AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #1 Skrevet 9. mai 2016 Har du endret ditt syn på innvandring de siste fem årene? Hvis ja, hvordan og hvorfor? Anonymkode: 21132...bd5
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2016 #2 Skrevet 12. mai 2016 Nei. Har vært skeptisk hele livet. Er ikke glad for å få flere. Vi kan kaste ut de som har bidratt til å ødelegge norske jenters liv, og gjort andre ting som truer landet vårt, slik at det blir mer plass til de som trenger hjelp. Anonymkode: fde2f...fa2 5
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2016 #3 Skrevet 12. mai 2016 ja, har blitt mer positiv når jeg ser og hører om så mye nød. Anonymkode: c40fc...88a 1
PaperFlower Skrevet 12. mai 2016 #4 Skrevet 12. mai 2016 Ja. Grunnen er at jeg ikke lenger er en tenåring som tror på alt jeg leser og plasserer alle i samme bås. Jeg er ikke en av de som roper "det er synd på de som kommer så vi må gi de penger, hus, fast jobb, bil og klær, og de kan bo i huset mitt hvis de ønsker, jeg flytter gjerne ut" men jeg er heller ikke en av de som tror at alle innvandrere er "dårlige innvandrere" og at vi skal behandle de som søppel. Uskyldig til det motsatte er bevist er mitt motto, og en innvandrer kan være et snillere, forsiktig og generelt bedre mennesker enn mange nordmenn jeg vet om. Når det er sagt så synes jeg at hver eneste innvandrer som har brutt loven, enten det er stjeling, svart arbeid eller voldtekt, burde bli kastet ut og sendt hjem til hjemlandet sitt, selv om det er krig i hjemlandet deres. (Ja, det er regler for sånt så det går ikke. Men hadde det vært opp til meg...) De grunnleggende lovene i Norge er ikke så kompliserte at de ikke kan forstås. Hvis de ønsker å være kriminelle er ikke Norge et sted for dem. Forøvrig er samboeren min en innvandrer fra England. Kjempeflott menneske det der, selv om han ikke er "en av oss". 5
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 12. mai 2016 #5 Skrevet 12. mai 2016 Nei mitt syn på innvandring nå er det samme som for 5 år siden.
UkjentN Skrevet 12. mai 2016 #6 Skrevet 12. mai 2016 Nope. Alltid vært for åpne grenser over hele verden. Jeg mener man ikke er fri i en verden hvor man har bestemte grenser man må holde seg innenfor. Fremtiden er multikulturell, om 10000 år vil sannsynligvis nesten alle være en blanding av alle raser i hele verden. Og jeg tror det vil bli ekstremt mye mindre krig i verden, om vi kutter grensene. Da har vi ingen å krige mot, siden vi alle er sammen for 1 verden. Da kan vi endelig fokusere på å bedre helheten av verden sakte men sikkert, og å sammen jobbe for en best mulig verden for alle! Er helt sikker på at det vil bli mindre krig, i en sånn type verden. Vi må før eller siden innse at vi alle er på lag, vi er alle medlemmer av denne jorda. Helt latterlig å deles inn i grupper, for så å fighte mot hverandre, bombe hva som er bygget opp. Tenk hvor ekstremt high-tech og hvor fine paradis vi kunne laget, for alle i hele verden. I tillegg er det beste for genene at man finner en partner lengst mulig unna sin egen familie, altså så er den beste genetiske partner for deg, når det gjelder å lage barn, en rase som er mest mulig ulik din egen. Derfor man ser så sterke, smarte og dyktige halvt hvite og halvt svarte artister f.eks. Se på Lenny Kravitz, man ser at han har goooode gener. Og om vi vil det beste for jordas fremtid, så kan vi ikke fortsette som nå, å fighte mot hverandre og være hverandres fiender. VI trener en alien invasjon, for at enkelte skal forstå at vi alle er på samme lag, vi deler samme planet. Vil