Gå til innhold

Er du redd for å gi uttrykk for meningene dine?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det sies at vi lever i et politisk korrekt samfunn. Jeg merker selv at jeg ofte ikke tør å si hva jeg mener om politiske spørsmål fordi jeg er redd for hva andre vil tenke om meg. Er det flere her som har det sånn?

Anonymkode: 1c836...a35

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, men så er det visse mennesker og situasjoner det ikke er verdt å ta kampen med. Hvertfall ikke offentlig.

Anonymkode: 7b549...1c9

Skrevet

Iblant er jeg det, fordi enkelte er så engasjerte at de kan opptre sinte og kjeftete når de møter noen som er uenige med dem. Jeg er så konfliktsky at jeg vil helst unngå det. Så jeg sier stort sett ikke så mye om meningene mine høyt. Men i forum og sånt så er det null problem, det er rart hvordan alt blir mindre skummelt så lenge man gjemmer seg bak en skjerm. Men ja, er ikke barebare å skulle si hva man ærlig mener. 

Jeg har også det problemet med at folk ikke tar meningene mine på alvor fordi jeg liksom er for ung. Det er utrolig plagsomt! 

• Liker 2
Skrevet

Ikke redd. Men jeg kan la vær fordi jeg ikke bryr meg. Derimot dersom jeg opplever noen som komplett på bærtur og helt idiot, så sier jeg fra. Som til den duden jeg så som hadde white power tatovert i ansiktet.

• Liker 3
Skrevet

Det spørs selvsagt på hva meningene er. Det er ikke alltid det er konstruktivt å lufte dem. Men type politiske meldinger? Overhode ikke. Har hatt en del diskusjoner med folk som mener de er kneblet av politisk korrekthet, men de klarer aldri å faktisk demonstrere det. Husker Christian Tybring-Gjedde hele tiden akket seg over knebling samme år som han var Norges mest omtalte og intervjuede politiker. Jeg tror enkelte føler seg frem til sannheten i litt for stor grad, fremfor å faktiske teste og undersøke.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men så er det visse mennesker og situasjoner det ikke er verdt å ta kampen med. Hvertfall ikke offentlig.

Anonymkode: 7b549...1c9

Islamiseringen for eksempel?

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Islamiseringen for eksempel?

Klart, er motparten overbevist om at muslimene tar over og at Norge er verre enn det noensinne har vært, hjelper det ofte ikke å demonstrere hvordan det er feil på nær sagt alle målbare parametre. Ellers har du sånne folk som slask, som insisterer på at myndighetene kontrollerer tankene dine med giftsprøyting fra fly, eller debatant, som tror solceller dreper folk og at jorda er 6000 år gammel. Da har det begrenset nytteverdi å bruke tid på diskusjon.

• Liker 7
Skrevet (endret)

Dersom det blir snakk om politikk er jeg sjeldent redd for å si meningen min, men nå skal det sies at jeg har ganske politisk korrekte meninger, så det kan være derfor. Hadde jeg for eksempel vært sterkt innvandringskritisk, er det ikke sikkert jeg hadde turt å rope ut like høyt i alle situasjoner.

Endret av Clarity
Skrevet
17 minutter siden, Clarity skrev:

Dersom det blir snakk om politikk er jeg sjeldent redd for å si meningen min, men nå skal det sies at jeg har ganske politisk korrekte meninger, så det kan være derfor. Hadde jeg for eksempel vært sterkt innvandringskritisk, er det ikke sikkert jeg hadde turt å rope ut like høyt i alle situasjoner.

Jeg syns jo generelt det er de upolitiske som roper høyest. 

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, Silfen skrev:

Jeg syns jo generelt det er de upolitiske som roper høyest. 

Mitt inntrykk er at det er slik på nettet, men da gjerne under et pseudonym. I den virkelige verden synes jeg ofte det er motsatt.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg var mye, mye mere frittalende før, i yngre dager. Jeg tror jeg var i slutten av tredveårene eller deromkring, da jeg av en eller annen grunn begynte å ta mer "hensyn" til folk rundt meg, og heller tidde stille om noe jeg hadde motmeninger om i en samtale eller diskusjon.

I dag tenker eg nok mer inni meg, og lar heller andres mening få stå ofte, istedenfor å motsi dem. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg er nok blitt mere konfliktsky overfor fremmede eller venner. I yngre dager var jeg rett og slett ubehagelig direkte, rent ut sagt ufyselig i blant, siden jeg var så "åpen" om alt og sa i fra om jeg ikke likte andres meninger om noe.

Endret av Million
Gjest Balian de Ibelin
Skrevet

Nei jeg sier det jeg mener og om folk ikke liker det så er det deres problem ikke mitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...