AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #1 Skrevet 9. mai 2016 Hei! Jeg er veldig glad i fysisk aktivitet, og trener omtrent hver dag. Pga. skole og jobb er jeg noen dager nødt til å trene enten tidlig på morgenen, eller sent på kvelden. Hvis jeg feks. trener tidlig om morgenen (ferdig med treningen før kl 9), så blir jeg utrolig rastløs når kvelden nærmer seg, selv om jeg er på skolen eller på jobb. Jeg føler for å trene igjen, og når jeg er ferdig på jobb kl 20-21, så føles det jo ut som en evighet siden treningen, og jeg får lyst til å trene mer pga. at jeg er så rastløs. Samme gjelder hvis jeg ikke får tid til å trene før kvelden kommer, da holder jeg på å gå på veggen på dagtid, fordi jeg er så rastløs og lengter etter en treningsøkt. Jeg vet jo at det er nok med én økt per dag, uansett hvllket tidspunkt økta er på. I tillegg trenger jo kroppen hvile og restitusjon mellom øktene. Men det er fort jeg glemmer det når denne rastløsheten sniker seg på Noen som har tips for hva jeg kan gjøre når jeg er i slike situasjoner? Ja, det er et luksusproblem, men utrolig irriterende!! Anonymkode: 79772...859
Hot mess Skrevet 9. mai 2016 #2 Skrevet 9. mai 2016 (endret) Nå vet jeg ikke hvilke treningsformer som utgjør "hovedøktene" dine, men å gå en lang tur (eller flere, kortere) i greit tempo på kvelden den dagen du har trent om morgenen, eller om morgenen hvis du trener på kvelden, bør både hjelpe på rastløshet og ikke hindre restutisjon. Å få tilstrekkelig restutisjon betyr jo ikke at en må være urørlig i sofaen mellom øktene. Vi er jo ikke skapt for å sitte /ligge i ro mesteparten av tiden, og kun trene hardt en time i døgnet, og "hverdagsmosjon" av typen som ikke går inn under "trening" er gull for både hode og kropp. Endret 9. mai 2016 av Hot mess
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #3 Skrevet 9. mai 2016 25 minutter siden, Hot mess skrev: Nå vet jeg ikke hvilke treningsformer som utgjør "hovedøktene" dine, men å gå en lang tur (eller flere, kortere) i greit tempo på kvelden den dagen du har trent om morgenen, eller om morgenen hvis du trener på kvelden, bør både hjelpe på rastløshet og ikke hindre restutisjon. Å få tilstrekkelig restutisjon betyr jo ikke at en må være urørlig i sofaen mellom øktene. Vi er jo ikke skapt for å sitte /ligge i ro mesteparten av tiden, og kun trene hardt en time i døgnet, og "hverdagsmosjon" av typen som ikke går inn under "trening" er gull for både hode og kropp. Ja, jeg prøvde å gå hjem fra jobb istedet for å ta buss en kveld jeg var ferdig kl 21. Det er en gåtur på ca. 20 minutter. Det hjalp jo litt, men følte fortsatt jeg var "klar for trening" da jeg kom hjem Når jeg er på jobb/skole så blir det ikke mye rom for å gå seg en tur, særlig ikke de dagene jeg jobber. Og da blir det jo 8-10 timer innendørs og ikke særlig mye aktivitet... Vi har også betalt pause, hvilket at vi må være tilstede på jobb samtidig som vi spiser. Anonymkode: 79772...859
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå