AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #1 Skrevet 8. mai 2016 Bruker idag dagslinser acuvue moist astigmatisme, men det er jo ganske dyrt (540 i mnd). Vurderer å gå over til månedslinser, og lurer derfor: Hvordan er pris på døgnlinser kontra månedslinser? Må ha toriske. Kan man bruke døgnlinser som månedslinser, altså sove uten om nettene? Liker å gi øynene litt pause. Er måned/døgnlinser egentlig billigere enn dagslinser når man i tillegg trenger linsevæske og alt annet utstyr? Hvor mye bruker du på div linsevæske, etui, og alt annet som trengs til renhold av linser per måned? Anonymkode: addd7...a70
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #2 Skrevet 8. mai 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvordan er pris på døgnlinser kontra månedslinser? Må ha toriske. Det kommer jo helt an på merkene, men som regel er månedslinser rimeligere. Kan man bruke døgnlinser som månedslinser, altså sove uten om nettene? Liker å gi øynene litt pause. NEI. Du kan få økt karvekst i øynene, det er irreversibelt. Er måned/døgnlinser egentlig billigere enn dagslinser når man i tillegg trenger linsevæske og alt annet utstyr? Ja. Hvor mye bruker du på div linsevæske, etui, og alt annet som trengs til renhold av linser per måned? Kommer helt an på hvilke merker du velger. Det e rtydelig at du burde rådføre deg med optikeren. Jeg bestiller linser på nett, men jeg tror du trenger å sette deg ordentlig inn i linsebruk før du gjør det. Anonymkode: fda71...2d1
FlyBabe Skrevet 8. mai 2016 #3 Skrevet 8. mai 2016 Det er ikke så mye utstyr du trenger for å ha månedslinser. Det er bare linseveske. Etui følger med når du kjøper linseveske. Jeg har min linseveske ganske lenge. Anbefaler IKKE å sove med linser eller bruke dagslinser som månedslinser, du kan skade øynene dine, og det er det VIRKELIG ikke verdt. Snakk med optikeren din!
Walterwhite Skrevet 8. mai 2016 #4 Skrevet 8. mai 2016 Veldig dyre daglinser du har? Jeg har abonnement fra Brilleland (som er forholdsvis dyrt i forholdt til nettet) og betaler 330kr i mnd.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #5 Skrevet 8. mai 2016 Tror kanskje dere har misforstått det jeg spør om her. Bruker idag dagslinser. Skal selvfølgelig ikke bruke disse mer enn en gang, men gå over til månedslinser. Månedslinser kan man ikke sove med, men det kan med døgnlinser (all day, de har sikkert mange navn). Spør om man kan bruke døgnlinser (som man egentlig kan sove med) som månedslinser, altså ta dem ut hver kveld og sove uten, eller er døgnlinser laget slik at de ikke tåler å ta ut og inn hver dag i en måned (eller et par uker, alt ettersom hvor lenge linsene er beregnet for). 10 minutter siden, Bimmern skrev: Veldig dyre daglinser du har? Jeg har abonnement fra Brilleland (som er forholdsvis dyrt i forholdt til nettet) og betaler 330kr i mnd. Har linseabb hos brilleland, de er dyre fordi de er toriske. Å bestille på nett er faktisk ikke noe billigere med mindre jeg bestiller veldig mange esker, så velger å bruke brilleland (slipper å sitte på et lass linser når synet har forandret seg). TS Anonymkode: addd7...a70 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #6 Skrevet 8. mai 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tror kanskje dere har misforstått det jeg spør om her. Bruker idag dagslinser. Skal selvfølgelig ikke bruke disse mer enn en gang, men gå over til månedslinser. Månedslinser kan man ikke sove med, men det kan med døgnlinser (all day, de har sikkert mange navn). Spør om man kan bruke døgnlinser (som man egentlig kan sove med) som månedslinser, altså ta dem ut hver kveld og sove uten, eller er døgnlinser laget slik at de ikke tåler å ta ut og inn hver dag i en måned (eller et par uker, alt ettersom hvor lenge linsene er beregnet for). Har linseabb hos brilleland, de er dyre fordi de er toriske. Å bestille på nett er faktisk ikke noe billigere med mindre jeg bestiller veldig mange esker, så velger å bruke brilleland (slipper å sitte på et lass linser når synet har forandret seg). TS Anonymkode: addd7...a70 Du kan fint bruke døgnlinser som månedslinser. Bruker AirOptix night&day Aqua. De er fantastiske, merker ikke at jeg har dem på i det hele tatt. Jeg pleier ikke ta dem av om natten (dette er grunnen til at jeg valgte disse), men jeg legger dem i linsevæske over natten 2-3 ganger per måned. De tåler masse, så jeg tviler på at det er noe problem å ta dem av oftere. Kjøper dem på nettet, da det ble mye billigere for meg enn brilleland (kjøper to 6-pakninger per gang i ulik styrke, det varer altså i et halvt år). Anonymkode: fdb63...e4f 1
Walterwhite Skrevet 8. mai 2016 #7 Skrevet 8. mai 2016 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror kanskje dere har misforstått det jeg spør om her. Bruker idag dagslinser. Skal selvfølgelig ikke bruke disse mer enn en gang, men gå over til månedslinser. Månedslinser kan man ikke sove med, men det kan med døgnlinser (all day, de har sikkert mange navn). Spør om man kan bruke døgnlinser (som man egentlig kan sove med) som månedslinser, altså ta dem ut hver kveld og sove uten, eller er døgnlinser laget slik at de ikke tåler å ta ut og inn hver dag i en måned (eller et par uker, alt ettersom hvor lenge linsene er beregnet for). Har linseabb hos brilleland, de er dyre fordi de er toriske. Å bestille på nett er faktisk ikke noe billigere med mindre jeg bestiller veldig mange esker, så velger å bruke brilleland (slipper å sitte på et lass linser når synet har forandret seg). TS Anonymkode: addd7...a70 Fikk ikke med meg at de var Toriske
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #8 Skrevet 8. mai 2016 Hvorfor vil du ha døgnlinser, men bruke dem som vanlige månedslinser? Døgnlinser er dyrere. Anonymkode: edbb8...cae
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #9 Skrevet 8. mai 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor vil du ha døgnlinser, men bruke dem som vanlige månedslinser? Døgnlinser er dyrere. Anonymkode: edbb8...cae Det var dette jeg lurte på, om det var dyrere. Vurderer det fordi de slipper gjennom mer oksygen, og dersom jeg trenger å sove etter jobb, så må jeg ikke ta dem ut. Men liker som sagt å ta litt pause fra linsene hver dag, men praktisk om jeg er borte, på tur eller lignende og derfor velger å sove med dem. Anonymkode: addd7...a70
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #10 Skrevet 9. mai 2016 Jeg bruker acuvue oasys, som er døgnlinser, bruker dem en uke i strekk. Jeg kjenner ei som bruker de samme linsene, som bruker dem i to uker, men tar de da ut hver kveld. Begge deler er anbefalt av optiker. Med disse er det i dermed ikke dyrere enn vanlige dagslinser å bruke dem bare på dag tid, siden hun kan bruke de dobbelt så lenge betaler hun jo bare halv pris av det jeg gjør. Har dog ingen erfaringer med toriske. Snakk med en optiker! Anonymkode: 41b53...f86
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå