Gå til innhold

Arbeidsavklaringspenger dokumentasjoner hjelp

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har søkt om arbeidsavklaringpenger og fått brev om at jeg må sende inn : annen dokumentasjon som ppt-rapport, basismøtereferat eller lignende. Hva er det de egentlig ber om? Og hvordan skaffer jeg dette?

takk for svar på forhånd :fnise:

Anonymkode: 25927...72f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du får rett og slett kontakte NAV å spørre,evt ringe legen din(antar det var h*n som søkte for deg...?)

Anonymkode: 7c1d1...cf0

Skrevet

Dette er det ingen her som kan svare på, fordi vi ikke et hva du har oppgitt i søknaden din.
Som regel er det legeerklæring og egenvurdering som skal legges ved en AAP-søknad. Når de nå ber om noe mer så er det fordi de er noe ved saken din som krever mer dokumentasjon. I og med at de ber om PPT-rapport så regner jeg med at du har en form for diagnose av typen dysleksi, eller lignende og da trenger de å få denne dokumentert.
Er det kanskje slik at du har en ansvarsgruppe som følger deg opp? Da vil de også at du legger frem referater fra disse ansvarsgruppemøtene/basismøter.

For øvrig, det er du selv som søker om AAP, aldri legen din, han har kun ansvar for å sende legeerklæring. (ref. svaret du fikk av Anonymkode: 7c1d1...cf0)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Angelheart2 skrev:

Dette er det ingen her som kan svare på, fordi vi ikke et hva du har oppgitt i søknaden din.
Som regel er det legeerklæring og egenvurdering som skal legges ved en AAP-søknad. Når de nå ber om noe mer så er det fordi de er noe ved saken din som krever mer dokumentasjon. I og med at de ber om PPT-rapport så regner jeg med at du har en form for diagnose av typen dysleksi, eller lignende og da trenger de å få denne dokumentert.
Er det kanskje slik at du har en ansvarsgruppe som følger deg opp? Da vil de også at du legger frem referater fra disse ansvarsgruppemøtene/basismøter.

For øvrig, det er du selv som søker om AAP, aldri legen din, han har kun ansvar for å sende legeerklæring. (ref. svaret du fikk av Anonymkode: 7c1d1...cf0)

Jeg fikk hjelp av min lege til å søke i min tid.

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk hjelp av min lege til å søke i min tid.

Ja, men det var fortsatt du som søkte, ikke legen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...