Gå til innhold

Bare pasta eller potet til middag?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

God aften! Hender det at du spiser f.eks bare pasta med ost og ketchup eller bare potet og saus til? Altså ikke noe kjøtt, grønnsaker eller annet? Noen dager gjør jeg det selv, fordi det er det jeg orker. Eller fordi jeg ikke gidder å gå i butikken/ er blakk. Så jeg lurte på om jeg er den eneste :) 

Anonymkode: 22c6e...bc6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke pasta alene, men hender jeg lager bakt potet og tar det jeg har oppi om jeg er lat en dag. :) 

• Liker 1
Skrevet

Det hender titt og ofte at det blir enkel middager, men da snakker vi brødskive med speilegg og oppskjært tomat eller noe i den retningen.

Hvis jeg først gidder å koke pasta eller poteter så gidder jeg vanligvis å ordne resten også.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, bruker potet/pasta/ris sånn ca 2 ganger i året, knapt det. Jeg har alltid kjøtt/fisk med grønnsaker

Anonymkode: 4332e...4c2

Gjest Juami
Skrevet

Ja, ikke potet og saus da. Men bakt (søt)potet er jo veldig godt. Trenger ikke så mye oppi den, feks. litt smør, mais og ost. Jeg var ganske glad i spagetti før, og kunne godt finne på å lage meg spagetti med kun ketchup og ost. Men liker ikke det lengre. 

AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

God aften! Hender det at du spiser f.eks bare pasta med ost og ketchup eller bare potet og saus til? Altså ikke noe kjøtt, grønnsaker eller annet? Noen dager gjør jeg det selv, fordi det er det jeg orker. Eller fordi jeg ikke gidder å gå i butikken/ er blakk. Så jeg lurte på om jeg er den eneste :) 

Anonymkode: 22c6e...bc6

Det hender at jeg spiser bare pasta, ja. Men aldri med ketchup. Bruker olje og krydder, eller smør. Og masse parmesan. 

Når det gjelder potet, så har det vel hendt at jeg har kastet i meg en pose med pommes frites til middag. Rett fra stekeovnen. Og da er det "lov" med ketchup :POg masse salt. 

Anonymkode: fbddb...5df

• Liker 1
Skrevet

Spiser pasta 2-3 ganger i uken. Det som er så fint med pasta er at du kan gjøre den utrolig luksuriøs eller kjempe enkel og resultatet blir bra uansett. Kjappe pasta retter trenger få ingredienser og er gjort på ca 15min, maks 20min. Det trenger ik å være bare ketchup og ost, dessulten om du dropper osten kan du lett få masse grønsaker for prisen av 1kg ost (bruk utlednings butikkene). Har du noe som helst rester i kjøleskapet så bruk 2-3 ingredienser, fres litt i pannen,kok pasta,kast pasta oppi pannen,bland og du har en super enkel pastarett :) Mitt tips er å alltid ha en boks Matfløte i kjøleskapet, holder lenge og koster bare ca 18kr. En skvett fløte inn i pannen med 2-3 ingredienser og du har en deilig kremerte saus til pastaen!

Enig med Juami over her, søt potet er så GODT! elsker mat som lager av seg selv, minst mulig å gjøre, man trenger det noen ganger. Er bare å stikke litt hull i poteten med en gaffel, litt olje rundt poteten og putte den i ovnen ca 50min. Smør er alt du trenger, gjerne kryddersmørr hvis du har. + hey! Hele leigligheten luker utrolig godt når du har bakt søtpotet i ovnen :fnise:

Buon Appetito

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...