SillyFlamingo Skrevet 9. mai 2016 #1 Skrevet 9. mai 2016 Hei! Har fått utbetalt for lite lønn, dette er arbeidsgiver sin feil. Nevnte det ca 10 minutter etter at jeg fikk lønnsslippen, fikk beskjed om at jeg bare pent må vente med å få utestående lønn til neste lønningsdag! Har dem lov til dette? Fikk ca 5000 kr for lite så er jo snakk om en del penger
Mis(s)Understood Skrevet 9. mai 2016 #2 Skrevet 9. mai 2016 Spør om du ikke kan få de manglende 5 tusen som forskudd. Burde være en smal sak dersom fuck-up'en er på lønningskontorets side og ikke din (manglende timelister el.l dersom dere skrivet timelister).
SillyFlamingo Skrevet 9. mai 2016 Forfatter #3 Skrevet 9. mai 2016 De utbetaler ikke forskudd, for mye jobb for hun som kjører lønn
ajarRun Skrevet 9. mai 2016 #4 Skrevet 9. mai 2016 http://www.arbeidstilsynet.no/fakta.html?tid=78210 Send rekommandert brev der du krever pengene innen en uke. Det kommer nok til å ta tid uansett, men dette vil vel stresse folkene. Dog ville jeg aldri gjort det mot min arbeidsgiver, vi er tross alt oppegående personer. Men så ville ikke han tilbakeholdt lønna mi heller da.
Bloodless Skrevet 9. mai 2016 #5 Skrevet 9. mai 2016 (endret) 20 minutter siden, SillyFlamingo skrev: De utbetaler ikke forskudd, for mye jobb for hun som kjører lønn Det der er idioti, dersom det er latskap det går i. De kan da ikke forvente at du skal godta dette? Gjør jeg feil med lønnen til de ansatte, er det førsteprioritet å få fikset det så kjapt som mulig. Så mye arbeid er det da virkelig ikke. Jeg hadde ikke godtatt det. Sjefen din høres ut som en fjott. Endret 9. mai 2016 av Bloodless 1
Harmankaya Skrevet 9. mai 2016 #6 Skrevet 9. mai 2016 Står det ingenting i kontrakten din hva som skjer ved feil avlønning? 'De store' venter ofte til måneden etter.
SillyFlamingo Skrevet 9. mai 2016 Forfatter #7 Skrevet 9. mai 2016 8 minutter siden, Bloodless skrev: Det der er idioti. De kan da ikke forvente at du skal godta dette? Gjør jeg feil med lønnen til de ansatte, er det førsteprioritet å få fikset det så kjapt som mulig. Så mye arbeid er det da virkelig ikke. Jeg hadde ikke godtatt det. Sjefen din høres ut som en fjott. Han er en fjott, ingen tvil om det... Får ikke svar når jeg spørr lenger heller. 2 minutter siden, Harmankaya skrev: Står det ingenting i kontrakten din hva som skjer ved feil avlønning? 'De store' venter ofte til måneden etter. Jo, det står at de kan trekke meg eller jeg må betale tilbake straks hvis jeg har fått utbetalt for mye! Vernet seg selv hvis de gjør noe feil! Så store er vi ikke, 10 stk.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #8 Skrevet 9. mai 2016 Jeg har heller ikke kjørt en ny lønns-kjøring, men det er ikke noe stress å betale ut forskudd. Det tar jo bare et par minutter. Samtidig er det viktig å tenke på arbeidstaker i dette tilfellet. Hvis det er vesentlig lønn som arbeidstaker ikke har fått utbetalt så er det tross alt viktig å hjelpe til så godt det lar seg gjøre. Hvis bedriften ikke betaler ut forskudd på lønn så kan jo dette strengt tatt ikke regnes som forskudd ettersom det er lønn du allerede skal ha fått utbetalt. Anonymkode: 38a91...10f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå