ensomtrengerhjelp Skrevet 9. mai 2016 #1 Skrevet 9. mai 2016 (endret) Hei! Jeg tok en tatovering for 3 dager siden, så den er ganske fersk! Det jeg lurte på var om jeg kan dekke den til? Altså jeg skal på jobb hele neste uke og jobber i ferskvare der det er litt varm og mye vasking osv, så jeg tenke jeg kunne dekke den tll helt, men går det fint for tatoveringa selvom den er i Gro perioden? Pakker også ut varer så det skraper på huden, så er redd skorpa skal bli skrapet opp Endret 9. mai 2016 av ensomtrengerhjelp
neon_sun Skrevet 9. mai 2016 #2 Skrevet 9. mai 2016 Hva mener du med å dekke den til? Bare ha klær over eller plastfolie o.l? Jeg dekket til min med plast (etter råd fra tarovør) de første dagene på jobb, men reagerte på plasten og fikk rødt utslett i den. Hadde derfor bare klær over og det funket fint. Din vil jo være noen dager, så tror det skal gå ok. Hør gjerne med tatovøren din og bruk sunn fornuft :-)
Haugenjenta Skrevet 9. mai 2016 #3 Skrevet 9. mai 2016 Hvor sitter tatoveringen? Jeg har holdt på med underarmen en stund nå, og har som regel jobbet dagen etterpå (bokhandel) - jeg har hatt plastikk på den første natten og gått uten etter det, etterbehandling varierer fra studio til studio. Det har gått helt fint, jeg har bare passet på å være forsiktig og ha en cardigan i lett stoff - ikke noe som kan nuppe eller sette seg fast i tatoveringen.
ensomtrengerhjelp Skrevet 9. mai 2016 Forfatter #4 Skrevet 9. mai 2016 40 minutter siden, neon_sun skrev: Hva mener du med å dekke den til? Bare ha klær over eller plastfolie o.l? Jeg dekket til min med plast (etter råd fra tarovør) de første dagene på jobb, men reagerte på plasten og fikk rødt utslett i den. Hadde derfor bare klær over og det funket fint. Din vil jo være noen dager, så tror det skal gå ok. Hør gjerne med tatovøren din og bruk sunn fornuft :-) Som jeg sa så jobber jeg i ferskvare, altså på meny, tatoveringa er på håndleddet, og kan derfor ikke ha klær over, for jeg bruker skjorte som er brettet opp. Og det jeg mente da var at jeg vasker mye osv, og lurte på om det var en måte jeg kunne dekke den til, uten å få mye mat og møkkete ting i tatoveringa
ensomtrengerhjelp Skrevet 9. mai 2016 Forfatter #5 Skrevet 9. mai 2016 41 minutter siden, Haugenjenta skrev: Hvor sitter tatoveringen? Jeg har holdt på med underarmen en stund nå, og har som regel jobbet dagen etterpå (bokhandel) - jeg har hatt plastikk på den første natten og gått uten etter det, etterbehandling varierer fra studio til studio. Det har gått helt fint, jeg har bare passet på å være forsiktig og ha en cardigan i lett stoff - ikke noe som kan nuppe eller sette seg fast i tatoveringen. Den er på håndleddet, så blir vanskelig og dekke til med klær
Alan Smithee Skrevet 9. mai 2016 #6 Skrevet 9. mai 2016 Jeg hadde tatt kontakt med tatovøren, og hørt hva h*n hadde å si. Du vil få mange forskjellige råd her inne, og det er ikke nødvendigvis så mye som skal til før en fersk tatovering blir stygg. Du vil ikke skrape opp skorpen, siden det kan ødelegge blekket, men jeg vet ikke hva som vil være den beste metoden å unngå det på. Jeg hadde også ville vært litt forsiktig med vasking generelt, siden tatoveringen tross alt er et relativt nytt sår på dette tidspunktet - du vil ikke ha en betennelse i den!
Haugenjenta Skrevet 9. mai 2016 #7 Skrevet 9. mai 2016 1 time siden, ensomtrengerhjelp skrev: Den er på håndleddet, så blir vanskelig og dekke til med klær Min strekker seg også ganske langt ned på håndleddet - innsiden av albuen og helt ned. Men ville gjort som Alan Smithee sa, hør med tatovøren du har vært hos, han/hun vil nok gi deg det beste svaret
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #8 Skrevet 9. mai 2016 Jeg ville smurt den, og så tatt på et vanntett plaster/dusjfilm med en lofri kompress inni for å beskytte tatoveringen. ikke hatt plast rett på fordi fuktigheten kan gi vabler som kan ødelegge tatoveringen. ta med en pakke plaster/ film og kompress i veska, så bytter du bare dersom det blir lekkasje. Er vel ikke nødvendig så mange dager før det er grodd Anonymkode: 0612f...c25
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #9 Skrevet 9. mai 2016 Hva med sånn bånd rundt håndleddet om får lov? Wånn svettebånd, med plastikk under eller lignende Anonymkode: 6c378...451
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #10 Skrevet 9. mai 2016 Hva med sånn bånd rundt håndleddet om får lov? Sånn svettebånd, med plastikk under eller lignende ** Anonymkode: 6c378...451
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå