AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #1 Skrevet 9. mai 2016 Hei! Jeg var innlagt på sykehuset i 14 dager og pga rutinene sendte de inn en melding til barnevernet. De skrev "Ingen spesiell grunn til bekymring" og videre om at mannen min hadde barnet mens jeg var på sykehus osv. Denne meldingen ble skrevet 26.04, og jeg har fortsatt ikke hørt noe fra barnevernet. 2 uker sider i morgen.. Trodde bv måtte vurdere meldingene innen en uke etter at de mottok dem? Får man beskjed dersom saken henlegges? Anonymkode: 56ee2...5cf
Sulosi Skrevet 9. mai 2016 #2 Skrevet 9. mai 2016 Det er kun en rutine for å fange opp barn som blir stående uten tilsyn når mor/far er innlagt så jeg tror ikke du vil høre noe fra bv. 6
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #3 Skrevet 9. mai 2016 Meldingen skal vurderes og blir den vurdert til undersøkelse kan det dessverre ta lang tid før den blir tildelt en saksbehandler. Beste råd er å ta kontakt med bv.tjenesten og spørre dem. Utover det høres det merkelig med sykehusets rutiner. Jeg jobber i bv.tjenesten og har aldri hørt om bekymringsmelinger kun på bakgrunn av at far er hjemme med barna. Underlig rutine. Anonymkode: 177f8...5f7 5
skje Skrevet 9. mai 2016 #4 Skrevet 9. mai 2016 Det er rutine, som Sulosi skrev over her. Om det blir henlagt så hører du ikke fra dem, men du kan kontakte dem for å få svar om du ønsker det.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #5 Skrevet 9. mai 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Meldingen skal vurderes og blir den vurdert til undersøkelse kan det dessverre ta lang tid før den blir tildelt en saksbehandler. Beste råd er å ta kontakt med bv.tjenesten og spørre dem. Utover det høres det merkelig med sykehusets rutiner. Jeg jobber i bv.tjenesten og har aldri hørt om bekymringsmelinger kun på bakgrunn av at far er hjemme med barna. Underlig rutine. Anonymkode: 177f8...5f7 OK, takk. Trodde bare man fikk høre noe fort, hehe. Ja, det var ganske merkelig. Og å skrive i bekymringsmeldingen at det ikke er noen spesiell grunn til bekymring er jo også litt rart. Trodde man sendte inn når man faktisk var bekymret... Jeg samtykket forsåvidt, da. Fikk beskjed om at hvis jeg ikke hadde gjort det hadde de ikke kunnet sendt inn. Anonymkode: 56ee2...5cf 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #6 Skrevet 9. mai 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Meldingen skal vurderes og blir den vurdert til undersøkelse kan det dessverre ta lang tid før den blir tildelt en saksbehandler. Beste råd er å ta kontakt med bv.tjenesten og spørre dem. Utover det høres det merkelig med sykehusets rutiner. Jeg jobber i bv.tjenesten og har aldri hørt om bekymringsmelinger kun på bakgrunn av at far er hjemme med barna. Underlig rutine. Anonymkode: 177f8...5f7 Ts skriver ingenting om hvorfor hun er innlagtneller avdeling for innleggelse. Ved innleggelse i f.eks. psykiatrien så er det rutine å sende melding til bv. Det sier seg vel selv at den rutinen ikke er underlig? Anonymkode: 8c509...045 10
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #7 Skrevet 9. mai 2016 Hæh? Det er jo ikke vanlig at sykehuset sender inn melding til BV når en av foreldrene er innlagt? Lå selv på sykehuset i 2 uker etter en omfattende operasjon, men det gikk ikke noe melding til BV fra sykehuset pga det! Barna var jo hjemme med far/stefar. Anonymkode: d238d...769 5
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #8 Skrevet 9. mai 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts skriver ingenting om hvorfor hun er innlagtneller avdeling for innleggelse. Ved innleggelse i f.eks. psykiatrien så er det rutine å sende melding til bv. Det sier seg vel selv at den rutinen ikke er underlig? Anonymkode: 8c509...045 Om man tenker psykisk sykdom er det sykdommen, og sykdommens påvirkning av foreldrefungeringen, og ikke innleggelsen med begrunnelse 'ingen spesiell grunn til bekymring' som legges til grunn. Å melde inn kun fordi mor er på sykehus, når det ikke foreligger grunn til bekymring, er en spesiell rutine. Kunne forstått det dersom TS var alenemor, men når barnet blir ivartatt av far er det spesielt. Mulig meldingen hadde sin misjon. Jeg undrer.... Anonymkode: 177f8...5f7 4
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #9 Skrevet 9. mai 2016 Jeg var innlagt i halvannen uke, sa tidlig fra at jeg hadde god hjelp hjemme av min mor og barnefar. Nye regler gjør at de har en barneansvarlig på avdelingene, for å sikre at barn blir ivaretatt. De sendte aldri noen melding til barnevernet tror jeg, har ikke hørt noe. .. Anonymkode: f6c87...51e
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #10 Skrevet 9. mai 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts skriver ingenting om hvorfor hun er innlagtneller avdeling for innleggelse. Ved innleggelse i f.eks. psykiatrien så er det rutine å sende melding til bv. Det sier seg vel selv at den rutinen ikke er underlig? Anonymkode: 8c509...045 Jo, det er underlig. Selv om en har behov for hjelp av psykiatrien i en periode er det ikke gitt at en er en dårlig omsorgsperson, spesielt hvis barnet blir ivaretatt av den andre foreldren. Det kan være tegn på god omsorg å be om hjelp når en sliter psykisk. Anonymkode: 0b33f...335 4
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #11 Skrevet 9. mai 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts skriver ingenting om hvorfor hun er innlagtneller avdeling for innleggelse. Ved innleggelse i f.eks. psykiatrien så er det rutine å sende melding til bv. Det sier seg vel selv at den rutinen ikke er underlig? Anonymkode: 8c509...045 I noen avdelinger er det visstnok rutine, ja. Spørsmålet var egentlig ikke om det var greit at de gjorde de (noe flere andre leger/andre ved samme avdeling har reagert på) men hvor fort man fikk svar og om man fikk svar hvis det blir henlagt. -TS Anonymkode: 56ee2...5cf
skje Skrevet 9. mai 2016 #12 Skrevet 9. mai 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hæh? Det er jo ikke vanlig at sykehuset sender inn melding til BV når en av foreldrene er innlagt? Lå selv på sykehuset i 2 uker etter en omfattende operasjon, men det gikk ikke noe melding til BV fra sykehuset pga det! Barna var jo hjemme med far/stefar. Anonymkode: d238d...769 Det kommer an på hvorfor man blir innlagt. 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Mulig meldingen hadde sin misjon. Jeg undrer.... Anonymkode: 177f8...5f7 Ja, for all del, spekuler i vei. TS har ingen grunn til å være paranoid eller bekymret, barna var jo tatt hånd om mens hun var innlagt.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #13 Skrevet 9. mai 2016 6 minutter siden, skje skrev: Det kommer an på hvorfor man blir innlagt. Ja, for all del, spekuler i vei. TS har ingen grunn til å være paranoid eller bekymret, barna var jo tatt hånd om mens hun var innlagt. Jeg undrer ikke på TS. Jeg undrer meg over sykehusets rutiner Anonymkode: 177f8...5f7 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #14 Skrevet 9. mai 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: I noen avdelinger er det visstnok rutine, ja. Spørsmålet var egentlig ikke om det var greit at de gjorde de (noe flere andre leger/andre ved samme avdeling har reagert på) men hvor fort man fikk svar og om man fikk svar hvis det blir henlagt. -TS Anonymkode: 56ee2...5cf Om meldingen ikke går til undersøkelse får dere ingen beskjed. Går den til undersøkelse blir dere kontaktet. Anonymkode: 177f8...5f7
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #15 Skrevet 9. mai 2016 1 minutt siden, skje skrev: Det kommer an på hvorfor man blir innlagt. Ja, for all del, spekuler i vei. TS har ingen grunn til å være paranoid eller bekymret, barna var jo tatt hånd om mens hun var innlagt. Hehe, jeg har ingen grunn til å være bekymret om de åpner en sak på dette, men hadde likt å vite det. Synes det er greit å vite om det kommer noen som granske familien min. -TS Anonymkode: 56ee2...5cf 2
skje Skrevet 9. mai 2016 #16 Skrevet 9. mai 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Jeg undrer ikke på TS. Jeg undrer meg over sykehusets rutiner Anonymkode: 177f8...5f7 Som sagt, det er enkelte årsaker til innleggelse hvor dette er rutine. 1
Anciol Skrevet 9. mai 2016 #17 Skrevet 9. mai 2016 Høres rart ut! Jeg ble lagt inn med blodstyrtning fra munnen etter en mandel operasjon! Ingen melding ble sendt der!
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #18 Skrevet 9. mai 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Meldingen skal vurderes og blir den vurdert til undersøkelse kan det dessverre ta lang tid før den blir tildelt en saksbehandler. Beste råd er å ta kontakt med bv.tjenesten og spørre dem. Utover det høres det merkelig med sykehusets rutiner. Jeg jobber i bv.tjenesten og har aldri hørt om bekymringsmelinger kun på bakgrunn av at far er hjemme med barna. Underlig rutine. Anonymkode: 177f8...5f7 Ringte inn nå og det sto ingenting på barnet mitt, så enten er ikke saken vurdert eller så har de ikke mottatt den - noe som er rart, ettersom det er nesten 2 uker siden den ble sendt.. Er det sånn at man ikke får beskjed om saken blir henlagt? Anonymkode: 56ee2...5cf
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #19 Skrevet 9. mai 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Ringte inn nå og det sto ingenting på barnet mitt, så enten er ikke saken vurdert eller så har de ikke mottatt den - noe som er rart, ettersom det er nesten 2 uker siden den ble sendt.. Er det sånn at man ikke får beskjed om saken blir henlagt? Anonymkode: 56ee2...5cf Eller at saken er henlagt. Skal bli ringt i morgen av hun som har med henlagte saker å gjøre.. -TS Anonymkode: 56ee2...5cf
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #20 Skrevet 9. mai 2016 Det samme ble gjort da jeg ble lagt inn pga mulig hjertefeil, det er rutine for å sikre at det ikke er noen barn som blir gående uten tilsyn. Sykepleieren bare fylte ut et skjema med opplysninger om barnet, samt at barnet var hjemme hos far. Etter det jeg forsto ble det ikke nødvendigvis sendt til barnevernet, men var et skjema med viktige opplysninger i backup (ble jo litt stressa for at de trodde jeg skulle dø, men det var visst helt vanlig). Anonymkode: 5aaf7...e99 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå