AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #1 Skrevet 8. mai 2016 Når barn rundt alder 5-7 kaster steiner på en hund,hvilke lover kan en benytte seg av ? Anonymkode: 6ff7d...d05
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #3 Skrevet 8. mai 2016 Dyrevelferdsloven. https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2009-06-19-97/KAPITTEL_1#KAPITTEL_1 Se punkt 3. Det er vel foreldrene til barna som står ansvarlig. Anonymkode: 9508d...e78 3
Veslefrikk Skrevet 8. mai 2016 #4 Skrevet 8. mai 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når barn rundt alder 5-7 kaster steiner på en hund,hvilke lover kan en benytte seg av ? Anonymkode: 6ff7d...d05 Man må vel først og fremst snakke med barna og foreldrene om det. Noen barn forstår faktisk ikke at det er farlig for hunden og tror det er bare for gøy. Vi har et fosterbarn som ikke hadde innsikt i sånt da han kom til oss i den alderen. Men etter flere samtaler om det så er problemet ikke eksisterende lenger. 1
anonym mann Skrevet 8. mai 2016 #5 Skrevet 8. mai 2016 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når barn rundt alder 5-7 kaster steiner på en hund,hvilke lover kan en benytte seg av ? Anonymkode: 6ff7d...d05 Trenger du en lov for å si ifra til et barn? 5
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #6 Skrevet 8. mai 2016 Fleire foreldre bryr seg ikkje. Eller meiner dei at det er greit? Anonymkode: fd509...069
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #7 Skrevet 8. mai 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Fleire foreldre bryr seg ikkje. Eller meiner dei at det er greit? Anonymkode: fd509...069 Sånt kan skje selv med gode foreldre. Anonymkode: 86f34...ade 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #8 Skrevet 8. mai 2016 2 timer siden, Veslefrikk skrev: Man må vel først og fremst snakke med barna og foreldrene om det. Noen barn forstår faktisk ikke at det er farlig for hunden og tror det er bare for gøy. Vi har et fosterbarn som ikke hadde innsikt i sånt da han kom til oss i den alderen. Men etter flere samtaler om det så er problemet ikke eksisterende lenger. Snakket til barnet som svarte med å spytte i bakken. Og rett etterpå,en ny stein mot meg. Unger er unger og jeg vet de ikke er født med regler for alt mulig.Men her kjeftet jeg på mor,og hun gav F.. Hun sa bare de er så små.. En på 5-6-7 år kan fint forstå at det å bli kastet stein på ,gjør vondt.! Det som fikk meg til å bli forbanna,er når stein nr.2 kom susendes og ingen brydde seg av de voksne.Vitner om holdninger mot dyr som jeg sliter med å forstå. Det er ikke greit å kaste stein på noen.Uansett mennesker eller dyr. Anonymkode: 6ff7d...d05
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #9 Skrevet 8. mai 2016 Var i dag vitne til en voksen mann som kasta steiner på fuglene på Sognsvann så det finnes dårlige holdninger over alt. Både barn og voksne burde tas tak i når det gjelder dyremishandling. Anonymkode: 31269...d58
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #10 Skrevet 8. mai 2016 Sånne drittunger fortjener juling! Selv om jeg er imot vold fortjener de faktisk det. Når man er 5-7 år er man gammel nå til å forstå at sånt gjør man ikke. Gubben som kastet stein på fuglene fortjener også samme behandling. Satans drittsekk! Anonymkode: 9731d...4a0 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #11 Skrevet 8. mai 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Sånne drittunger fortjener juling! Selv om jeg er imot vold fortjener de faktisk det. Når man er 5-7 år er man gammel nå til å forstå at sånt gjør man ikke. Gubben som kastet stein på fuglene fortjener også samme behandling. Satans drittsekk! Anonymkode: 9731d...4a0 Svare vold med vold altså? Anonymkode: 30a28...46f 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #12 Skrevet 9. mai 2016 Jeg ville sagt til foreldrene at du blir oppriktig bekymret for om barna får den omsorgen de trenger, når de lærer at det er greit å kaste stein (både på mennesker og dyr) og at du derfor ser deg nødt til å melde inn en bekymringsmelding til barnevernet om de ikke får snakket med barna, så de slutter med sånt. Da blir det nok fart i sakene. Anonymkode: 0da58...e35 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #13 Skrevet 9. mai 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Svare vold med vold altså? Anonymkode: 30a28...46f Ja. Da lærer de til neste gang at det får konsekvenser for dem. Anonymkode: 2b0cc...b51 1
claims Skrevet 9. mai 2016 #14 Skrevet 9. mai 2016 Gikk tur med hunden til min dagligvare butikk for å handle, når jeg kom ut var det type 3 - 4 gutter som prøvde og sykle på hunden. De skal være glad de hadde føtter, skulle ta tak i den gutt ungen men han stakk. Sykkelen ble igjen, og den knuste jeg ! 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #15 Skrevet 9. mai 2016 Har ingen ønsker om å denge eller slå barn.Men innimellom blir jeg forbanna.Snakke med foreldrene var ikke lett,de snakket dårlig norsk.Men tror de forstod at jeg var sint. Dyreplageri gjør meg eitrandes forbanna Anonymkode: 6ff7d...d05
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå