Gå til innhold

Ble plutselig kvalm idag! Hva hjelper mot kvalme?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Startet med at jeg ble veldig varm deretter veldig kvalm. Trodde kanskje det ville hjelpe å spise litt, men det hadde ikke noe gjøre mjed at jeg hadde lavt blodsukker.

Kvalmen fortsatt etter inntaket av mat. Ble etterhvert veldig frossen i tillegg til kvalem. Er det noe omgangssyke som går for tiden?

Sitter nå og fryser. Føler meg litt bedre etter å ha fått i meg havregrøt. Men er det noe annet som hjelper mot kvalme?

Gjest Lilleulv
Skrevet

Cola (gjerne tam cola) og knekkebrød...

Skrevet

Salte ting hjelper mot min kvalme. spiste en håndfull chips og ble bedre.

Gjest kvalme meg
Skrevet

Jeg er kvalm hver eneste dag pga. angsten min. Det jeg pleier å gjøre er å spise salte kjeks. Og drikke coca cola. Og popcorn hjelper.

Det som jeg synes gir mest kvalme er majones, dressing, olje, sild i olje, potetsalat, krem ol.

Gjest Zim-zum
Skrevet

Ingefærte er bra mot kvalme. Du kan også skjære noen skiver frisk ingefær og koke opp i vann. :)

Skrevet

100 gram fersk grovhakket ingefær, 50 g sukker og litt sitrondråper i 1 liter vann - kok opp og la det koke i ti minutter.

Sil av og drikk.

Det lindrer urolig mage og kvalme som bare det!

Skrevet

JA!!!!! Det går omgangsyke ihvertfall i Oslo/Akershus omerådet!!!

Skrevet
Startet med at jeg ble veldig varm deretter veldig kvalm. Trodde kanskje det ville hjelpe å spise litt, men det hadde ikke noe gjøre mjed at jeg hadde lavt blodsukker.

Kvalmen fortsatt etter inntaket av mat. Ble etterhvert veldig frossen i tillegg til kvalem. Er det noe omgangssyke som går for tiden?

Sitter nå og fryser. Føler meg litt bedre etter å ha fått i meg havregrøt. Men er det noe annet som hjelper mot kvalme?

Hvordan går det med deg?

Har du blitt bedre eller verre?

Jeg har det akkurat som deg i perioder.

Har ikke funnet ut hva det kommer av.

Mulig at jeg er allergisk mot noe?

Har migrene, så det kan muligens være noe i forbindelse med det?

Hos meg begynner det også med at jeg blir veldig varm, så blir jeg kvalm / svimmel ofte også vondt i magen.

Skrevet

det går endel omgangssyke og forkjølelse som setter seg på magen nå ja, som nevnt over, ihvertfall i oslo/akershusområdet.

Ris er bra for dårlig mage, salte ting er alt nevnt. Mariekjeks hjelper litt for meg. men kanskje salte kjeks hadde vært enda bedre?

og vann.

god bedring.

Skrevet
Jeg er kvalm hver eneste dag pga. angsten min.

prøver du å gjøre noe med det?

(var selv kvalm så godt som hver dag i 7-8 år før jeg ble kjempebra etter ett halvt år i terapi. får fremdeles angst i ny og ne, men sliter ikke mye lenger med kvalme)

Gjest Fighter
Skrevet

Jeg sliter også med kvalme i forbindelse med angst.

Skrevet

prøver du å gjøre noe med det?

(var selv kvalm så godt som hver dag i 7-8 år før jeg ble kjempebra etter ett halvt år i terapi. får fremdeles angst i ny og ne, men sliter ikke mye lenger med kvalme)

Hvordan kan man finne ut om kvalmen er angstrelatert?

Skrevet
...

Hvordan kan man finne ut om kvalmen er angstrelatert?

jeg fant det ikke ut på annen måte en at jeg gikk til utallige leger og tok utallige prøver, jeg visste ikke at jeg hadde angst, og var redd for at det var noe galt.

først når jeg begynte i terapi, fant ut at det var pga angsten (pga andre symptomer som også passet og som ikke hadde fysiske årsaker) klarte jeg å endre på det.

blir fremdeles kvalm når jeg har angst, men får ikke angst for angsten lenger, og klarer å slappe av når jeg kjenner det kommer, så som oftest nå så går det fortere over igjen.

(men ligger på badegulvet foran do noen netter fremdeles, pga angst, men det er sjeldent)

Skrevet

Høres ut som noe jeg fikk for ca ei uke siden... varm og kvalm og så kaldsvetting... utrolig ekkelt, hjelper å spise faktisk

Annonse
Gjest kvalme meg.
Skrevet

Jeg har alle andre angst- symptomer. Derfor er jeg ganske sikker på at det er derfor jeg er kvalm hver eneste dag pga. angsten. Jeg går i terapi, men er fortsatt like kvalm. Har vært kvalm i fem år sammenhengende. Ofte kaster jeg opp pga. kvalmen. Ekkelt...

• 8 år senere...
Skrevet

Jeg har sett på krem og nå er jeg drit kvalm! Tungt å puste. Hva. Kan hjelpe?

Gjest BabyBlue
Skrevet

Ingefær og sitron : ) Tygg litt ingefær eller drypp litt sitron på tunga.

Skrevet

Dette er litt snålt, men for meg hjelper det å tenke intenst på bringebær og rips! :) det er jo veldig friske smaker, antar det har noe med det å gjøre.

Anonym poster: 80eaafe6353c209d9374c761043a0ade

Gjest Funky Punk
Skrevet

For meg så hjelper det med en skive grovbrød med vanlig gulost. Vet ikke hvorfor, men blir straks mye bedre hver gang.

Blir kvalm igjen om jeg spiser mye annen mat like etterpå, så da passer jeg på å drikke godt og spise noe salt som Ritz-kjeks eller lignende

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...