UkjentN Skrevet 8. mai 2016 #1 Skrevet 8. mai 2016 Hva var drømmen din som barn, tenker mest karrieremessig, og hva ble du?
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #2 Skrevet 8. mai 2016 Frisør eller barne- og ungdomsarbeider. Ble ufør. Ønsker å studere sosialantropologi når helsa blir bedre da. Anonymkode: 75631...3b1 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #3 Skrevet 8. mai 2016 Ønsket å bli hudpleier/sminke-artist. Ble lege, men jobber som allmennlege og bedriftslege og er lege på min privat og eget klinikk Foreldrene mine ønsket at jeg skulle bli lege, men min egen drøm var å bli sminkeartist, noe innen hudpleie. Jeg gjorde begge av dem, oppfylte foreldrene mines ønske og jobber innen hudpleie og har min egen klinikk og mange kunder. Dette i en alder av 31 Anonymkode: a4f46...7f3 3
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #4 Skrevet 8. mai 2016 Er ikke så gammel enda, så veit ikke helt hva jeg blir, men hadde en drøm om å bli astrofysiker. Det blir jeg ikke. Anonymkode: f6fe7...cc6
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #5 Skrevet 8. mai 2016 Drømte om å bli kokk eller forfatter. Kokk kommer jeg aldri til å bli (utenfor hobbybasis), men forfatter.. Når jeg blir pensjonist! Nå jobber jeg som konsulent og får lære nye ting nesten daglig. Sjukt artig! Anonymkode: da43c...750 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #6 Skrevet 8. mai 2016 Jeg skulle bli undercover FBI-agent først, så skulle jeg bli rettsmedisiner. Jeg holder på å bli sykepleier. Det var ganske langt unna FBI-agent ihvertfall , men nå er sykepleier drømmeyrket mitt. Anonymkode: 43385...de7 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #7 Skrevet 8. mai 2016 Jeg ville bli skuespiller, sanger,forfatter eller lærer. Ble ufør. Anonymkode: a5091...bbd
Xavana Skrevet 9. mai 2016 #8 Skrevet 9. mai 2016 Jeg skulle bli dyrlege eller barnehagetante, men strøk dyrlege etter hvert fordi jeg nok ikke ville klare å avlive noen! Da jeg skulle velge videregående, hadde jeg bestemt meg for å bli spebarn- og barselpleier. Rakk å bli hjelpepleier før jeg fikk mitt eget spebarn :-) Pga. skade skiftet jeg beite fra helse til hotell. Så ble jeg ufør. Men har ikke gitt opp håpet om å bli aktiv på sykehus eller hotell igjen! Selv om jeg ikke ble noen av de førstnevnte ønskene, så er jeg svært tilfreds med det yrkeslivet jeg fikk! 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #9 Skrevet 9. mai 2016 Jeg skulle bli politi, eller marinbiolog. Nå ser det ut som jeg ender som ufør. Men har jobbet i barnehage, skole, med psykisk utviklingshemmede, butikk og kino. Og jeg kom meg halvveis gjennom vernepleier studiet, før jeg ble syk, og måtte slutte. Nå tenker jeg på og skrive en bok, noe jeg har tenkt jeg skulle gjøre halve livet. Anonymkode: 5aaec...1c4
Gjest Sunhands Skrevet 9. mai 2016 #10 Skrevet 9. mai 2016 Ville bli arkeolog som stod for spennende utgravninger rundt om i verden. Ble byråkrat.
Gjest uN91s Skrevet 9. mai 2016 #11 Skrevet 9. mai 2016 (endret) Ville bli operasanger som barn og psykolog som tenåring. Prøvde meg aldri som operasanger, men gikk et par år psykologi før jeg fant ut at det ikke var drømmen likevel. Begynner å studere sykepleier til høsten og tror det er mitt drømmeyrke. Endret 9. mai 2016 av uN91s
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #12 Skrevet 9. mai 2016 Jeg ville bli flyvertinne, men så heller journalist eller arkeolog/jobbe i et museum. Nå er jeg utdannet historiker Satser på å få en stilling i et museum en gang i fremtiden, inntil videre er jeg strålende fornøyd med å jobbe der om sommeren Anonymkode: a6779...089 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #14 Skrevet 9. mai 2016 Hadde ikke noe drøm, det var ikke noe fokus på det, men likte data (dette var på slutten av 80-tallet) Jobbet med data endel år, men videreutdannet meg videre innen økonomi etterhvert. Anonymkode: 2e62b...7c5
Jellyfish Skrevet 11. mai 2016 #15 Skrevet 11. mai 2016 Som 10-åring ville jeg bli flyvertinne, litt senere lege eller jobbe om bord på et marinefartøy - altså forsvaret. Siden jeg nesten går i bakken bare av å høre om stygge skader, og blir sjøsyk av mikroskopiske bølger, så er det kanskje bra at jeg ble økonom
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2016 #16 Skrevet 11. mai 2016 Først ville jeg bli sykkelpoliti (Pacific Blue var favorittserien min ), og så fant jeg ut at jeg ville bli dyrlege. Om én måned er jeg ferdig utdannet dyrlege, og jeg er SÅ glad for at drømmen min gikk i oppfyllelse! Anonymkode: f74d8...9fd
Rexina Skrevet 9. juni 2016 #17 Skrevet 9. juni 2016 Ville bli trollmann(?) som barn.. Etter det var drømmen å jobbe som reklamedesigner/tekstforfatter innen reklame, og så makeup-artist. Ble helsefagarbeider med etterutdanning og føler meg fortsatt ikke ferdig!
PaperFlower Skrevet 9. juni 2016 #18 Skrevet 9. juni 2016 Åh, jeg har hatt så mange drømmer om hva jeg ville bli når jeg ble stor! Første drømmen min var å bli sykkelpoliti (pga. mye Pacific Blue i barndommen ). Men når jeg innså hvor mye sykling og trening som sto bak, ønsket jeg ikke det lengre. Også ville jeg bli kunstner/tegner. Eneste grunnen til det var fordi jeg var flink til å tegne, iallefall for barn på min alder. Men så innså jeg at jeg hadde allerede tegnet det meste som var å tegne, også var jeg egentlig ikke så interessert i tegning lengre. Deretter ville jeg bli klesdesigner. Ikke fordi jeg likte å tegne eller lage klær, men fordi jeg likte klær. Punktum. Men så fikk jeg beskjed av mamma om at det var bortkastet å tenke sånn og at jeg aldri kom til å bli det. Så da døde liksom den drømmen også. Hadde en runde der jeg ville bli arkeolog også. Pga. Jurrasic Park. Der var mamma nok en gang på banen og ba meg finne en mer realistisk jobb. (Hun brukte litt andre ord og uttrykk, da.) På slutten av ungdomsskolen innså jeg at jeg ville ha barn. Men da jeg for det første var for ung til å få barn, og for det andre ikke hadde noen å få barn med, bestemte jeg meg for å begynne å jobbe i barnehage. Men så kom jeg på at jeg har fobi for å bli smittet med omgangssyken, og da hadde det blitt rett og slett umulig for meg å jobbe i en barnehage lengre enn et par måneder. Og sist så ville jeg bli journalist. Det fordi jeg liker å skrive, og har fått veldig mye skryt for skrivinga mi på VGS. Jeg liker også tanken på å formidle viktig (og ikke så viktig) informasjon til andre. Men så innså jeg at det var en veldig sosial jobb. Man må oppsøke steder og ta initiativ til intervjuer selv. Og det passer ikke min sjenerte og introverte personlighet. (Sleng også på sosial angst her.) Idag så sliter jeg såppass med syken at jeg ikke har noen ordentlig jobb. Hadde vært fint å få "drømmejobben", eller iallefall finne en drømmejobb og strekke meg mot den, men akkurat nå aner jeg ikke hva jeg vil. Jeg finner liksom ingenting som passer, iallefall ingenting som er oppnåelig. Mulig det er det psykiske som blokkerer en del og ødelegger for meg, men sånn er det iallefall. Akkurat nå håper jeg egentlig bare at jeg kan bli frisk nok til å få en "vanlig" jobb. Hva som helst!
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2016 #20 Skrevet 9. juni 2016 Ville bli snekker eller kokk, men endte opp som tegnspråktolk Anonymkode: aa7b3...b8b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå