Gå til innhold

Foreldre på flatfylla i Syden.

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Foreldre på Sydentur drikker seg fra sans og samling mens barna overlates til seg selv.

:evil:

Her bør barnevernet koblet inn umiddelbart. Ikke for å snakke om den barnefaren som var på horestrøket med sønnen i baksetet. Hva er det som feiler folk.

:x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Det er desverre utrolig mange barn som opplever dette, både hjemme og på ferie. Er selv en av de, og jeg har hatt utrolig mange ferier i ensomhet da jeg ikke ønsker å være i næheten av fulle mennesker eller der det fløt alkohol.

Desverre tror jeg mange av disse menneskene også drikekr mye hjemme til tider, og det er heller ikke bra.

Folk burde være bedre til å gripe inn om man oppdager noe sånt og kontakte noen som kan hjelpe barne umidellbart. Det er lett å si for meg som har opplevd alt dette her, men det burde faktisk vært flere og bedre ordninger for barn som opplever fulle foreldre både på ferie og hjemme. Og foreldrene burde få en slags behandling, slik at de kanskje kan innse hva de egentlig driver med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei gjest.

Det er jeg helt enig med deg i. Du sier noe om å gripe inn. Jeg liker så godt begrepet "kollektiv ansvar", fordi det er det vi alle har for barna som vokser opp. Mange tør ikke være voksne nok til å gripe inn der man ser barn lider. Jeg vet om slike mennesker, de er redd for hva omverden vi si om dem.

Nei, få tilbake nabokona som bryr seg, det er nå mitt syn. Voksne folk som ikke tør bry seg er pyser. :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Enig med deg care! Selv bodde jeg på et lite sted hvor alle visste at jeg vokste opp i et alkohol-hjem, men det var aldri noen som grep inn, ikke engang de som kjente oss best. Fatter ikke at de går an. Jeg var selv 6-14 år da alt dette var som værst og i den alderen gjør man ikke noe selv med dette. Man trenger faktisk mennesker som bryr seg mer og tar litt ansvar for andre innimellom også.

Som sagt snakker jeg av erfaring og er nesten litt bitter på alle de som aldri gjorde noe. Har utrolig mange vonde minner og det har ødelagt meg på mange måter. Heldigvis går det bra nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei gjest. :blunke:

fint at det går bra med deg.

Stå på og videreformidle gode holdninger hos andre, samt bry seg - det er det vi kan gjøre for vise at det er slik det egentlig skal være. :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette skjer, desverre for ofte. Dette er folk som har problemer hjemme. Både med alkohol og andre ting. Så vil de så gjerne som alle oss andre.På ferie med famile og unger.

Fristelsen blir for stor til svake personer. Alkoholen er billig osv. Dette er ting de ikke styrer selv. Det er ikke unnskyldning.

Reiseselskaper har ofte jobb med barn som lider. Det blir andre turister i selskapet som tar ansvar for barna. Så blir det ringt til barnevernet i den komunen de tilhører. Dette er ikke gjort på timen og barn lider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig vondt at slikt skjer.....og vi voksne bør vell bli flinkere til å gripe inn når slikt skjer!

Skal selv til syden i september.og ser jeg da noen unger som går rundt og ikke blir tatt vare på pga fulle foreldre,ja da skal jeg ikke bare lukke øynene. Har selv en sønn på 4 år, og ville aldri ha utsatt han for noe slikt - synes det er helt forkastelig!

-Charmina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så utrolig sint når jeg leser om sånne folk :evil: :evil: :evil:

Hva slags egoistiske og følelsesmessig underutvikla mennesker er det som påfører sine egne unger sånt?

Skulle ikke hatt lov til å få unger!

Begynner å tenke på tvangssterilisering og det som verre er jeg.. :roll:

Jeg har selv en sønn på 4 år, og for meg er det sånn at jeg gjør instinktivt og automatisk det som er best for han til enhver tid, og kan bare ikke fatte og begripe hva slags mennesker det er som får seg til å prioritere å drikke seg dritings fremfor å kose seg i syden med ungene sine??

Skjønner de ikke at barn er den fineste gaven man kan få, og at man burde prise seg lykkelig hver eneste dag over at man har sunne og friske unger?

Hadde det ikke vært for at dette sannsynligvis ville vært veldig traumatisk for barnet ville jeg foreslått at man tok fra disse menneskene ungene deres på dagen og plasserte dem hos familier som vet å sette pris på dem!

Frk. Busybody :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en venninne som er alenemor til to små barn, og hun er på "fylla" hver helg (fredag-søndag) og gjerne midt i uka også om det er noen som gidder være med å drikke. Ungene blir overlatt til barnevakter på 12-13 år, og om morgenene styrer de seg selv. Jeg har ved flere anledninger prøvd å snakke med henne, men hun bare freser mot meg. I det siste har jeg omtrent gitt opp, bare tar meg av ungene slik at de iallefall skal få mat. Aller helst vi de jo være med mamman sin, men "stakkar, mamma er syk og må få hvile" sier de...

Aner ikke hva jeg skal gjøre, dette har pågått i perioder over flere år. Kan man tipse barnevernet om sånt? Synes jo det er litt drastisk, men hvis det kan hjelpe ungene. Hun er en god mor når hun er edru!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper IKKE at hun er en god mor når hun er edru! Stakkars unger som må ha det slik!

Ta det opp med henne igjen og prøv å få henne til å forstå alvoret,og at du sier dette fordi du tross alt er en god venn. Hjelper ikke det får du prøve andre ting!

Hva med barnefaren eller besteforeldrene?

-Charmina (som blir såååååå lei seg når barn har det vondt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Duchess

Det er ikke noe værre (eller bedre) at de er på grøftefylla i syden enn at de er det hjemme syns nå jeg da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det ikke noe bedre at de drikker seg fulle hjemme,

men jeg tror kanskje det er en ekstra påkjenning for barnet at de er på et fremmed sted, med et fremmed språk og ikke har noen andre kjente omsorgspersoner i nærheten.

Dessuten må det jo føles utrolig flaut for disse ungene, særlig de som er litt eldre kanskje, å ha en (eller to) foreldre som er dritings og skjemmer ut seg selv?

Tenk deg å være fem, seks år og sitte på et stappfullt fly med en mor eller far som er så drita full at de ikke klarer ta vare på hverken deg eller seg selv?

Får helt klump i halsen jeg.. :cry:

Frk. Busybody :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forbannede apekatter! Lurer på hvorfor slike folk velger å få barn i det hele tatt. Skal love at jeg ville reagert om jeg ble vitne til noe slikt. Det er ikke noe som får meg mer forbannet en at barn blir dårlig behandlet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Selvfølgelig er det ikke noe bedre at de drikker seg fulle hjemme,  

men jeg tror kanskje det er en ekstra påkjenning for barnet at de er på et fremmed sted, med et fremmed språk og ikke har noen andre kjente omsorgspersoner i nærheten.

Dessuten må det jo føles utrolig flaut for disse ungene, særlig de som er litt eldre kanskje, å ha en (eller to) foreldre som er dritings og skjemmer ut seg selv?

Tenk deg å være fem, seks år og sitte på et stappfullt fly med en mor eller far som er så drita full at de ikke klarer ta vare på hverken deg eller seg selv?

Får helt klump i halsen jeg..  :cry:  

Frk. Busybody  :rodme:

(Det er meg som er anonym lenger opp...)

Det værste er faktisk å være hjemme å ha fulle foreldre rundt seg. Det er utrolig flaut når man får besøk og foreldrene er fulle. Da foretrakk jeg faktisk å være på ferie med fulle foreldre, da var det iallfall ingen som kjente meg. Nå er det riktignok litt forskjell på ferie i Norge og ferie i utlandet, men det er faktisk en befrielse å slippe å være flaut over foreldrene slik som man er hjemme. Det høres sikkert utrolig snålt ut, men slik var det iallfall for meg. Det er jo det som er så synd også, for man prøver jo hele tiden å skjule slike ting for de man kjenner. Kanskje derfor folk også synes det er vanskelig å gripe inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...