Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen tenerder her? Tenkte jeg skulle prøve noe litt mer "autentisk" enn posete og ymse blandinger fra Black Cat. Har kikket litt på kinesiske sjapper, blant annet Royal Tea Bay og Dragon Tea House, men de har jo så mye at jeg knapt aner hvor jeg skal begynne. Er vel egentlig mest interessert i svart te, ikke helt klar for å piske matcha, men burde vel prøve det også etterhvert.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I stedet for å ta svart te, hva med å prøve Oolong te? Den er mellom svart og grønn te, hvor de avbryter prosessen før den rekker å bli svart. Veldig godt! 

Skrevet (endret)

Jeg er litt "fæl" og foretrekker svart te, rett og slett fordi jeg synes de smaker bedre enn grønn og hvit te. Men så elsker jeg også frukt-teblandinger med ekte tørket frukt. Som regel har jeg til en hver tid minst 28 forskjellige teer i hus... :sjenert:
Nå sliter jeg med å finne en god tebutikk fordi de nettopp måtte legge ned den lille tebutikken på kjøpesenteret her jeg bor (senteret ville ikke utvide leiekontrakten, idioter.) Men da jeg bodde i Oslo var jeg en ivrig bruker av Black Cat på Grensen.

Endret av Minya
AnonymBruker
Skrevet

Dere bør drikke mer grønn te - og også hvit te, de har nemlig en del helseegenskaper som er fremragende!

uff jeg har så mye te i skapet.... men har fått avsmak for te.... 

så jeg kjører på med kaffe :)

Pleier dere å søte teen, eller drikker dere den skarp? Tenker på søtningsmidler, honning eller sukker? Eller uten noen ting som helst? Engelskmenn bruker ofte melk i teen har jeg hørt.

Anonymkode: cff42...b4b

Skrevet (endret)
Den 9.5.2016 at 23.43, KaDust skrev:

I stedet for å ta svart te, hva med å prøve Oolong te? Den er mellom svart og grønn te, hvor de avbryter prosessen før den rekker å bli svart. Veldig godt! 

Oolong er definitivt et alternativ. Det jeg lurer på er hvilken oolong. Royal Tea Bay har f.eks. 198 forskjellige typer. ;)

Endret av Okapi
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dere bør drikke mer grønn te - og også hvit te, de har nemlig en del helseegenskaper som er fremragende!

Pleier dere å søte teen, eller drikker dere den skarp? Tenker på søtningsmidler, honning eller sukker? Eller uten noen ting som helst? Engelskmenn bruker ofte melk i teen har jeg hørt.

Jeg søter kun masala chai, synes ellers ikke sukker i te er noe særlig. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg drikker alltid teen uten søtningsmiddel. I min ungdom hadde jeg som regel to teskjeer sukker i, men nå har jeg ikke så mye som en sukett en gang... Drikker dog stort sett bare grønn og svart te, men ikke de som smaker så "voldsomt". Kjøpte f.eks. en på "Søstrene Grene" for litt siden, den endte jeg opp med å ta på jobb. Av den enkle grunn at jeg syntes den smakte 'for mye'. At jeg kunne prøvd den med søtningsmidler i..., - det falt meg ikke inn en gang siden jeg ikke har brukt det på mange år. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker genmaicha! Det er så godt som tørstedrikk, den er spennende og veldig god, og smaker best uten sukker :) 

Anonymkode: 01a38...5c3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...