AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #1 Skrevet 9. mai 2016 Måltidene mine lyder slik: - Frokost, 3 brødskiver m/diverse (Alltid sulten når jeg våkner, kjempesulten) - Senere på middagstid spiser jeg kylling, viltris / fisk eller poteter. Gjerne/ofte med grønnsaker. I det siste har jeg spist kalkunpølser med salat, men dette er ikke ofte. - Mellom dette av og til frukt, bananer/epler. Er kjempesulten hver gang når jeg våkner! Trenger tips til mat jeg kan spise, hvor jeg blir ordentlig mett. Trener også en god del, så fint med sunne forslag. Savner å være ordentlig mett av mat. Har glutenallergi, cølialki. Anonymkode: 8014f...6f9
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #2 Skrevet 9. mai 2016 Spiser du ikke lunsj??? Anonymkode: 197dc...efa
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #3 Skrevet 9. mai 2016 Sjeldent noe i mellom, kanskje en smudie av og til mellom middag og før jeg legger meg. Jeg er 180 cm, og jente forresten.. Om det har noe å si. Vekt på rundt 67. Anonymkode: 8014f...6f9
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #4 Skrevet 9. mai 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sjeldent noe i mellom, kanskje en smudie av og til mellom middag og før jeg legger meg. Anonymkode: 8014f...6f9 Begynn å spise lunsj! Anonymkode: 197dc...efa 2
Gjest Kaffekrus Skrevet 9. mai 2016 #5 Skrevet 9. mai 2016 Selvfølgelig er du sulten! Dette er jo altfor lite mat! Spis en skikkelig lunsj og gjerne kveldsmat, så skal du se det hjelper på. Det der er omtrent halvparten av hva jeg spiser på en dag, og jeg er lavere og veier litt mindre, trener heller ikke noe særlig.
Gjest Juami Skrevet 9. mai 2016 #6 Skrevet 9. mai 2016 Hva du mener er problemet? At du er kjempesulten når du våkner, eller at du føler at du ikke blir skikkelig mett? Om det er førstnevnte som er problemet kan du spise noe lett på kvelden før du legger deg. Som cottage cheese, yoghurt eller kesam med bær/frukt og med evt. litt korn qunioaflak, hirseflak, gultenfrie havregryn og nøtter, som alt er glutenfritt. Eller du kan lage deg glutenfrie knekkebrød. Ellers bør du jo selvsagt begynne å spise lunsj. Det er jo mye du kan spise selv om du har glutenallergi. Salater, omelett, bananpannekaker med glutenfritt havregryn ect.
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 9. mai 2016 #7 Skrevet 9. mai 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Måltidene mine lyder slik: - Frokost, 3 brødskiver m/diverse (Alltid sulten når jeg våkner, kjempesulten) - Senere på middagstid spiser jeg kylling, viltris / fisk eller poteter. Gjerne/ofte med grønnsaker. I det siste har jeg spist kalkunpølser med salat, men dette er ikke ofte. - Mellom dette av og til frukt, bananer/epler. Er kjempesulten hver gang når jeg våkner! Trenger tips til mat jeg kan spise, hvor jeg blir ordentlig mett. Trener også en god del, så fint med sunne forslag. Savner å være ordentlig mett av mat. Har glutenallergi, cølialki. Anonymkode: 8014f...6f9 Jeg stemmer også for at du må spise lunsj (og kveldsmat). Du spiser jo ikke feil, men du spiser jo ingenting. F.eks så kan du spise egg og bønner, kesam med frukt og nøtter, yoghurt med honning, frukt og nøtter, bananpannekaker, glutenfri grove vafler, cottage cheese med avokado og soltørkede tomater osv. Mye å velge i. Lykke til!
Pringle Skrevet 9. mai 2016 #8 Skrevet 9. mai 2016 Du er sulten fordi du spiser for lite. Hva slags forslag ser du for deg? Du trenger ikke spise noe spesielt. Bare spis mer mat, og spis mat du liker. Bare unngå gluten. 1
Gjest Bond Skrevet 9. mai 2016 #9 Skrevet 9. mai 2016 Jeg er dessverre nødt i stenge tråden din da det beskrives et for lavt matinntak. Viser til retningslinjene på forumet: Sitat - Tråder hvor det skrives om alt for lite matinntak eller store mengder trening uten tilstrekkelig matinntak vil bli stengt. Kvinneguiden har ikke den nødvendige kompetansen til å hjelpe brukere som burde få svar på disse spørsmålene av helsepersonell. Bond, forumansvarlig
Anbefalte innlegg