Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

En 55 kvm sokkelleilighet i en by med ca 20tusen innbyggere, sentral beliggenhet, ikke inkl strøm. Ok standard, 1 soverom og en bod på 5 kvm som KAN brukes som soverom.

Jeg synes det er utrolig vanskelig å bestemme leiepris, derfor spør jeg. Hva ville dere tatt i leiepris, eller hva ville dere betalt for en slik leilighet? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

7 000 kanskje? 

Anonymkode: 17487...7b0

Skrevet

Nyere bolig? Standard har en del å si.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan ser kjøkken/bad ut? Er parkering inkludert? Ca. hvor mye er en gjennomsnittlig strømregning på? Må leietaker tegne eget abbonement for Internett/TV? Er det store vinduer i alle rom?

Anonymkode: 81f4b...ca5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
49 minutter siden, Waina skrev:

En 55 kvm sokkelleilighet i en by med ca 20tusen innbyggere, sentral beliggenhet, ikke inkl strøm. Ok standard, 1 soverom og en bod på 5 kvm som KAN brukes som soverom.

Jeg synes det er utrolig vanskelig å bestemme leiepris, derfor spør jeg. Hva ville dere tatt i leiepris, eller hva ville dere betalt for en slik leilighet? 

Husk i det minste å skrive bare ett soverom. Var på visning på en helt lik leilighet, jeg fikk vite at det ene soverommet var veldig lite, men først på visning så jeg at det bare var en bod. De tok betalt som om det skulle være to soverom, det blir feil. Skal jeg sove på en bod så skal jeg tjene noe på det ved feks. lavere leie enn ved en treroms. 

Jeg ville nok satt prisen til 7000-7500 for det du skriver der. Men bare hvis det er med parkering/uteplass.

Anonymkode: 83181...949

• Liker 5
Gjest Juami
Skrevet

Spørs litt på standard og andre ting som parkering ect. Men gå inn på Finn og se hva andre i nærheten av deg leier ut tilsvarende leiligheter for, så du får en pekepinn.

Skrevet (endret)

Leiligheten er 20 år gammel, har en parkeringsplass, uteområde som kan brukes, det er vanlige vinduer på alle rom unntatt den minste boden på 3 kvm og badet - der er det små vinduer, TV/strøm/nett må leietaker ordne selv, badet er nyoppusset, og kjøkkenet har normal standard (det er ikke nyoppusset, men heller ikke slitt). 

Endret av Waina
Skrevet

7000, jeg ville ikke betalt mer iallfall. :)

AnonymBruker
Skrevet

Leide for noen år siden en 75 m2 leilighet, fem min fra sentrum i trondheim.

1. etg med stor veranda, hage og peis. 2 -roms, og betalte 7500. Huseierne var kjempegreie, og jeg skulle ønske alle var slik.

Det utleiere ikke tenker på er at etthvert vil folk bo i kollektiv eller hjemme til de har råd å kjøpe, og da vil ikke folk leie lenger fordi det er så dyrt. Så sitter utleierne der med en leilighet de ikke få leid ut fordi de ødelegger for seg selv med skyhøye priser.

Folk orker ikke bo seg ihjel  heller.

Anonymkode: 0b4e1...b44

• Liker 1
Skrevet

For å kunne gi et ordentlig svar så trenger man nesten litt mer informasjon om boligen og hva du ser for deg :)

- Er det lov med dyr?
- Hvordan er standaren på selve huset og på leiligheten?
- Tilgang på hage, parkering?
- Har boden vindu som gjør den godkjent som soverom?
- Hvor langt til kollektivtrafikk (evt hvordan er kollektivtrafikken i området) og butikker?
- Er det universitet / høgskole i byen? Altså at du kan leie ut til studenter.

Ellers ville jeg sjekket på finn.no hva andre tilsvarende leiligheter i området går for :) 

AnonymBruker
Skrevet

Du skriver sokkelleilighet, er det egentlig en ombygd kjeller med lav takhøyde?  For i såfall er 7000 for mye, en mer riktig pris vil være ca 5-5500. Er den godkjent for utleie? Hvis ikke får dere ikke leid den ut. En bod skal dessuten aldri brukes som soverom pga brannforsikkerhet. 

Anonymkode: 92fd9...4ab

Gjest O.G.
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

1. etg med stor veranda, hage og peis. 2 -roms, og betalte 7500. Huseierne var kjempegreie, og jeg skulle ønske alle var slik.

Det utleiere ikke tenker på er at etthvert vil folk bo i kollektiv eller hjemme til de har råd å kjøpe, og da vil ikke folk leie lenger fordi det er så dyrt. Så sitter utleierne der med en leilighet de ikke få leid ut fordi de ødelegger for seg selv med skyhøye priser.

Pinadø, husleia skal være adskillig før jeg vurderer å flytte hjem igjen, men uansett så har prisene vært latterlige i mange år nå. 

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var da ikke skyhøy pris.

En slik leilighet vil vel ha en pris på rundt 300000?  Normal avkastning av en investering i bolig burde være i området 4-5%, Kommunale utgifter og eiendomsskatt er vel ca 20000 i året? For å få avkastning på 4% måtte leien vært på 11666. Med husleie på 7500 så subsidierer utleieren deg og får avkastning på under 2%.

Og dette er før evnt andre driftsutgifter til elektriker, rørlegger etc

AnonymBruker
Skrevet

Her jeg bor(tettsted med ca 11 000 innbyggere, nær en større by) ville en slik leilighet vert på 8000,- i mnd.

Anonymkode: 5295a...ef9

Skrevet

Kan også legge til at leiligheten vi leide nå før vi kjøpte kostet 8k/mnd + strøm.
Bor i en by med 12 000 innbyggere. 

Vi hadde to soverom, stort kjøkken, nyoppusset bad, egen hage, bilplass, treningsrom og selve huset er nytt. Var rundt 80kvm.

Ville aldri i verden betalt mer enn 5000 for en liten sokkel med OK standar med mindre det er snakk om Oslo eller noen av de andre storbyene. (Noe det ikke er da det bor fler enn 20 000 i Oslo :)

• Liker 1
Skrevet
59 minutter siden, mjauritz skrev:

Kan også legge til at leiligheten vi leide nå før vi kjøpte kostet 8k/mnd + strøm.
Bor i en by med 12 000 innbyggere. 

Vi hadde to soverom, stort kjøkken, nyoppusset bad, egen hage, bilplass, treningsrom og selve huset er nytt. Var rundt 80kvm.

Ville aldri i verden betalt mer enn 5000 for en liten sokkel med OK standar med mindre det er snakk om Oslo eller noen av de andre storbyene. (Noe det ikke er da det bor fler enn 20 000 i Oslo :)

Jegh var og kikket på leilighet sist jeg var hjemme på Steinkjer og hun skulle ha 7000kr for en liten ekkel sokkelleilighet, jeg sa henne hva jeg mente, men hun leide ut for å få betalt ned lånet sitt hun, kunne hun spennende fortelle meg. Det verste er jo at det er folk som betaler slike summer for en skit leiilighet i vår lille by også, så det fungerer jo. 

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, Illuminatum skrev:

Det var da ikke skyhøy pris.

En slik leilighet vil vel ha en pris på rundt 300000?  Normal avkastning av en investering i bolig burde være i området 4-5%, Kommunale utgifter og eiendomsskatt er vel ca 20000 i året? For å få avkastning på 4% måtte leien vært på 11666. Med husleie på 7500 så subsidierer utleieren deg og får avkastning på under 2%.

Og dette er før evnt andre driftsutgifter til elektriker, rørlegger etc

Den var nyoppusset og veldig god standard. Veldig fint kjøkken også.Og egen parkering. I tillegg fikk jeg ha hund der, og hadde en stor flott bod, og privat sykkelparkering.

Tror jeg var heldig. Da jeg flytta skudde han prisen opp til 8000, men hva utgjør det? Ingenting;)

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er gåavstand til sentrum er 7500 max etter min mening da ingenting er inkludert og den har en ok standard. Må man ta buss inn til sentrum bør den ligge på under 7. 

Anonymkode: 56bb9...601

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...