Gå til innhold

Middel mot flått

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet om noen bra middel mot flått? 

Pusene mine løper mye i buskene og kommer ofte hjem med et par ekstrapassasjerer. Har prøvd de dråpene man drypper i nakken, men merket ingen effekt. 

Har også prøvd å fortelle pus at det ikke er akseptabelt å ta med småkryp hjem, men de hører ikke etter :P 

Anonymkode: 772d9...9a4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvilke dråper du har prøvd?

Vi bruker Frontline, og har ikke hatt en eneste flått etter at vi begynte (før det var det 3-4 hver dag)

Anonymkode: 25cbc...ca5

• Liker 1
Skrevet

snakk med dyrlegen. det er flere ulike merker å velg mellom, vet noen som bor i flått-ekstrem-land bruker to ulike middel samtidig.

Om kattene har tjukk pels sitter gjerne passasjerene i pelsen, uten problemer ei stund, løses delvis ved å øke dosen på flåttmiddelet (i samråd med veterinær). Eneste skikkelige løsninga på det er dessverre å børste dyrene ofte, og gå gjennom pelsen deres hver gang de har vært ute/før de slippes inn i bo-området til folkene...

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke dråper du har prøvd?

Vi bruker Frontline, og har ikke hatt en eneste flått etter at vi begynte (før det var det 3-4 hver dag)

Anonymkode: 25cbc...ca5

Har prøvd Beaphar biodråper.  Skal prøve med Frontline :) Største pus sin rekord er 20+ flått på en tur ute, så vil gjerne få antallet ned i det minste.

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, Tekopper skrev:

snakk med dyrlegen. det er flere ulike merker å velg mellom, vet noen som bor i flått-ekstrem-land bruker to ulike middel samtidig.

Om kattene har tjukk pels sitter gjerne passasjerene i pelsen, uten problemer ei stund, løses delvis ved å øke dosen på flåttmiddelet (i samråd med veterinær). Eneste skikkelige løsninga på det er dessverre å børste dyrene ofte, og gå gjennom pelsen deres hver gang de har vært ute/før de slippes inn i bo-området til folkene...

Ja får snakke med dyrlege :)

De har mye pels begge to. Spesielt han ene er rene loballen. Pleier alltid å sjekke de flere ganger i døgnet om vår, sommer og høst. Funnet mange kravlende rundt i pelsen deres opp gjennom årene. 

Gjest Anubiel
Skrevet

Vi brukte tidligere Frontline, men synes den fungerer dårlig. Dessuten varer effekten mot flått kun rundt 3 uker. Vi har gått over til å bruke flotthalsbånd, ikke fra dyrebutikk, men på resept. Det heter Seresto vet. og har effekt i 8 måneder mot flått og lopper. Har ikke funnet noe kryp på kattene etter at vi begynte med dette :) http://www.felleskatalogen.no/medisin-vet/seresto-vet-bayer-animal-health-gmbh-576251

Begge kattene mine er langhårede, de fungerer likevel.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte flåtthalsbånd på mine. Funka fjell 👍🏼

Anonymkode: 8b044...acd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...