AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #1 Skrevet 9. mai 2016 På ettermiddagen i går var min venninne og meg på vår vanlige tur i lysløypa. (I går var det gåtur med innlagte joggeintervaller som sto på planen) Da vi kom til lysløypa var det ganske mange folk der, langt flere enn det bruker å være, og for første gang hørte vi at kommentarene haglet rundt oss. "Jeg visste ikke at silda og hvalen likte å leke sammen *fnis-fnis*" - et tydelig hint om størrelsesforskjellen mellom to som trente sammen. "De sier at litt er bedre enn ingenting, men alt må da være bedre enn det tempoet der" - sagt om oss av noen forbipasserende da vi gikk rolig mellom to joggeintervaller. "Ah, et tydelig tegn på vår. Nå skal slappfiskene trene! Skjønner de ikke at det ikke hjelper å trene noen dager i mai, og tro at det vil gi dem sommerkroppen?" - sagt av noen som jogget bak oss. Jeg vet ikke om de snakket om oss, eller om noen andre. "Skal vi vedde om hvor lenge vi får se de der trene? De gir sikkert opp før sommeren kommer" - sagt om to veldig slitne unge jenter ute på det som tilsynelatende var deres første joggetur på lang tid. Det var ikke de samme menneskene som kom med alle kommentarene, men alle kommentarene vi hørte var negative, og gikk på utseende og prestasjonen til dem de passerte eller møtte. Hva søren ...? Hva feiler det slike folk? Enten får de snakke litt lavere slik at folk ikke hører at de blir baksnakket, eller, hvis de insisterer på å snakke så høyt at alle hører dem, bør de komme med positive og oppbyggende kommentarer i stedet for negative og nedbrytende. Anonymkode: f9abc...944 25
MissLucy Skrevet 9. mai 2016 #3 Skrevet 9. mai 2016 utrolig sært å kommentere negativt på at folk trener. For dette gjaldt jo folk som faktisk var ute og trente, i motsetning til alle dem som IKKE gjorde det. 8
sugarcrush Skrevet 9. mai 2016 #4 Skrevet 9. mai 2016 Herlighet, det er ikke rart mange sliter med psyken når folk kan være så frekke som det der. 15
skje Skrevet 9. mai 2016 #5 Skrevet 9. mai 2016 (endret) "Folk" klager alltid over at overvektige personer ligger på sofaen og spiser potetgull hele dagen. "Ikke rart de er feite!" Og når noen av dem går ut og beveger på seg (ref. hvalen i HI), så er det gærent det og? Føles godt å rakke ned på andre, gitt. Endret 9. mai 2016 av skje Skrivefeil 31
Knask Skrevet 9. mai 2016 #6 Skrevet 9. mai 2016 What? Sier folk virkelig slikt? Jeg hadde knekt helt sammen om noen hadde kommet med slike bemerkninger til meg. 8
Gjest noe tilfeldig Skrevet 9. mai 2016 #7 Skrevet 9. mai 2016 Og man lurer på hvorfor barn mobber.. Dette er årsaken til at jeg ikke er med på noe organisert sport/tur/aktiviteter. For mange er den største prestasjonen i livet at de er slanke og/eller er "skikkelige" turmennesker. Jaja. *sukk* forgive them Lord they know not what they do.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #8 Skrevet 9. mai 2016 Det er godt at det ikke bare er oss som synes dette var ufint. Det er sikkert synd på dem som må tråkke ned andre for å føle seg bedre selv, men da kan de i det minste holde kommentarene for seg selv. Anonymkode: f9abc...944 4
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #9 Skrevet 9. mai 2016 Derfor har jeg angst, derfor tørr jeg så vidt å gå en timestur med hunden i sommervarmen. Er det kaldt ute, ja. Men jeg blir svett av varmen fra før, kombinert med angst gjør det ti ganger verre enn nødvendig. Jeg blir altså svett av angst, og varme, ikke av at jeg er overtrent eller sliten. Jeg går ikke sakte fordi jeg er sliten. Jeg går sakte fordi jeg er redd for at folk skal tro at jeg er ute å trener. Redd for å bli svett av angst og varme. Folk sier hele tiden "skjerp deg, folk er glad for å se deg ut på tur". Har hørt slike kommentarer selv. Hadde en lærer på ungdomskolen som lo av meg, tvang meg til å ta ekstra runder fordi jeg var feit. Sa "Hvis dere ikke gønner på så blir dere som xxx" ++++ Folk mener jeg overdriver når jeg sier trening og fysisk aktivitet gir meg panikkangst. På grunn av slike folk som slenger kommentarer, gir dømmende blikk, lager dyre lyder bak ryggen på deg. Sommeren er verst. Flere folk ute, folk jobber mot sommerkroppen, noe jeg ikke gjør. Jeg vil bare gå tur med hunden min, uten å få panikkangst. Også varmen da, som fører til svette uten at du løfter en finger. Psykologen har sagt at denne sommeren skal være angst-fri. Altså "unødvendig" angst. Har en deal med mamma om at hun går tur med hunden på dagtid, jeg på kveldstid. Jeg kan gå en mil klokken 4 om natten. Null problem. Dagtid, glem det. Mamma går en langtur om dagen på dagtid, jeg går de normale turene. Anonymkode: a663a...860 6
skje Skrevet 9. mai 2016 #10 Skrevet 9. mai 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Derfor har jeg angst, derfor tørr jeg så vidt å gå en timestur med hunden i sommervarmen. Er det kaldt ute, ja. Men jeg blir svett av varmen fra før, kombinert med angst gjør det ti ganger verre enn nødvendig. Jeg blir altså svett av angst, og varme, ikke av at jeg er overtrent eller sliten. Jeg går ikke sakte fordi jeg er sliten. Jeg går sakte fordi jeg er redd for at folk skal tro at jeg er ute å trener. Redd for å bli svett av angst og varme. Folk sier hele tiden "skjerp deg, folk er glad for å se deg ut på tur". Har hørt slike kommentarer selv. Hadde en lærer på ungdomskolen som lo av meg, tvang meg til å ta ekstra runder fordi jeg var feit. Sa "Hvis dere ikke gønner på så blir dere som xxx" ++++ Folk mener jeg overdriver når jeg sier trening og fysisk aktivitet gir meg panikkangst. På grunn av slike folk som slenger kommentarer, gir dømmende blikk, lager dyre lyder bak ryggen på deg. Sommeren er verst. Flere folk ute, folk jobber mot sommerkroppen, noe jeg ikke gjør. Jeg vil bare gå tur med hunden min, uten å få panikkangst. Også varmen da, som fører til svette uten at du løfter en finger. Psykologen har sagt at denne sommeren skal være angst-fri. Altså "unødvendig" angst. Har en deal med mamma om at hun går tur med hunden på dagtid, jeg på kveldstid. Jeg kan gå en mil klokken 4 om natten. Null problem. Dagtid, glem det. Mamma går en langtur om dagen på dagtid, jeg går de normale turene. Anonymkode: a663a...860 Det høres jævlig ut å ha det sånn. 6
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #11 Skrevet 9. mai 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Derfor har jeg angst, derfor tørr jeg så vidt å gå en timestur med hunden i sommervarmen. Er det kaldt ute, ja. Men jeg blir svett av varmen fra før, kombinert med angst gjør det ti ganger verre enn nødvendig. Jeg blir altså svett av angst, og varme, ikke av at jeg er overtrent eller sliten. Jeg går ikke sakte fordi jeg er sliten. Jeg går sakte fordi jeg er redd for at folk skal tro at jeg er ute å trener. Redd for å bli svett av angst og varme. Folk sier hele tiden "skjerp deg, folk er glad for å se deg ut på tur". Har hørt slike kommentarer selv. Hadde en lærer på ungdomskolen som lo av meg, tvang meg til å ta ekstra runder fordi jeg var feit. Sa "Hvis dere ikke gønner på så blir dere som xxx" ++++ Folk mener jeg overdriver når jeg sier trening og fysisk aktivitet gir meg panikkangst. På grunn av slike folk som slenger kommentarer, gir dømmende blikk, lager dyre lyder bak ryggen på deg. Sommeren er verst. Flere folk ute, folk jobber mot sommerkroppen, noe jeg ikke gjør. Jeg vil bare gå tur med hunden min, uten å få panikkangst. Også varmen da, som fører til svette uten at du løfter en finger. Psykologen har sagt at denne sommeren skal være angst-fri. Altså "unødvendig" angst. Har en deal med mamma om at hun går tur med hunden på dagtid, jeg på kveldstid. Jeg kan gå en mil klokken 4 om natten. Null problem. Dagtid, glem det. Mamma går en langtur om dagen på dagtid, jeg går de normale turene. Anonymkode: a663a...860 Nå angrer jeg på at jeg startet tråden. Jeg tenkte ikke på at jeg kunne bekrefte noens store frykt ved å lufte min irritasjon. Håper ikke du lar dette stoppe deg i å gjøre det du vil gjøre. De aller fleste vi møter er jo greie, det er bare noen få drittsekker med dårlig selvbilde som må rakke ned på andre for å føle seg bedre selv som sier slikt. Og slike folk fortjener egentlig ikke at man bryr seg om hva de sier! Håper du får en fin og angstfri sommer. Anonymkode: f9abc...944 19
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #12 Skrevet 9. mai 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Derfor har jeg angst, derfor tørr jeg så vidt å gå en timestur med hunden i sommervarmen. Er det kaldt ute, ja. Men jeg blir svett av varmen fra før, kombinert med angst gjør det ti ganger verre enn nødvendig. Jeg blir altså svett av angst, og varme, ikke av at jeg er overtrent eller sliten. Jeg går ikke sakte fordi jeg er sliten. Jeg går sakte fordi jeg er redd for at folk skal tro at jeg er ute å trener. Redd for å bli svett av angst og varme. Folk sier hele tiden "skjerp deg, folk er glad for å se deg ut på tur". Har hørt slike kommentarer selv. Hadde en lærer på ungdomskolen som lo av meg, tvang meg til å ta ekstra runder fordi jeg var feit. Sa "Hvis dere ikke gønner på så blir dere som xxx" ++++ Folk mener jeg overdriver når jeg sier trening og fysisk aktivitet gir meg panikkangst. På grunn av slike folk som slenger kommentarer, gir dømmende blikk, lager dyre lyder bak ryggen på deg. Sommeren er verst. Flere folk ute, folk jobber mot sommerkroppen, noe jeg ikke gjør. Jeg vil bare gå tur med hunden min, uten å få panikkangst. Også varmen da, som fører til svette uten at du løfter en finger. Psykologen har sagt at denne sommeren skal være angst-fri. Altså "unødvendig" angst. Har en deal med mamma om at hun går tur med hunden på dagtid, jeg på kveldstid. Jeg kan gå en mil klokken 4 om natten. Null problem. Dagtid, glem det. Mamma går en langtur om dagen på dagtid, jeg går de normale turene. Anonymkode: a663a...860 Uff, det høres kjempetung ut! Bra at du har en psykolog som kan hjelpe deg å sortere tankene Jeg er vel en sånn som ser ut som det ideelle tur/treningsmennesket, men aldri i verden om jeg ville sagt noe sånt som det trådstarter overhørte. Tror aldri jeg har tenkt noe sånt heller. Når jeg ser andre som trener eller går tur tenker jeg bare "fint for dem, håper de koser seg!" og det er det. Vet ikke, fikk bare lyst til å si at det finnes snille mennesker der ute. Lykke til med din angstfrie sommer, jeg krysser fingrene for deg! Anonymkode: e50e0...889 9
Invicta Skrevet 9. mai 2016 #13 Skrevet 9. mai 2016 Jeg vil herved oppfordre alle til å stå opp mot mobbing og si fra når dere hører sånne kommentarer. Jeg nekter å leve i et samfunn der de som går ut blir penere og penere, men dummere og dummere, og de som ikke følger malen skal kunne ydmykes på åpen gate. 23
Gjest noe tilfeldig Skrevet 9. mai 2016 #14 Skrevet 9. mai 2016 (endret) 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Derfor har jeg angst, derfor tørr jeg så vidt å gå en timestur med hunden i sommervarmen. Er det kaldt ute, ja. Men jeg blir svett av varmen fra før, kombinert med angst gjør det ti ganger verre enn nødvendig. Jeg blir altså svett av angst, og varme, ikke av at jeg er overtrent eller sliten. Jeg går ikke sakte fordi jeg er sliten. Jeg går sakte fordi jeg er redd for at folk skal tro at jeg er ute å trener. Redd for å bli svett av angst og varme. Folk sier hele tiden "skjerp deg, folk er glad for å se deg ut på tur". Har hørt slike kommentarer selv. Hadde en lærer på ungdomskolen som lo av meg, tvang meg til å ta ekstra runder fordi jeg var feit. Sa "Hvis dere ikke gønner på så blir dere som xxx" ++++ Folk mener jeg overdriver når jeg sier trening og fysisk aktivitet gir meg panikkangst. På grunn av slike folk som slenger kommentarer, gir dømmende blikk, lager dyre lyder bak ryggen på deg. Sommeren er verst. Flere folk ute, folk jobber mot sommerkroppen, noe jeg ikke gjør. Jeg vil bare gå tur med hunden min, uten å få panikkangst. Også varmen da, som fører til svette uten at du løfter en finger. Psykologen har sagt at denne sommeren skal være angst-fri. Altså "unødvendig" angst. Har en deal med mamma om at hun går tur med hunden på dagtid, jeg på kveldstid. Jeg kan gå en mil klokken 4 om natten. Null problem. Dagtid, glem det. Mamma går en langtur om dagen på dagtid, jeg går de normale turene. Anonymkode: a663a...860 Dette var veldig trist å lese. om det er noen trøst så er jo de folka som tenker og sier sånn de som er taperne her! Dermed er de ikke verdig at du bryr deg om dem heller. Jeg skjønner at det er enklere sagt en gjort, men den største synd er at slike mobbere skal få lov til å frarøve deg gleden det faktisk er med fysisk trening. Jeg er fysisk aktiv da, både ute på joggeturer, treningssenter, fjelltur osv. Tar på god musikk og kobler ut resten av verden. Men sånn "møt opp klokka fire så går vi tur i gruppe"- gidder jeg ikke. Håper du blir sterk nok til å ikke la slike idioter frarøve deg livskvalitet, det er de ikke verdt. Og de fleste av oss er ikke sånn, og synes de som prater slik, er de største taperne. Endret 9. mai 2016 av noe tilfeldig
Gjest noe tilfeldig Skrevet 9. mai 2016 #15 Skrevet 9. mai 2016 3 minutter siden, Invicta skrev: Jeg vil herved oppfordre alle til å stå opp mot mobbing og si fra når dere hører sånne kommentarer. Jeg nekter å leve i et samfunn der de som går ut blir penere og penere, men dummere og dummere, og de som ikke følger malen skal kunne ydmykes på åpen gate. WORD!!!!
Rumle Skrevet 9. mai 2016 #16 Skrevet 9. mai 2016 3 minutter siden, Invicta skrev: Jeg vil herved oppfordre alle til å stå opp mot mobbing og si fra når dere hører sånne kommentarer. Jeg nekter å leve i et samfunn der de som går ut blir penere og penere, men dummere og dummere, og de som ikke følger malen skal kunne ydmykes på åpen gate. Veldig enig Og det er jo plenty av muligheter til det her inne, trådene her inne er full av (blant annet) hets mot overvektige. 8
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #17 Skrevet 9. mai 2016 Men hvorfor i all verden sa ikke dere noe når dere hørte folk prate sånn? Det er ikke selve personen som sier noe vond/gjør en vond handling som er det største problemet, det er alle dem som står og ser/hører på uten å gjøre noe, de gir sin aksept for at folk kan holde på sånn. Anonymkode: dd376...571 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #18 Skrevet 9. mai 2016 Helt horribelt hva folk kan få seg til å si. Håper også at alle de som påstår at ingen vil se stygtt på deg eller si stygge ting når du er ute og trener/ingen tør si noe direkte om overvekten til overvektige leser denne tråden. Husker selv hvordan jeg ble latterliggjort av en venninne da jeg begynte å gå tur og trene med vekter..at det ikke kom til å hjelpe++ Hun lo meg rett og slett opp i ansiktet. Håper folk trosser de som slenger dritt og trener likevel. Åh, nå så jeg for meg at jeg trente og at noen sa noe slikt,og at jeg i stedet for å senke hodet og ta det til meg,heller stoppet opp og sa: -Unnskyld meg, hva sa du nå?! Kanskje de som slenger med leppa da kunne forstå at det faktisk er mennesker av kjøtt og blod og med følelser de snakker om. Jeg er overvektig, ikke døv. Anonymkode: 785cd...3f7 7
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #19 Skrevet 9. mai 2016 At det går an:\ Jeg har vært "hvalen" på joggetur men har aldri fått kommentarer etter meg. Om dere hører noe slikt en gang til så synes jeg du bare skal konfrontere dem, og spørre hva de tror de holder på meg. Snakk høyt, la alle i nærheten få vite hva de har sagt, public shaming rett og slett. Anonymkode: 5711b...b49 4
Katten.2.0 Skrevet 9. mai 2016 #20 Skrevet 9. mai 2016 Jeg har aldri forstått hvorfor en skal snakke nedsettende om mennesker ute av form som trener. Du ser jo rett foran deg at de prøver å komme i form, og vi har alle begynt et sted! 10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå