AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #1 Skrevet 9. mai 2016 Hvis en mann eller kvinne avslo deg etter en eller flere dater og grunnen var at hun/han ikke synes du var tiltrekkende pga overvekten/andre grunner relatert til overvekten, ville du visst det? Eller synes du det holder med "vi passer ikke sammen"/"har ikke tid"/ghosting. Jeg er selv en overvektig kvinne som tror jeg har mistet mange potensielle kjærester på grunn av det, men jeg er litt usikker på om jeg egentlig vil vite sannheten. Grunnen til at jeg tror det er overvekten er at jeg anser meg selv som gjennomsnittlig pen i ansiktet, jeg er reflektert og gøyal, har mange gode kvaliteter og mange venner. Kanskje hadde det å fått høre at jeg ikke er kjærestemateriale pga overvekten hadde fått meg til å ta tak i problemet, men kunne også slått feil og resultert i "jeg er god nok som jeg er, det er personligheten min de skal bli sammen med"-holdning. Anonymkode: a458a...ae4 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #2 Skrevet 9. mai 2016 Nå er ikke jeg overvektig, men undervektig. Vil tro at det blir det samme i denne sammenhengen. Jeg tror at det kommer helt an på grunnen til overvekt. Sliter man veldig med det, og ikke klarer å hjelpe seg selv, vil nok en slik kommentar knuse selvbildet til personen. Hvis hun/han fint kunne ordnet "problemet" på egenhånd, er det nok kanskje et perfekt spark i rumpa for å komme i gang med slankingen. "Du har alt, men det er kun fettet (som strengt tatt ikke er en del av deg) som ødelegger." Anonymkode: 83822...47b 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #3 Skrevet 9. mai 2016 Slank deg. Jeg har selv vært overvektig, og det var helt håpløst da jeg var singel og "datet". Jeg er også ganske pen, men overvekten var en turn off for menn uansett. For min del fant jeg ut at jeg ikke trengte bli bli tynn eller få instagram-kropp, det holdt å gå ned nok til at overvekten ikke lenger var alt de så. Brutalt, men sant. Anonymkode: 0aa17...554 10
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #4 Skrevet 9. mai 2016 Jeg tenker at de fleste overvektige (så lenge det er av et visst nivå) alltid vil gå utifra at det er en faktor, og det gjør kanskje andre og. I den grad at hadde du villet være slank, hadde du vært det. Og hvis du ikke har lyst til å slanke deg, er det heller ikke vits å si noe. At man "trenger motivasjon" mener jeg ganske ofte er tull - er det noe det finnes incentiver til i dagens samfunn, så er det å være slank. Selv om preferanser er ulike, er det vel ganske etablert at menn foretrekker slanke overfor overvektige kvinner. De som velger å beholde vekten, gjør jo nettopp det. Da er det ofte ikke verdt 'bryet' å oppgi det som årsaken. Dette kan for så vidt unngås ved å bruke helfigur bilder på nettdating, dersom det er det du benytter deg av. Anonymkode: da216...b23 2
Carrot Skrevet 9. mai 2016 #5 Skrevet 9. mai 2016 Heller enn å tenke på hvis om atte kanske det er overvekten spør eg selv; plager overvekten deg? Ja? Nei? Vil du gjøre noe med den? Vil du få en bedret livskvalitet om du går ned i vekt? Hvis du ikke lurer deg selv men er ælig, og svaret er nei jeg bryr meg egentlig ikke så drit i det, da vil evt slikt bare såre. Hvis derimot svaret ditt er at du ønsker de ned i vekt, ta tak i det. Start med hva du spiser. Ikke at du skal starte slanking, men noter nd alt du spiser og mengden av det. Absolutt alt, tar du en drue idet du går forbi fruktfaet - noter den. En drue gjør ingen skade, men om det er en drue hver gang alltid kan det bli mye om du skjønner.. Når du etter etpar uker ser trender i maten kan du starte på en og en ting for å endre på denne, over tid vil du se resultater og skulle det føre til at en date blir er det bare en positiv bieffekt.. 4
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #6 Skrevet 9. mai 2016 Ja, jeg ville visst det. Vet ikke om jeg er overvektig eller ikke, er i hvertfall lubben. Hadde ønsket å vite det om daten syns jeg var ekkel og feit. Anonymkode: 42463...2a7
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #7 Skrevet 9. mai 2016 Nei. Jeg hadde ikke hatt lyst til å vite det. Og jo, man trenger motivasjon for å gå ned i vekt. Indre motivasjon. Og nei, å være undervektig er ikke det samme som å være overvektig i denne sammenhengen. Anonymkode: 82b12...7cb
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #8 Skrevet 9. mai 2016 Ikke helt sikker.. Jeg er ikke en av de som er pene i ansiktet eller "ville blitt så pen om du bare slanket deg litt". Jeg har også økt hårvekst, mer mannlig hårvekst overalt på kroppen. Jeg tror nok at dersom jeg blir avvist ville det vært en kombinasjon av alt dette, og selv om noen skulle spesifisert at det var overvekten som var grunnen ville ikke det å slanket seg hjulpet på noe av det andre. Overvekten, ikke så voldsomt mange kilo, er jo min egen feil, og jeg liker i hvert fall å tro at det er noe jeg kan gjøre noe med om jeg bare bestemmer meg for det. Resten av meg er ikke min "feil", og gjør det desto vanskeligere å takle. Anonymkode: bdb99...8e7
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #9 Skrevet 9. mai 2016 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis en mann eller kvinne avslo deg etter en eller flere dater og grunnen var at hun/han ikke synes du var tiltrekkende pga overvekten/andre grunner relatert til overvekten, ville du visst det? Eller synes du det holder med "vi passer ikke sammen"/"har ikke tid"/ghosting. Jeg er selv en overvektig kvinne som tror jeg har mistet mange potensielle kjærester på grunn av det, men jeg er litt usikker på om jeg egentlig vil vite sannheten. Grunnen til at jeg tror det er overvekten er at jeg anser meg selv som gjennomsnittlig pen i ansiktet, jeg er reflektert og gøyal, har mange gode kvaliteter og mange venner. Kanskje hadde det å fått høre at jeg ikke er kjærestemateriale pga overvekten hadde fått meg til å ta tak i problemet, men kunne også slått feil og resultert i "jeg er god nok som jeg er, det er personligheten min de skal bli sammen med"-holdning. Anonymkode: a458a...ae4 For å være veldig ærlig som mann, så er overvekt en veldig stor dealbreaker for mange menn. Dette nevnes mye blant mine arbeidskamerater og venner når vi snakker om damer. Anonymkode: ab34e...4ae 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #10 Skrevet 9. mai 2016 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis en mann eller kvinne avslo deg etter en eller flere dater og grunnen var at hun/han ikke synes du var tiltrekkende pga overvekten/andre grunner relatert til overvekten, ville du visst det? Eller synes du det holder med "vi passer ikke sammen"/"har ikke tid"/ghosting. Jeg er selv en overvektig kvinne som tror jeg har mistet mange potensielle kjærester på grunn av det, men jeg er litt usikker på om jeg egentlig vil vite sannheten. Grunnen til at jeg tror det er overvekten er at jeg anser meg selv som gjennomsnittlig pen i ansiktet, jeg er reflektert og gøyal, har mange gode kvaliteter og mange venner. Kanskje hadde det å fått høre at jeg ikke er kjærestemateriale pga overvekten hadde fått meg til å ta tak i problemet, men kunne også slått feil og resultert i "jeg er god nok som jeg er, det er personligheten min de skal bli sammen med"-holdning. Anonymkode: a458a...ae4 Til forskjell fra kreftpasienter som ikke kan gjøre så mye med om de får beskjed om de har så eller så lenge igjen å leve så kan du som overvektig faktisk gjøre noe med det. Hvis du VET hva du driver med så kan du slanke deg 10-12 kg i rent fett på 12-15uker hvis du er rundt 20kg+ over idealvekten din. Så jeg ser ærlig talt ikke problemet om å vite om det er grunnen eller ikke. Det må jo være inspirasjonen du trenger - at du sier til deg selv "jeg er god nok som du er" er major turn-off egentlig. Da du ikke viser noen ambisjoner og er villig til å engang sette deg selv noen utviklingsmål. Får si som dere kvinnfolk "hun må ha ambisjoner, og være villig til å sette\nå noen utviklingsmål." Anonymkode: 7e3db...266
EvaLena Skrevet 9. mai 2016 #11 Skrevet 9. mai 2016 Jeg møtte en på en datingside for noen år siden og vi hadde mye til felles. Vi likte hverandre godt ut fra å skrive til hverandre. Han visste jeg var overvektig, hadde jo sagt det + vist bilder av meg selv. Så møttes vi og vi hadde det kjempekoselig. Har sjelden ledd så mye som den kvelden der. Når vi skiltes så skjønte jeg at det bare ble denne gangen og ingen fler. Dagen etter spurte jeg hvordan han synes kvelden hadde vært og han svarte: Jeg storkoste meg, du er ei skikkelig trivelig, artig ig koselig dame, men jeg beklager du er for overvektig. Var ett slag i trynet å høre der, men takket være han så tok jeg noen grep ig gikk ned masse. Nå er jeg helt normalvektig. Denne mannen som avviste meg stalket meg på fb ig når jeg hadde fått ned masse så ville han treffe meg igjen. Han sa rett ut at nå var alt på plass for han og han ville bli min. Da svarte jeg: Beklager, men toget har gått for din del 😊 Jeg syns det er greit at de sier sannheten, uansett hvor brutal den kan virke 13
EvaLena Skrevet 9. mai 2016 #12 Skrevet 9. mai 2016 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: For å være veldig ærlig som mann, så er overvekt en veldig stor dealbreaker for mange menn. Dette nevnes mye blant mine arbeidskamerater og venner når vi snakker om damer. Anonymkode: ab34e...4ae Dette kan jeg som dame bekrefte at er sant. Jeg jobber stort sett med bare menn og har mange ganger hørt de har snakket om damer. Det får på vekt og utseende på de alle sammen. Samtidig er det veldig rart at flere av disse mennene har damer som ikke akkurat ser ut som modeller, mer den trauste, kjedelige dama i gata 😝 4
Carrot Skrevet 9. mai 2016 #13 Skrevet 9. mai 2016 Gratulrer med vekttapt @EvaLena så bra for deg, jeg lurer(og du trenger ikke svare) er du single ennå? - denne mannen du beskriver som hadde "alt" men var ærli:. Hans ærlighet gav deg det "sparket" du trengte og når han da fortsatt ærlig tar kontakt avviser du han.. Hvorfor? Hvorfor hadde "det toget gått" om han på alle andre måter var en super fyr? Vi jenter gnåler opp i mente om at en mann skal være ærlig, til å stole på osv osv men når en fyr faktisk er det så er vi veldig raske til å slå tilbake når vi kan.. Jeg skjønner meg ikke på mitt eget kjønn og tidvis skjemmes jeg litt på våre vegne.. (ikke pga det du skriver men mer generelt) 3
EvaLena Skrevet 9. mai 2016 #14 Skrevet 9. mai 2016 1 minutt siden, Carrot skrev: Gratulrer med vekttapt @EvaLena så bra for deg, jeg lurer(og du trenger ikke svare) er du single ennå? - denne mannen du beskriver som hadde "alt" men var ærli:. Hans ærlighet gav deg det "sparket" du trengte og når han da fortsatt ærlig tar kontakt avviser du han.. Hvorfor? Hvorfor hadde "det toget gått" om han på alle andre måter var en super fyr? Vi jenter gnåler opp i mente om at en mann skal være ærlig, til å stole på osv osv men når en fyr faktisk er det så er vi veldig raske til å slå tilbake når vi kan.. Jeg skjønner meg ikke på mitt eget kjønn og tidvis skjemmes jeg litt på våre vegne.. (ikke pga det du skriver men mer generelt) Takker så mye 😊 Ja, jeg er singel ennå og jeg forblir det nok også. Har fått en altfor stor knekk på det som har med kjæreste å gjøre, men jeg klarer meg fint 😊 Grunnen til at jeg ikke ga han en sjanse da han ville var fordi jeg synes grunnen hans var overfladisk. Han likte alt det andre ved meg, bare ikke vekta. Dessuten så kan det skje ting i fremtiden jeg ikke kan styre og som kanskje gjør at jeg legger på meg igjen. Da tenkte jeg at den sjansen tar jeg ikke med han som kjæreste, for da går han jo bare ifra meg pga vekta. Vi forble venner og chattet sammen en del, nå er han dessverre død. 10
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #15 Skrevet 9. mai 2016 4 minutter siden, EvaLena skrev: Takker så mye 😊 Ja, jeg er singel ennå og jeg forblir det nok også. Har fått en altfor stor knekk på det som har med kjæreste å gjøre, men jeg klarer meg fint 😊 Grunnen til at jeg ikke ga han en sjanse da han ville var fordi jeg synes grunnen hans var overfladisk. Han likte alt det andre ved meg, bare ikke vekta. Dessuten så kan det skje ting i fremtiden jeg ikke kan styre og som kanskje gjør at jeg legger på meg igjen. Da tenkte jeg at den sjansen tar jeg ikke med han som kjæreste, for da går han jo bare ifra meg pga vekta. Vi forble venner og chattet sammen en del, nå er han dessverre død. Men altså (håper du ikke synes det er frekt) du var jo heller ikke fornøyd med vekta di den gang ettersom du har gått ned i vekt og beholdt den vekta? Er det ikke litt rart at du mener han burde vært fornøyd med deg da når du ikke var det selv? Anonymkode: 4ef35...c96 2
EvaLena Skrevet 9. mai 2016 #16 Skrevet 9. mai 2016 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men altså (håper du ikke synes det er frekt) du var jo heller ikke fornøyd med vekta di den gang ettersom du har gått ned i vekt og beholdt den vekta? Er det ikke litt rart at du mener han burde vært fornøyd med deg da når du ikke var det selv? Anonymkode: 4ef35...c96 Jeg skjønner hva du mener og kan til dels være enig med deg i det. Samtidig så er jeg en person som kan like folk pga personlighet og svært lite på utseende. Når han da ikke ville ha meg pga vekta, så tok jeg ikke sjansen etter vektnedgangen heller, fordi ting kan skje som gjør at jeg legger på meg igjen. Helt sikkert en skrullete tanke av meg, men det var nå sånn jeg tenkte den gangen 😊 4
peppermyntete Skrevet 9. mai 2016 #17 Skrevet 9. mai 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis en mann eller kvinne avslo deg etter en eller flere dater og grunnen var at hun/han ikke synes du var tiltrekkende pga overvekten/andre grunner relatert til overvekten, ville du visst det? Eller synes du det holder med "vi passer ikke sammen"/"har ikke tid"/ghosting. Jeg er selv en overvektig kvinne som tror jeg har mistet mange potensielle kjærester på grunn av det, men jeg er litt usikker på om jeg egentlig vil vite sannheten. Grunnen til at jeg tror det er overvekten er at jeg anser meg selv som gjennomsnittlig pen i ansiktet, jeg er reflektert og gøyal, har mange gode kvaliteter og mange venner. Kanskje hadde det å fått høre at jeg ikke er kjærestemateriale pga overvekten hadde fått meg til å ta tak i problemet, men kunne også slått feil og resultert i "jeg er god nok som jeg er, det er personligheten min de skal bli sammen med"-holdning. Anonymkode: a458a...ae4 De to jeg har uthevet her er ikke greit, i alle fall ikke såkalt ghosting. Det er noe av det kjipeste folk gjør synes jeg. Men for å svare; nei, jeg ville ikke visst det om det var kroppen min som gjorde at han ikke ville date meg mer. Jeg vil uansett ikke være sammen med en mann som ikke kan akseptere en helt normal kropp, og i alle fall ikke en som hadde følt for å påpeke ting HAN mente var feil med MIN kropp. 3
Gjest Adipose Skrevet 9. mai 2016 #18 Skrevet 9. mai 2016 (endret) Det kan være overvekten, det kan også være bruken av ordet "gøyal" når du beskriver deg selv som kan være grunnen til at ting ikke har funka. Fra spøk til alvor, så hadde det spilt liten rolle, tror jeg. Jeg har uansett en tendens til å tenke at det er grunnen til avvisninger, uavhengig av om det faktisk er tilfellet. På samme måte som en med komplekser for nesa si vil tro at den er problemet. Så hvis noen hadde sagt det rett ut, hadde jeg bare sett på det som en bekreftelse. Hadde de sagt at det var "kjemien" eller et eller annet annet dustete, så hadde jeg jo uansett tenkt det var fordi jeg var lubben. Endret 9. mai 2016 av Adipose
annebanane Skrevet 9. mai 2016 #19 Skrevet 9. mai 2016 (endret) Bare det å spørre hvorfor noen avviser deg etter bare 1-3 dater er å ødelegge for sin egen selvtillit. Endret 15. oktober 2022 av annebanane
GammelKaktus Skrevet 9. mai 2016 #20 Skrevet 9. mai 2016 (endret) For min del så hadde det ikke spilt noen rolle om en mann ikke ville date meg fordi jeg ikke er tiltrekkende for han, så det er jo det helt og holdent opp til han. Og hvis han ville fortalt meg årsaken til at han ikke ville date meg, så vær så god. Jeg er fornøyd med meg selv, er i god form, frisk og rask . Så jeg hadde ikke løpt ned treningssenteret vær dag for å gå ned i vekt pga.et mannfolk eller to ikke skulle finne meg tiltrekkende fordi jeg er tjukk. Det er nok av menn som liker større damer Endret 9. mai 2016 av FrøkenMånestråle Skriveleif 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå