Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg skrev et innlegg hvor jeg fortalte at jeg nekter å ha sex med dama til hun har slanket seg. Jeg har mast i 3 år, men nå er grensen min nådd. Jeg er ikke interessert i å være utro eller noe i den banen. Jeg har en lederjobb for HMS avelingen og har opplevd veldig mange damer som har prøvd seg på meg noe jeg synes er ukomfortabelt. Jeg holder meg slank og deltar på birken fordi jeg vil ha en kone som er stolt av meg. Jeg er glad i kona, men mister respekten for henne når hun ikke gjør noe med overvekten. Lenge nektet jeg å spise middag med henne fordi jeg ble fysisk kvalm av å se henne spise så mye. Men jeg har erfart følgende fra jobben hvor det er ansatt over 200 damer g jeg har innsyn i mye data vedrørende sykefravær etc.

Min erfaring fra overvektige damer i arbeidslivet:

• De er veldig mye oftere sykemeldte, (de med bmi over 25 er 86% oftere sykemeldte)
  • De er oftere involvert i personalkonflikter
  • De har en mye høyere skilsmisserate noe som ofte igjen skaper sykefravær
  • De ligger alltid etter når det gjelder forfremmelser etc

Når kona mi da velger å spise mer mat enn hun forbrenner så blir jeg sjokkert over at dette skal være greit.

Jeg gjør mitt for å være attraktiv og synes det er flaut å gå sammen med dama som er overvektig.

Er det noen menn her inne som har opplevd noe lignende?

Til de som kommer med unnskyldninger om hvorfor de er feite E = Q + W (energiprinsippet) er sannheten. Hvis man spiser mer enn man forbrenner så blir man feit. Hvis man har dårlig forbrenning må man spise mindre og trene mer. Kan man ikke trene må man redusere matintaket.

Hvorfor er det så mange damer som prater bort sannheten om fedme?

• Liker 11
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta deg sammen. Du er for gammel til å drive med hets.

Anonymkode: a370d...616

• Liker 30
AnonymBruker
Skrevet

Ser ikke helt hva oppmerksomheten du får fra andre damer har med saken å gjøre? Men en enkel løsning på det problemet er jo å spise sammen med kona slik at du får flere kilo på kroppen. Det burde løse alle problemer du har egentlig. 

Anonymkode: 2def9...69b

• Liker 5
Skrevet (endret)

Overvektige damer flest er nok utmerket klar over sannheten selv.

Men det som er enkelt i teorien kan være veldig mye vanskeligere i praksis, om det så er fordi man sliter med motivasjon eller fordi man har en kropp som rett og slett motarbeider en.

Endret av Anoia
  • Liker 12
Skrevet
2 minutter siden, Ardwinna skrev:

Hvorfor gjøre det så komplisert? Gå fra dama di og finn deg ei som er slank og har 86% mindre sykefravær i arbeidslivet. Problem løst. Du er kvitt et problem, hun er kvitt et problem og verden kommer atter i balanse.

Det er kanskje jeg som fortjener noe bedre, men jeg er glad i kona og vi har 3 barn så jeg ønsker ikke å skilles.

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, Stormborn88 skrev:

Hva med overvektige menn da? Kjenner flere av de som prater bort de samme problemene.

Mange stygge feite menn der ute som prater bort problemet, men de får virkelig høre det fra andre menn

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, anonym mann skrev:

Det er kanskje jeg som fortjener noe bedre, men jeg er glad i kona og vi har 3 barn så jeg ønsker ikke å skilles.

Fortell hva som gjør at du er glad i kona.

Anonymkode: c8729...820

• Liker 9
Skrevet

Så fint at hun har en mann som kan påpeke det som heeeelt sikkert ikke har gått opp for henne på egenhånd. 

:ironi:

• Liker 17
Skrevet
Et øyeblikk siden, anonym mann skrev:

Mange stygge feite menn der ute som prater bort problemet, men de får virkelig høre det fra andre menn

Det sier meg bare at det er mange menn som trenger en bedre oppdragelse og på et generelt grunnlag så bør det gjøres noe med matprisene slik at sunn mat blir billig og vice verca.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Gjør de egentlig det?

Anonymkode: c8729...820

• Liker 6
Gjest Boxee
Skrevet (endret)

Når du har et slikt syn på kona di, og ikke engang vil spise middag med henne mener jeg hun fortjener bedre. Jeg går bare ut ifra at fra at du på flere måter enn dette utstråler at du ikke syns hun er attraktiv etc. Da er det faktisk mye bedre å gå videre. Hadde du vært glad i henne hadde du ikke påført henne så dårlig selvbilde som du er i ferd med å gjøre nå.

Innlegget er redigert for sitering og svar til slettet innhold.

Yvonne (mod)

Endret av Boxee
Skrevet

Svarer med et sitat fra Jeppe på Bjerget: «De sier at Jeppe drikker, men ikke hvorfor han drikker.»

It says it all...

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan gir lederjobben innen HMS deg oversikt over bedriftens til en hver tid sykemeldte kvinners vekt? Med over 200 kvinnelige ansatte har du vel neppe møtt alle, eller? Fører dere et arkiv med opplysninger som høyde, vekt etc., hvorfor det i så fall? Hvorfor lager du statistikk kun over kvinnelig overvekt og sykemeldinger, de samme tendensene burde jo gjelde hos menn? Er dette en del av  jobben din, eller noe du gjør på fritiden? 

Anonymkode: 2e75d...277

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

hvordan i all verden vet du at damene på jobben din har en BMI på over 25? har du veid dem selv?? 

Anonymkode: 089ed...741

• Liker 26
Skrevet
3 minutter siden, Ardwinna skrev:

Og et lite tips: egenprodusert statistikk er i 98% av tilfellene upålitelig ;)

Vi bruker et datasystem som heter Visma og dataene sammenfaller med de kommune Norge bruker.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De ligger ikke etter i forfremmelser er som regel en feit kjerring til sjef.

Anonymkode: ffdd2...abb

AnonymBruker
Skrevet

Vi bruker et datasystem som heter Visma og dataene sammenfaller med de kommune Norge bruker.

Vekten til de ansatte ligger ikke i Visma....

Anonymkode: bec5f...ead

• Liker 29

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...