Gå til innhold

Angrer på beis på terrassen - vaske?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg gjorde en stor tabbe !

ble stygg - fordi jeg tok ikke en etter en å jevne ut tillegg beiset i stekende varme. Resultatet ble skrekkelig dårlig. 

Skdl jeg vaske med terrasse vask så spyle? 

Anonymkode: b9019...7b0

AnonymBruker
Skrevet

Det vil naturligvis ikke fungere. 

Anonymkode: cb808...1e2

• Liker 1
Skrevet

Beis/mal aldri i sol. Vaske? Er det vannbasert kan du vaske ja - og så raskt som mulig før det tørker. Evt prøv å blande salmiakk i vannet og prøv dette på et utvalgt sted.

Skrevet

Du må nok slipe/pusse ned til hvitt tre. Og gjøre en bedre jobb neste gang, ☺

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil tro det går an å vaske ja. Enten med kraftvask eller med kaustisk soda. Men regn med at du må skrubbe litt også. Jeg pleier å vaske vekk gammel beis med dette før jeg beiser. 

Lykke til! 

Anonymkode: 7eea2...17e

Gjest Coolaid
Skrevet

Dersom du virkelig angre og at terrassebordene er skrudd fast med skruer ( ikke spikret) så skrur du bare opp bordene, snur dem og setter dem på plass. Så kan du beise. 

:) 

AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, Coolaid skrev:

Dersom du virkelig angre og at terrassebordene er skrudd fast med skruer ( ikke spikret) så skrur du bare opp bordene, snur dem og setter dem på plass. Så kan du beise. 

😂

Anonymkode: b9019...7b0

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Coolaid skrev:

Nei, dette er dessverre en veldig dårlig idé. Det er ikke likegyldig hvilken vei terrassebord ligger. I bordene er det årringer. Når du ser på enden av bordet, på kortsiden, skal bordene ligge slik at de "smiler" med årringene. Over tid vil bordene bue seg, og om du legger dem feil vei, vil de også da bue feil vei, og kan føre til uheldig vannansamling. Se blant annet her: http://www.relekta.no/Default.aspx?ID=2385&PID=4673&M=NewsV2&Action=1&NewsId=565

Så enten skrubb så godt du kan, puss ned, eller beis over med en mye mørkere farge ;)

Anonymkode: 95763...622

• Liker 1
Gjest Coolaid
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, dette er dessverre en veldig dårlig idé. Det er ikke likegyldig hvilken vei terrassebord ligger. I bordene er det årringer. Når du ser på enden av bordet, på kortsiden, skal bordene ligge slik at de "smiler" med årringene. Over tid vil bordene bue seg, og om du legger dem feil vei, vil de også da bue feil vei, og kan føre til uheldig vannansamling. Se blant annet her: http://www.relekta.no/Default.aspx?ID=2385&PID=4673&M=NewsV2&Action=1&NewsId=565

Så enten skrubb så godt du kan, puss ned, eller beis over med en mye mørkere farge ;)

Anonymkode: 95763...622

Det kommer helt an på hvor lenge de har lagt der. 

Skulle likt å se et bilde av "skaden" ts. 

AnonymBruker
Skrevet

Kraftvask + terasseskrubb kan redusere skaden noe, men du må gjerne beise på nyy i en nørkere farge.

Anonymkode: 15c66...791

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...