AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #1 Skrevet 9. mai 2016 Andre her med viljesterke barn? Åssen var de i 6-7 års alderen? Jeg føler at vi snart har prøvd alt, uansett hvor konsekvente vi er så er han vrang og tverr. Han er jo egentlig en så god og snill gutt, og jeg vil at vi skal ha det trivligere enn det vi har det nå. Noen som har noen råd? Blir det bedre? Jeg ser for meg at dette blir verre med alderen om vi ikke klarer å snu det og det vil vi jo for all del unngå. Anonymkode: 68181...54b
Mearrasámi Skrevet 9. mai 2016 #2 Skrevet 9. mai 2016 For all del må dere fortsette å være konsekvente med han. I den alderen liker de å teste grenser og om dere gir etter så gjør dere dere sjøl en bjørnetjeneste. Det er nå dere setter grunnlaget. Om han ikke hører så kan dere jo prøve, om dere ikke har gjort det før, ta fra han goder osv for en liten periode så han forstår at dere mener alvor og ros han når han gjør positive ting.
Mammabamma Skrevet 9. mai 2016 #3 Skrevet 9. mai 2016 Jeg tror det er litt alderen for min 6 åring er blitt ekstrem til å teste grenser for tiden og jeg blir rimelig frustrert for det er så mye frekk fliring når jeg prøver å snakke med han. Men jeg prøver å være konsekvent og veldig tydelig og ikke gi etter for om jeg gir etter så blir det jo verre for da vet han jo at det lønner seg å bråke og være frekk for å hale ut leggetid og slippe tannpuss og middag og det meste egentlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå