Gjest Birti Skrevet 9. mai 2016 #1 Skrevet 9. mai 2016 (endret) Min fine mormor fikk deler av magesekken sin fjernet rundt påske (sykdom), og sliter med å finne ut hva hun skal spise med "den nye" magen sin. Hun skal spise lite og ofte, og synes det blir mye brødmat - noe som igjen er kjedelig. Jeg tenkte jeg skulle være et trivelig barnebarn og hjelpe henne med å samle inn litt forskjellige muligheter som vi kan introdusere henne for litt etter litt. Og da tenkte jeg - siden KGdamene (og mennene) tross alt kan noe om alt; Kanskje noen av dere har noen gode tips? Hun er ikke spesielt kresen, så ikke tenk på at hun er en godt voksen dame - bare tenk; Det liker jeg! Det kan hun prøve! Tusen takk for hjelpen! Dere er gull! Endret 9. mai 2016 av Birti
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2016 #2 Skrevet 10. mai 2016 Salater av ymse slag Matmuffins quiche/småpai Wraps Fylte horn Oppkuttet frukt,bær med kesam/Cottage cheese/yoghurt Oppkuttet grønnsaker med hummus dip Anonymkode: 066d0...b2b
John_Felipe Skrevet 10. mai 2016 #3 Skrevet 10. mai 2016 "hun skal spise lite og ofte" hmmm! Forskjellige spekeskinker med god ost Buffalo Mozaarella med kvalitet cherry tomater + litt oliven olje over Havregrøt kan ha så mange forskjellige toppings av frukt og bær Rømmegrøt/smørgrøt, Jeg selv mener Fjordland og Toro sine er kjempe gode. Pytt i panne kan deles i småe porsjoner, veldig bra for å bruke opp rester! Forskjellige typer kjeks med kremost/andre ost Forskjellig bakst som kan fryses. Boller,kanelsnurrer,pizzasnurrer osv osv mhmmmm Bakt potet! enkelt og lett! Både vanlige og søtpoteter. Helst søtpoteter!! Utrolig godt! Din mormor er heldig som har et barnebarn som deg! Hvis du har tid så lag mat med henne, kjempe koselig og blir helt sikkert satt pris på! 1 gang i uken blir nok mye, men minst 1 gang i måneden bør være mulig om du vil være enda mer kreativ, kjøp en liten notis bok der du fyller inn 10 enkle oppskrifter til å starte med og gi dette til henne, så kan dere fyller mer på denne hver gang du er på besøk. Uff ble litt emosjonell dette...Da jeg vokste opp bodde forsatt min mormor i Norge. De beste matminnene jeg har var da jeg lagde mat med henne! har ikke sett henne på 4 år.... skammer meg og savner henne! Kos dere og ta vare på din mormor! Buon Appetito
John_Felipe Skrevet 10. mai 2016 #4 Skrevet 10. mai 2016 oh btw! Frukt og nøtter! Masse frukt Om hun ikke er redd for å prøve no nytt, så ta en tur på utlendings butikkene. Her får du mange eksotiske frukter som vanlige norske butikker ikke har. Forskjellige typer meloner, fiken, kjempe søte mangoer, rambutan,lichi og mange andre jeg ikke kan navn på en gang
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2016 #6 Skrevet 10. mai 2016 Pasta og laks med rømme. Enkelt, raskt og godt. Anonymkode: 40400...684
Gjest Birti Skrevet 13. mai 2016 #7 Skrevet 13. mai 2016 Tusen takk for alle gode tips! Skal kokkelere meg gjennom de jeg ikke har prøvd før, og sende søstern bort til henne i helgen med noen forslag. Vi bor alt for langt vekke begge to, men hun er hjemme i langhelgen og kan passe på mormor litt :-) @John_Felipe Takk! Masse tips og fine ord! Ring mormoren din ikveld og si at du savner henne. Betyr garantert mer for henne enn du tror! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå