Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg har ett problem som jeg har hatt så lenge jeg kan huske.

Jeg er en helt ekstrem dårlig taper (gjelder spesielt brettspill og kortspill). Jeg kan gi meg lenge før vi er ferdig med å spille kun fordi spillet ikke går min vei. Jeg blir fly forbanna hvis jeg taper. Jeg må gå i et annet rom og snakker ikke med de jeg spilte med før det kanskje har gått 20 min. Kan til og med ende med at jeg begynner å gråte litt fordi jeg blir så sur. Dette gjelder spesielt dersom de jeg spiller med enten "mobber" eller ler av meg, eller hvis de er skikkelig høy på pæra og man kan se at de koser seg på din bekostning.

Er det normalt å bli sånn? Skjønner ikke hva det kommer av.. Jeg har bare sluttet å spille fordi jeg vet hvordan jeg blir..

Anonymkode: 2113d...7b5

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke bare vinne?

Anonymkode: 8d510...2ca

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Haha, jeg kjenner meg dessverre igjen. I jula spilte jeg yatzy med besteforeldrene mine og det endte med at jeg måtte gå på rommet og grine etterpå fordi de "mobbet" meg. Ikke gøy å ha det sånn. Jeg unngår også spill så langt som det er mulig. Vet ikke hva som kan hjelpe heller.

Anonymkode: 47c23...6af

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hahahahaha. Jeg er helt lik. Som et barn. Ser ikke på meg selv som unormal, bare stort konkurranseinstinkt.

Anonymkode: 24092...e69

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det vil vel hjelpe å øve seg på å tape. Spill mere yatzy 😤

Jeg er dårlig vinner og dårlig taper. Gjør ingenting om man er dårlig taper så lenge man spiller spillet ut. Det er jo mer gøy å vinne når motstanderen blir sur 😈. Verste er de som går halveis i spillet når det ikke går deres vei, da snakker vi treåring i oppførsel. 

Anonymkode: d81c0...17c

• Liker 2
Skrevet

Selvfølgelig skal man være høy på pæra når man vinner sånne småting, haha er det som er gøy 😂

Skrevet

Jeg får ikke lov å være med å spille yatzy med familien min :(
Jeg har flaks og vinner hver runde og familien min liker det ikke :fnise:  Men jeg taper i Ludo!

Skrevet

Herregud så flaut og barnslig. Begynner voksne mennesker å grine og nekter å snakke med medspillerne fordi de taper i brettspill? Det må da gå an å fikse dette "problemet" ved at dere skjerper dere. 
Ja, det kan være irriterende når vinnerne gnir det inn og ler litt, men det er jo bare et spill. Ikke et personlig angrep på taperen. Det hadde jo vært kjedelig å spille hvis alle bare satt der tyst, uten å tulle og le. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jepp, vil tro det er ganske normalt :) Hva man kan gjøre med det? Øve seg på å takle å tape, kanskje?`Svare tilbake når de andre erter?

Anonymkode: d5cc1...056

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jepp, vil tro det er ganske normalt :) Hva man kan gjøre med det? Øve seg på å takle å tape, kanskje?`Svare tilbake når de andre erter?

Anonymkode: d5cc1...056

Ganske normalt? Jeg har ikke opplevd noe sånt siden fetteren min holdt på sånn som 9-åring. Tror man bare må lære seg å tåle det, så går det kanskje over en dag. Det er veldig umodent, og har ikke så mye med sterkt konkurranseinstinkt å gjøre hvis man furter og griner i et annet rom i 20 min etter man har tapt. 

Anonymkode: 667a5...7f4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Å reagere med å grine når man taper i et spill er definitivt ikke normalt for personer som er ferdig med barneskolen. 

Jeg kan også bli irritert og sur, spesielt i enkelte spill (TP.. ), og det kjenner jeg så mange andre som også blir at jeg anser det som helt normalt. Men grining? Å måtte gå ut av rommet? Jeg furter litt inni meg, og går videre, eller banner og er irritert på en selvironisk måte, så det blir litt morsomt for de andre. 

Jeg hadde ikke giddet spille med folk som reagerte på den måten. 

Anonymkode: 543e9...b92

• Liker 6
Skrevet (endret)

Du må lære deg å takle folk du spiller med og da mener jeg å ikke bli sur. Det er gamet det, i alle spill. Ble litt furten da jeg var lita, men fikk beskjed ja, om å tåle sånne ting. Opp med hue, slå deg på brøstkassa og si at detta går bra!  Du må tåle andre ting i livet senere.

Endret av tussi680
  • Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, tussi680 skrev:

Du må lære deg å takle folk du spiller med og da mener jeg å ikke bli sur. 

Man kan gjerne bli så sur at man koker innvendig, men ha såpass pokerfjes at man smiler mens man psyker ut motstandrerene på den mest utspekulerte måten mulig. 

• Liker 1
Skrevet

Haha, jeg blir superstressa dersom noen begynner å bli forbanna når spillet ikke går deres vei. Ene venneparet mitt vil jeg ikke spille med lenger, for han hoverer og hun blir kjempesur. Han synes det er morsomt, men jeg blir bare utilpass.

Så du kan jo spille med noen som synes det er gøy at du overreagerer, eller du kan øve deg på å se spillet i perspektiv. Du får ikke spille med meg, i alle fall. Lar ikke hyggekvelder gi meg magesår om jeg ikke må...

• Liker 1
Skrevet

Høh...

Jeg kaster meg ned på gulvet, sparker i beina og furtegriner om jeg taper i Ludo!

Hater Ludo!!! 😢

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...