Gjest Starya Skrevet 28. oktober 2004 #1 Skrevet 28. oktober 2004 Jeg skal henrette et gresskar i kveld. Hva søren gjør jeg med hjernemas.. eh, innmaten? Alle tips må serveres med teskje.
glaciera Skrevet 28. oktober 2004 #2 Skrevet 28. oktober 2004 Det innerste er frø med sånne tråder imellom. Du KAN selvsagt riste frøene i tørr panne, salt og spise som snacksa, men det er ganske mye jobb å rense først, da... Kjøttet kan du, hvis du greier å få noen ganske pene biter, riste i ovn med olivenolje, salt og pepper i 20-40 minutter (til myke og litt brune i kantene) på 220 grader og spise på pasta med valnøtter. Eller du kan rive det og tilsette 2-3 dl i en vanlig brøddeig for saftig og vakkert brød. Eller du kan koke suppe på det med kyllingbuljong og litt matfløte.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 28. oktober 2004 #3 Skrevet 28. oktober 2004 Du kan søke på nettet etter oppskrifter på mat med gresskar, eller så har Mester Grønn brosjyrer med oppskrifter også. De seige trådene inni er ikke spiselige, bare sånn for ordens skyld...
Gjest Starya Skrevet 28. oktober 2004 #4 Skrevet 28. oktober 2004 Hvor lang holdbarhet har kjøttet etter at det er gravd ut?
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 28. oktober 2004 #5 Skrevet 28. oktober 2004 VELDIG kort. Bør brukes umiddelbart. Men hvis du lager pickles f.eks eller sylter dem så holder de jo i evigheter.
Gjest Starya Skrevet 28. oktober 2004 #6 Skrevet 28. oktober 2004 Hm, nå har jeg en liter kjøtt i en bolle her. Så det overlever ikke i kjøleskapet til i morgen? Ja ja. Da går det nok i matavfallet, for jeg hiver meg ikke ut i eksperimentell matlaging i kveld. :oops:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå