Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet dette kanskje ikke er så vanlig, men jeg har LANGE, SVARTE hår på låra. Jeg barberer leggene, men jeg har like mye hår på låra, så det ser jo helt tullete ut med hårete lår og hårfrie legger. men jeg har hørt så mange advarsler mot å barbere låra, så det jeg lurer på er... er det verdt det? jeg prøver helst å unngå shorts, men nå som det begynner å bli varmt er det uungåelig... blir hårene tykkere og sånt? noen som har erfaring? (jeg har forresten utenlandsk bakgrunn, så jeg er ikke velsignet med de norske, lyse dunene)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bare å barbere det. Om ikke du ønsker å ta voksbehandling da?

Ps, norske kvinner har også samme problemet.

Anonymkode: b4166...7a3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Da ville jeg heller vokset lårene.. 

Anonymkode: f3462...72b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er mørkhåret, og har barbert både legger og lår i ca 10 år. Hårene er ikke blitt tykkere, men har blitt mørkere og stivere hos meg. Angrer fremdeles ikke på at jeg begynte å barbere lårene da jeg har veldi mye hår der til vanlig. 

Anonymkode: 9ee74...f9b

• Liker 1
Skrevet

Jeg vokser innsiden av lårene og bikinilinjen(som går et godt stykke utover). Resten drar jeg høvelen raskt over fordi de er lyse. De blir ikke tykkere eller mørkere av å fjerne dem :) Hadde jeg hatt mørke hår over hele, så tror jeg at jeg hadde spandert på meg en salongtime i sommermånedene for å få bort alt. 

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare å barbere det. Om ikke du ønsker å ta voksbehandling da?

Ps, norske kvinner har også samme problemet.

Gjør ikke det innmari vondt på et så stort område som lårene? Jeg har ganske sensitiv hud

AnonymBruker
Skrevet

Skjerp deg, det er virkelig ikke vanskelig å unngå og gå rundt og blotte låra... Bruk capri, knelange kjoler/skjørt eller maxi. 

Ellers endrer ikke håret seg av barbering, fet er en myte som ikke git mening. 

Anonymkode: 50230...981

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

^ Gikk litt vel fort her.. *det *gir

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjerp deg, det er virkelig ikke vanskelig å unngå og gå rundt og blotte låra... Bruk capri, knelange kjoler/skjørt eller maxi. 

Hvorfor er du så frekk?

• Liker 9
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Unnskyld meg, men er det så rart å ville gå i shorts når sola steker? Og skal jeg liksom gå i bukse når jeg bader? Skjerp deg selv, om sommeren er det rett og rimelig å ville gå med shorts og bikini (når man bader og soler seg)

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Da ville jeg gått for å vokse istedenfor :) hårene holder seg borte lenger så da slipper du å få utvekst igjen etter to dager :P 

Anonymkode: c48b6...276

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, Anonym55 skrev:

Gjør ikke det innmari vondt på et så stort område som lårene? Jeg har ganske sensitiv hud

Voksing er vondt, men det går heldigvis fort over. Men jeg har kun vokset hjemme. Har lyst til å gå på salong og ta alt, og håper de har bedøvelseskrem.

Skrevet

Takk for svar!

jeg barberte lårene nå nettopp, for å se hvordan det går. Om jeg ikke får resultatene jeg ønsker, går jeg over til voks :-)

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I dag har det vert opp i 24 grader her. Jeg har vert ute å trent i 2 timer. Mener du seriøst at jeg skal måtte ha på meg langbukse og ikke en shorts som slutter midt på lårene? Hell no!

Anonymkode: db028...0d5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

I dag har det vert opp i 24 grader her. Jeg har vert ute å trent i 2 timer. Mener du seriøst at jeg skal måtte ha på meg langbukse og ikke en shorts som slutter midt på lårene? Hell no!

Selv går jeg aldri med noe kortere enn rett over knærne i offentligheten. Har tynne, ikke tettsittende skjørt og tynne shorts/capri med den lengden og tights, vanlig og trenings-. Som passer godt til sommertemp. Såå varmt er det virkelig ikke i Norge at man må ty til noe veldig kort akkurat, ikke sånn at det hjelper mye med de cm uansett :P Folk gjør som de vil selvsagt, men synes det er morsomt at det blir sett på som nesten umulig, for det er det vitterlig ikke, og jeg kler meg helt normalt føler jeg selv hvertfall.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg barberer lårene om sommeren da det ser rart ut med hårskillet mellom legger og lår, i tillegg til at hårene på lårene skinner sånn opp i sola. Barberer ikke lårene like ofte som leggene da. Går kjapt over lårene ca. en gang i uka i sommermånedene. Du ser jo fort selv hvor ofte du bør gjøre det. 

Anonymkode: 7fcbf...e96

AnonymBruker
Skrevet

Jeg barberer aldri beina lengre. Har veldig lyse hår da. Har barbert leggene 2—3 ganger før. Fikk litt lengre hår etter det og da har jeg aldri gjort det igjen! Siden jeg ikke vil ha lengre hår. Nå har jeg helt lyse hår.

Dumt at verden har gått den retningen at man ikke skal ha hår på kroppen lengre..

Anonymkode: 3ba43...64b

• Liker 1
Skrevet
18 timer siden, Anonym55 skrev:

Jeg vet dette kanskje ikke er så vanlig, men jeg har LANGE, SVARTE hår på låra. Jeg barberer leggene, men jeg har like mye hår på låra, så det ser jo helt tullete ut med hårete lår og hårfrie legger. men jeg har hørt så mange advarsler mot å barbere låra, så det jeg lurer på er... er det verdt det? jeg prøver helst å unngå shorts, men nå som det begynner å bli varmt er det uungåelig... blir hårene tykkere og sånt? noen som har erfaring? (jeg har forresten utenlandsk bakgrunn, så jeg er ikke velsignet med de norske, lyse dunene)

Å tro meg! Det finnes MANGE nordmenn som sliter med mørk hårvekst. Jeg har ikke ett eneste lyst dun på kroppen, mer ulvepels. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selv går jeg aldri med noe kortere enn rett over knærne i offentligheten. Har tynne, ikke tettsittende skjørt og tynne shorts/capri med den lengden og tights, vanlig og trenings-. Som passer godt til sommertemp. Såå varmt er det virkelig ikke i Norge at man må ty til noe veldig kort akkurat, ikke sånn at det hjelper mye med de cm uansett :P Folk gjør som de vil selvsagt, men synes det er morsomt at det blir sett på som nesten umulig, for det er det vitterlig ikke, og jeg kler meg helt normalt føler jeg selv hvertfall.

Vi er forskjellige mennesker med forskjellige behov. Jeg tåler varmen dårlig og går i tynn jakke med singlet unger når det er 10 grader. Nå som det er godt over 20 grader vil jeg ha minst mulig klær på meg. En shorts eller kjole som stopper midt på lårene må være lov. Du kan ikke regne med at alle har samme behov og ikke minst klesstil som deg selv. Umulig er det langt i fra, men jeg gidder ikke å gjemme bårt lårene mine. Da fjerner jeg heller hår ;) 

AnonymBruker
Skrevet

Voks gjør vondt. Men er vært det.

Anonymkode: 7a5a4...e03

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...