Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Føler noen ganger at jeg ikke blir hørt eller at det jeg har å si ikke betyr noe.. 

Eksempel. Familie middag hos svigers. Jeg begynner og si noe, noen av dem følger med på hva jeg har å si, men så begynner noen andre å snakke å da blir jeg overkjørt og all oppmerksomheten blir rettet mot denne nye personen som snakker.. eller hvis noen av barna gjør noe søtt eller morsomt.. så  er det ikke tilbake til der jeg slapp samtalen. Det blir bare glemt.. får da følelsen av at de synes jeg er kjedelig og stille. Men det er jo fordi jeg har blitt for redd for å si noe av den grunn av at jeg ikke vil bli avist... føler jeg ikke kan være meg selv rundt dem. 

Noen andre som har det slik? 

Anonymkode: 36401...b77

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Føler noen ganger at jeg ikke blir hørt eller at det jeg har å si ikke betyr noe.. 

Eksempel. Familie middag hos svigers. Jeg begynner og si noe, noen av dem følger med på hva jeg har å si, men så begynner noen andre å snakke å da blir jeg overkjørt og all oppmerksomheten blir rettet mot denne nye personen som snakker.. eller hvis noen av barna gjør noe søtt eller morsomt.. så  er det ikke tilbake til der jeg slapp samtalen. Det blir bare glemt.. får da følelsen av at de synes jeg er kjedelig og stille. Men det er jo fordi jeg har blitt for redd for å si noe av den grunn av at jeg ikke vil bli avist... føler jeg ikke kan være meg selv rundt dem. 

Noen andre som har det slik? 

Anonymkode: 36401...b77

Så trist for deg at du føler det på den måten. Vet ikke hva det kommer av, men for noen så er det akkurat som du beskriver mens andre trollbinder hvem som helst. Søsteren min har det nok litt som deg, uten at jeg kan sette fingeren på hvorfor. Men jeg har noen ganger tenkt at hun er litt passiv i måten å være på og snakke på. Det er liksom ikke noe flørt i henne. Og da tenker jeg på flørt ovenfor mennesker i alle aldre. Prøv å fang blikk og formidle det du ønsker å si med litt sjarm og smil og involver de du prater med. Øvelse gjør mester også i dette tenker jeg. Og du er like bra og like spennende som de andre så dette klarer du å jobbe med. :blomst:

Endret av Veslefrikk
Skrevet

Folk er veldig selvsentrerte omdagen, og bryr seg mindre og mindre om hverandre virker det som. 

I tillegg har vi blitt dårligere på å konsentrere oss, og vi glemmer lett hva som skjedde litt tidligere.

Jeg forstår godt hva du mener!

Jeg syns du ikke skal ta det så personlig, og minne dem på det dere pratet om, eller begynne å prate om noe annet og nevne det du ønsket å si!

Jeg tror ikke de syns du er kjedelig og stille, mest sannsynlig setter de pris på at du ikke er en av dem som roper og skriker heletiden! 

Ikke ødelegg deg selv ved å holde alt for deg selv! Plutselig kommer du opp med noe som også andre syns er veldig interessant og ønsker å snakke mer om, så lenge du fortsetter å være deg selv og prate! 

Tror veldig mange føler det sånn som deg, men tror også mange ikke tenker så mye på det. 

Når vi overtenker ting, så skaper vi problemer som ikke var der til å begynne med! 

Kan godt hende de bare glemmer det dere pratet om! Hopp da heller på neste samtaleemne, eller kom på egne! Det høres IKKE ut som de har noe imot deg, virker mer som om de bare glemmer det fordi det er mye annet som snakkes om! 

Hvis du i tillegg snakker veldig lavt og uten mye kroppspråk, så vil neste person som prater litt høyere eller virker mer energisk med kroppsspråket uansett overkjøre deg når det er mange tilstede! Prøv å snakk høyere og med større kroppspråk engang, og se om de hører mer etter da! Det er hvertfall et tips som folk som jobber med å holde konferanser og foredrag bruker veldig mye! 

Hvis de du prater med ikke interesserer seg for det du prater om, så er det kanskje ikke deg det er noe galt med, men heller dem! Kanskje de ikke forstår seg på det, og du bør finne andre å prate med om de tingene? 

Men hvertfall, om du er veldig laidback og rolig av deg, så er det naturlig at de som er mer energiske vil overkjøre deg i sosiale sammenheng! MEN!!! Dette betyr ikke at de andre liker denne personen bedre enn deg!! Det har ingenting med det å gjøre ihvertfall :)

• Liker 1
Gjest Hapi
Skrevet (endret)

Sjekk ut dette. Har du åpen hals (at den brune firkanten nr. 3 fra øverst er hvit) eller er Projector, skal du ikke snakke først, men helst vente på at noen snakker til deg. Jeg har åpen hals og føler meg ofte usynlig, spesielt hvis jeg snakker først. Oppmerksomheten til dem jeg prøver å snakke til bare fader vekk liksom, eller de hører meg ikke i det hele tatt.
https://humandesignamerica.com/

Endret av Isabel70

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...