Blir sinna på dine vegne! Du har fin vekt nå! Og gratulerer med å ha blitt frisk, det er en stor bragd! Særlig når du blir så motarbeidet.... Men hva med å enten si du vil ha bunaden, som en motivasjon og målestokk (bare løgn, selvsagt), eller rett og slett kidnappe den?? Den er din, og mora di oppfører seg mildt sagt skrudd. Anonymkode: 3ec9c...4b3 1
Milla29 Skrevet 19. mai 2016 #20 Skrevet 19. mai 2016 Kjenner jeg blir sint og sjokkert og alt på en gang her. Sliter for det første selv med spiseforstyrrelser, og tanker på å ha foreldre som faktisk motarbeider en når en prøver å bli frisk kan jeg ikke engang fatte! Hadde det ikke vært for mine foreldre, hadde jeg nok hatt mye større problemer enn jeg har i dag. Ufattelig sterkt og fantastisk av deg å ha klart å bli såpass frisk med foreldre som motarbeider det på denne måten Angånde bunaden, så skriver du jo at dette er din. At du fikk denne i gave fra din mor og mormor. Samme med søljene, at disse er dine, fått i gaver. Du har faktisk det juridiske på din side her da, om du vil ta det så langt. De holder jo denne bunaden din ulovlig tilbake for deg, på tilsvarende måte som et tyveri. Du kan faktisk ta ut sivilt søksmål mot dem med påstand om å få utlevert bunden, og om du får dom på det og de fremdeles ikke overleverer denne til deg, så får du myndighetenes hjelp til å hente den ut fysisk. Joda, mulig dette er mer enn du hadde tenkt deg, og jeg skjønner det, men i teorien er det faktisk sånn. Kan du rett og slett på et eller annet vis klare å hente den mens de ikke er hjemme, eller har du ikke tilgang til deres hus når de ikke er der? Det hadde i hvert fall jeg seriøst vurdert, å rett og slett ta den derfra, den er jo rettmessig din eiendom. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå