Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å ta en ferietur i løpet av høsten eller vinteren, men klarer ikke å finne veldig mange spennende muligheter, og det er jo naturligvis bare tull av meg. Lurer derfor på om noen kan komme med tips til reisemål for å hjelpe meg i gang?

Reiser enten alene, eller sammen med ei venninne. Det er litt uavklart enda, blant annet avhengig av når det blir.

-Varmt klima er en fordel, og bør helst være over 20 grader i alle fall, men ikke noe absolutt krav.
-Land eller steder som er litt mere spesielle, hvor ikke "alle" reiser i tide og utide er en stor fordel.
-Sør-Europa er ikke aktuelt, og helst utenfor hele Europa også.
-Økonomien er ikke ubegrenset, så tenk budsjett/backpacker. Reiser heller langt og "billig", enn nære og dyrt.
-Reiser ikke for å feste, men for opplevelsene.
-Storby eller ikke er ikke viktig.
-Varighet blir 2-3 uker.
-Avreise er usikkert, kanskje januar/februar, kanskje november/desember.

Det mest aktuelle jeg har funnet på egen hånd så langt er Tanzania/Zanzibar, men har ikke veldig lyst til å reise dit uten å samtidig ta en safari, og det vet jeg ikke om jeg får til nå, med mindre noen har gode tips til billige safariturer? Samtidig så var flybillettene så billige at det egentlig er dumt å ikke dra, men er litt skeptisk til å reise dit alene.

Alt av tips og idéer blir godt mottatt! :-)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Thailand passer jo veldig godt inn til mye av det du skriver, selv om det er et nok så populært feriemål... Ellers vil jeg virkelige anbefale Sri Lanka! Mye å se/gjøre, samt at prisene de gangene jeg har reist ikke har vært superdyrt. Ellers kan jo Kapp Verde kanskje funke, men dette er jo øy så er vel begrenset hvor mye man kan gjøre der.. :P

Anonymkode: 23c6c...f89

• Liker 1
Skrevet

Så faktisk på Kapp Verde, men var dyre flybilletter dit når jeg sjekke sist, og synes også at det er litt for nære. Har litt lyst til å komme meg langt avgårde, selv om det ikke er et absolutt krav. Tenkte på Thailand også, men "alle" reiser jo dit, og jeg var der for et par år siden også, så det står ikke øverst på listen akkurat nå, selv om jeg har veldig lyst til å reise tilbake igjen. Sri Lanka skal jeg sjekke ut. Takk for tips!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...