vi gjøre den bedre, eller vil vi være inndelt i grupper, innestengt i et lite område som er vårt? Er vanskelig å venne seg til i begynnelsen, å skulle begynne med en skikkelig forandring, men jeg er veldig sikker på at de aller fleste ville ment at den nye verden var bedre, Den helt frie verden, hvor man kunne lekt over hele verden. Er bare en vanskelig overgang, siden veldig mange er redd for forandring Man kunne fortsatt valgt å lage barn med den type "rase" man vil. Ingen tvinger en til å være med noen man ikke ønsker å være med. 3
Olava Skrevet 12. mai 2016 #7 Skrevet 12. mai 2016 Jeg har endret det litt. Jeg er fortsatt for å ha åpne grenser, men jeg mener de burde kontrolleres bedre. Jeg er ikke politiker, så jeg vet ikke hva løsningen kan være, men politikerne må finne en ryddigere løsning på innvandringen. Det vil være det beste for alle parter, fordi da slipper vi alle den usikkerheten som vi føler på enten den ene eller den andre veien. Jeg mener også at så lenge de har godt grunnlag for å komme hit, så skal ikke vi nekte dem å komme. Men gjør de bare f***skap, da kan vi kaste dem ut igjen. Jeg syns nemlig at det burde være en menneskerett å kunne ferdes fritt her i verden, så lenge man kan å oppføre seg etter reglene til det landet man bor i. Selv om vi mennesker har skapt grenser, så lever vi alle på jorda.. og jeg ser på det som vår plikt og som en generell menneskerett å kunne flytte til et nytt land om det så er pga. krig, pengenød, politisk uenighet, eller faktisk bare trivsel, så syns jeg at så lenge de oppfører seg så kan ikke vi bestemme hvor i verden de skal bosette seg. Jeg syns at hvis man driver med kriminalitet i det nye landet sitt, da misbruker man den retten man har til å ferde fritt, og man burde da faktisk kunne miste den retten til å bo der de har valgt å begå den kriminelle handlingen. Straffansvaret ligger da på det landet som personen har statsborgerskap i, altså det landet som personen offisielt hører til, og der betyr at hvis man er en offisiell syrer i Norge som begår noe kriminelt her, så har vi all rett til å sende syreren tilbake til Syria, for å ha misbrukt retten til å være her i trygghet. Det er sånn jeg syns det burde være, det er min ønsketenkning om verden og innvandring. 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2016 #8 Skrevet 12. mai 2016 58 minutter siden, UkjentN skrev: Nope. Alltid vært for åpne grenser over hele verden. Jeg mener man ikke er fri i en verden hvor man har bestemte grenser man må holde seg innenfor. Fremtiden er multikulturell, om 10000 år vil sannsynligvis nesten alle være en blanding av alle raser i hele verden. Og jeg tror det vil bli ekstremt mye mindre krig i verden, om vi kutter grensene. Da har vi ingen å krige mot, siden vi alle er sammen for 1 verden. Da kan vi endelig fokusere på å bedre helheten av verden sakte men sikkert, og å sammen jobbe for en best mulig verden for alle! Er helt sikker på at det vil bli mindre krig, i en sånn type verden. Vi må før eller siden innse at vi alle er på lag, vi er alle medlemmer av denne jorda. Helt latterlig å deles inn i grupper, for så å fighte mot hverandre, bombe hva som er bygget opp. Tenk hvor ekstremt high-tech og hvor fine paradis vi kunne laget, for alle i hele verden. I tillegg er det beste for genene at man finner en partner lengst mulig unna sin egen familie, altså så er den beste genetiske partner for deg, når det gjelder å lage barn, en rase som er mest mulig ulik din egen. Derfor man ser så sterke, smarte og dyktige halvt hvite og halvt svarte artister f.eks. Se på Lenny Kravitz, man ser at han har goooode gener. Og om vi vil det beste for jordas fremtid, så kan vi ikke fortsette som nå, å fighte mot hverandre og være hverandres fiender. VI trener en alien invasjon, for at enkelte skal forstå at vi alle er på samme lag, vi deler samme planet. Vil vi gjøre den bedre, eller vil vi være inndelt i grupper, innestengt i et lite område som er vårt? Er vanskelig å venne seg til i begynnelsen, å skulle begynne med en skikkelig forandring, men jeg er veldig sikker på at de aller fleste ville ment at den nye verden var bedre, Den helt frie verden, hvor man kunne lekt over hele verden. Er bare en vanskelig overgang, siden veldig mange er redd for forandring Man kunne fortsatt valgt å lage barn med den type "rase" man vil. Ingen tvinger en til å være med noen man ikke ønsker å være med. Interessant lesing (nei jeg mener det ikke ironisk). Hvordan stiller du deg til spørsmål som fly og personbiler, klimakrisen, lover (blir det å lage en felles lov for hele kloden? hva med religiøse lover?), straff for kriminelle handlinger, automatisering og arbeidsledighet, hvordan håndtere overbefolkning når det gjelder mat, osv ? Anonymkode: 93af5...64a 4
UkjentN Skrevet 14. mai 2016 #9 Skrevet 14. mai 2016 Den 12. mai 2016 at 20.42, AnonymBruker skrev: Interessant lesing (nei jeg mener det ikke ironisk). Hvordan stiller du deg til spørsmål som fly og personbiler, klimakrisen, lover (blir det å lage en felles lov for hele kloden? hva med religiøse lover?), straff for kriminelle handlinger, automatisering og arbeidsledighet, hvordan håndtere overbefolkning når det gjelder mat, osv ? Anonymkode: 93af5...64a Det er faktisk nok mat til alle her i verden, det er bare fordelingen som er helt bak mål. Afrika har ekstremt mye ressurser, mens problemet er at det ikke er de selv som eier det. Ja, jeg tror det må bli å lage felles lover og felles planer for hvordan løse klimakrisen best mulig. Jeg tror vi vil få mye bedre kontroll over hele verdens problemer og utfordringer. Det med religiøse lover blir en utfordring, men jeg tror vi må la folk få følge de religionene de ønsker. TIng som selvmordsangrep i guds navn og grupper som KKK må fortsatt slås ned på, selv om verden er samlet. 1
Gjest HarryDotter Skrevet 15. mai 2016 #10 Skrevet 15. mai 2016 Hvordan kan folk være for åpne grenser?? Kriminaliteten og grove forseelser ville økt dramatisk! Ser dere ikke hva som foregår i landene nedover mot Irak/syria osv? Dersom alle menneskene på kloden hadde som interesse av å være snille, ærlige, gode og gavmilde mot hverandre ville det fungert perfekt. Nå er det nå engang slik at de fleste folk på kloden tenker kun på seg selv og hva fortrinn de kan få om det går deg og meg ille. Så mindre krig av åpne grenser? Think not. Folk kunne frakte våpen/bomber/gasser med seg hvor som helst uten noen grense/sikkerhetskontroll...Enkelte kulturer vi har på kloden idag, er nemlig ikke interessert i fremgang og økonomisk vekst. De pusher bare regler og lover på andre, mens de selv kun tenker på seg selv og hvordan de skal nyte mest mulig.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #11 Skrevet 15. mai 2016 Nei, mitt syn har vært det samme. Jeg blir bare mer og mer skremt av mine landsmenn og hva slags hat de klarer å spy ut. Og, enda verre, hva slags hat de klarer å rasjonalisere bort. Historien gjentar seg rett foran øyene på oss og det skremmer vannet av meg. Anonymkode: 136ef...86a 4
Avalon Skrevet 15. mai 2016 #12 Skrevet 15. mai 2016 Ryddet for hatefullt innlegg, samt svar til dette. - Avalon, mod
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #13 Skrevet 15. mai 2016 Den 12. mai 2016 at 20.36, Verena skrev: Jeg har endret det litt. Jeg er fortsatt for å ha åpne grenser, men jeg mener de burde kontrolleres bedre. Jeg er ikke politiker, så jeg vet ikke hva løsningen kan være, men politikerne må finne en ryddigere løsning på innvandringen. Det vil være det beste for alle parter, fordi da slipper vi alle den usikkerheten som vi føler på enten den ene eller den andre veien. Jeg mener også at så lenge de har godt grunnlag for å komme hit, så skal ikke vi nekte dem å komme. Men gjør de bare f***skap, da kan vi kaste dem ut igjen. Jeg syns nemlig at det burde være en menneskerett å kunne ferdes fritt her i verden, så lenge man kan å oppføre seg etter reglene til det landet man bor i. Selv om vi mennesker har skapt grenser, så lever vi alle på jorda.. og jeg ser på det som vår plikt og som en generell menneskerett å kunne flytte til et nytt land om det så er pga. krig, pengenød, politisk uenighet, eller faktisk bare trivsel, så syns jeg at så lenge de oppfører seg så kan ikke vi bestemme hvor i verden de skal bosette seg. Jeg syns at hvis man driver med kriminalitet i det nye landet sitt, da misbruker man den retten man har til å ferde fritt, og man burde da faktisk kunne miste den retten til å bo der de har valgt å begå den kriminelle handlingen. Straffansvaret ligger da på det landet som personen har statsborgerskap i, altså det landet som personen offisielt hører til, og der betyr at hvis man er en offisiell syrer i Norge som begår noe kriminelt her, så har vi all rett til å sende syreren tilbake til Syria, for å ha misbrukt retten til å være her i trygghet. Det er sånn jeg syns det burde være, det er min ønsketenkning om verden og innvandring. Pengenød er nok? Så du mener milliarder av mennesker i Afrika og Asia har rett til å komme til Norge og levd på våre skattepenger? Anonymkode: 9f896...1ef 4
herzeleid Skrevet 15. mai 2016 #14 Skrevet 15. mai 2016 Ble vell mer kritisk til innvandring for godt over ti år siden, da det begynte å skinne gjennom at "godene" og "berikelsene" i stor grad var myter basert på politikere og journalisters ideologiske overbevisning, og alt det negative ble effektivt feid under teppet, mens de som prøvde å belyse noe av det ble kalt rasister. Som tidlig tenåring var det skremmende å se voksne mennesker gjennomføre og heie frem enorme samfunnsendringer, uten å ta inn over seg de potensielle konsekvensene. Selv er jeg vokst opp med foreldre med mange utenlandske venner, så det har igrunn ikke vært så vanskelig å skille mellom at det er mange hyggelige innvandrere, og at stor innvandring som sådan kan være et enormt problem for Norge. 2
Olava Skrevet 15. mai 2016 #15 Skrevet 15. mai 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Pengenød er nok? Så du mener milliarder av mennesker i Afrika og Asia har rett til å komme til Norge og levd på våre skattepenger? Anonymkode: 9f896...1ef Ja, pengenød er nok. Hvorfor skal vi dømme folk til fattigdom, med etnisitet som begrunnelse? Jeg syns ikke det er noen god begrunnelse. Jeg tenker at selvfølgelig burde de jobbe for å være her, jeg tenker at det vil være lettere for dem å trives her også hvis de jobber for pengene sine. I grunnen lever vi alle på den samme frie planeten, og som medmennesker burde vi kunne ferdes fritt om vi trenger eller ønsker det. At vi har et system som gjør det så lett å snylte på skattepengene våre er faktisk vår egen skyld. Men det er ingen grunn til å forbli på et sted der de er så godt som dømt til å leve i fattigdom.
Gjest HarryDotter Skrevet 16. mai 2016 #16 Skrevet 16. mai 2016 9 timer siden, Verena skrev: Ja, pengenød er nok. Hvorfor skal vi dømme folk til fattigdom, med etnisitet som begrunnelse? Jeg syns ikke det er noen god begrunnelse. Jeg tenker at selvfølgelig burde de jobbe for å være her, jeg tenker at det vil være lettere for dem å trives her også hvis de jobber for pengene sine. I grunnen lever vi alle på den samme frie planeten, og som medmennesker burde vi kunne ferdes fritt om vi trenger eller ønsker det. At vi har et system som gjør det så lett å snylte på skattepengene våre er faktisk vår egen skyld. Men det er ingen grunn til å forbli på et sted der de er så godt som dømt til å leve i fattigdom. Ingen er dømt til å leve i fattigdom! Ta f.eks de nordiske landene da. Rent fra naturens side og det kalde klimaet her oppe, hadde vel de første nordmennen de værste forutsetningene for å spire og blomstre? Men både vi, danskene, finnene og svenskene har alikevel klart å vokse i takt med sivilisasjonen og rikdommen i Europa. Vi har bygget ett felleskap som mønstres på å gi til felleskapet og å jobbe hardt! Litt av problemet er vel at Afrika f.eks er verdens mest resurssterke og mineralrike kontinent på kloden, og det ironiske er at de infødte ikke evner å utnytte dette. Det er gjort utallige forsøk på å gi dem maskiner/traktorer og redskap og kunnskap om jordbruk og drift av vannverk, uten hell. Maskinene blir stående å ruste etter ett år. Hvorfor har ikke land i Afrika, som har alle forutsetninger til å bli det rikeste kontinentet på jorden, klart å utvikle seg i takt med Amerika og Europa? Jeg tror det handler om at det er gale folk som styrer landet...korrupsjon....egoisme...og ikke minst latskap. Når man sammenligner Europa og industrielle revolusjonen, mot det som har skjedd i Afrika på samme tid, så skjønner man at noen må ha fallt av i timen. Det er forresten ikke så ille lenger rundt om i verden på fattigdom, om man tar Bill Gates alvorlig: http://www.cnbc.com/2014/01/21/bill-gates-they-will-be-no-poor-countries-by-2035.html
Gjest HarryDotter Skrevet 16. mai 2016 #17 Skrevet 16. mai 2016 12 timer siden, herzeleid skrev: Ble vell mer kritisk til innvandring for godt over ti år siden, da det begynte å skinne gjennom at "godene" og "berikelsene" i stor grad var myter basert på politikere og journalisters ideologiske overbevisning, og alt det negative ble effektivt feid under teppet, mens de som prøvde å belyse noe av det ble kalt rasister. Som tidlig tenåring var det skremmende å se voksne mennesker gjennomføre og heie frem enorme samfunnsendringer, uten å ta inn over seg de potensielle konsekvensene. Selv er jeg vokst opp med foreldre med mange utenlandske venner, så det har igrunn ikke vært så vanskelig å skille mellom at det er mange hyggelige innvandrere, og at stor innvandring som sådan kan være et enormt problem for Norge. Det er fantastisk mange invandrere som er skikkelig bra folk. Uten tvil. Jeg møter mange av dem daglig. Det er ikke begrepet "utlendinger" som er problemet...det er kultur de kommer ifra og hva slags innstilling de har til å starte ett nytt liv i ett land som har tatt dem imot. Og per idag, ifølge statistikker o.l er det så mange som 4 av 10 innvandrere som ikke har vært i jobb på flere år. Da leves det på staten og alle våres skattepenger og det blir galt. Man MÅ jobbe og bidra om man skal få bli her. Om ikke de gjør det og flyktningstrømmen fortsetter, vil ikke velferden vår være bærekraftig veldig lenge desverre.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2016 #18 Skrevet 16. mai 2016 Den 14.5.2016 at 0.41, UkjentN skrev: Det er faktisk nok mat til alle her i verden, det er bare fordelingen som er helt bak mål. Problemet er at mennesket som art er iboende "grådig". Krig har det vært siden vi alle levde i små flokker og stammer. Jeg tror ikke det spiller noen rolle hvordan vi legger opp samfunnet, noen vil grabbe til seg mest mulig uansett. Anonymkode: c479e...633
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2016 #19 Skrevet 16. mai 2016 Den 12.5.2016 at 19.32, The Architect skrev: Nei mitt syn på innvandring nå er det samme som for 5 år siden. Hva med 6 år siden? Anonymkode: c2cd0...ada
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 16. mai 2016 #20 Skrevet 16. mai 2016 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med 6 år siden? Anonymkode: c2cd0...ada Det samme jeg har alltid hat det samme syn på innvandring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå