AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #1 Skrevet 8. mai 2016 Har en vond øm kul under huden rett ved klitoris. I kanten av klitoris hette huden. Der det ikke vokser hår så kan ikke være betent hårrot. Den har vært der en uke eller to og er til tider så øm at hele klitt hudområdet er hovent. Ømheten kan sammenlignes med når man har en sånn skikkelig stor vond hormonkvise i ansiktet eller på ryggen og prøver å klemme. Det er umulig å klemme på denne, den ligger altfor langt under huden og er bare rød og rødblå, ikke hvit som kvise eller talg. Står ikke synlig ut når den ikke er hoven men kjennes godt! Jeg har hatt en lignende kul rett på innsiden av ytre kjønnsleppe før også. Hva er det for noe, må jeg opereres eller på antibiotika kur eller kan det være underjordisk kvise rett og slett i underlivet? Den er hard og stor som en ert. Anonymkode: 67e4e...68f
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #2 Skrevet 8. mai 2016 Få legen til å se på den Anonymkode: ebe3b...cf5 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #3 Skrevet 8. mai 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Få legen til å se på den Anonymkode: ebe3b...cf5 Fastlegen min har tre fire ukers ventetid og har tidligere sagt når jeg har kommet med underlivs problemer at det vil ikke han se på så jeg må til gynekolog, får henvisning og må stå 8 mnd i kø.. Har ikke råd til privat gynekolog heller Er heller ingenting å "se" man kan kun kjenne den som en liten bul, og jeg kjenner den såklart ekstra kraftig siden den er vond og øm. Anonymkode: 67e4e...68f
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #4 Skrevet 8. mai 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Fastlegen min har tre fire ukers ventetid og har tidligere sagt når jeg har kommet med underlivs problemer at det vil ikke han se på så jeg må til gynekolog, får henvisning og må stå 8 mnd i kø.. Har ikke råd til privat gynekolog heller Er heller ingenting å "se" man kan kun kjenne den som en liten bul, og jeg kjenner den såklart ekstra kraftig siden den er vond og øm. Anonymkode: 67e4e...68f Bytt fastlege Anonymkode: ebe3b...cf5 4
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #5 Skrevet 8. mai 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fastlegen min har tre fire ukers ventetid og har tidligere sagt når jeg har kommet med underlivs problemer at det vil ikke han se på så jeg må til gynekolog, får henvisning og må stå 8 mnd i kø.. Har ikke råd til privat gynekolog heller Er heller ingenting å "se" man kan kun kjenne den som en liten bul, og jeg kjenner den såklart ekstra kraftig siden den er vond og øm. Anonymkode: 67e4e...68f Du skrev at kulen er " er bare rød og rødblå ". Da vil jo legen også se dette? I tillegg til å se, må vel legen kanskje kjenne på kulen. Kanskje må du ha antibiotika. Kanskje må legen behandle dette på annen måte. Anonymkode: ebe3b...cf5 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #6 Skrevet 8. mai 2016 Du må ikke vente 8 mnd på gynekolog. Det er vel 3 mnd maks ventetid. Uansett vil det gå fortere om du bare bytter fastlege. Anonymkode: 8eb57...9d3 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #7 Skrevet 8. mai 2016 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må ikke vente 8 mnd på gynekolog. Det er vel 3 mnd maks ventetid. Uansett vil det gå fortere om du bare bytter fastlege. Anonymkode: 8eb57...9d3 Vel jeg har stått i kø både 4 og 7 mnd før, for livmorhalsbetennelse bla. Anonymkode: 67e4e...68f
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #8 Skrevet 8. mai 2016 Og å bytte fastlege går ikke siden han følger meg opp med kronisk sykdom jeg sliter med ellers. Og er den eneste legen som virkelig har peil på Oh respektert min sykdom av de jeg har gått til. Anonymkode: 67e4e...68f 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #9 Skrevet 8. mai 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og å bytte fastlege går ikke siden han følger meg opp med kronisk sykdom jeg sliter med ellers. Og er den eneste legen som virkelig har peil på Oh respektert min sykdom av de jeg har gått til. Anonymkode: 67e4e...68f Ok. Da ville jeg ringt legesenteret og spurt om legen kan henvise deg til gynekolog. Kanskje det lar seg ordne over tlf (?) ettersom legen din uansett ikke ønsker å undersøke underliv (har forresten fastleger lov til å nekte å gjøre dette?) Anonymkode: ebe3b...cf5 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #10 Skrevet 8. mai 2016 Jeg har hatt sånne og det var ei skikkelig kvise eller betent talgkjertel, mest sannsynlig det siste. Jeg kan ha de noen dager eller uker, så forsvinner de bare. En gang hadde jeg en sånn rett ved klitoris (det gjorde dritt vond) så plutselig sprakk den bare og ut kom det masse gørr. La den bare være, ikke plukk eller klem på den. Anonymkode: c4459...88e
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #11 Skrevet 8. mai 2016 Kan være bartholinitt betennelse eller bartholin cyste. Anonymkode: e86f9...07c
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #12 Skrevet 8. mai 2016 Har en kul på samme sted, som ligger dypt, gyn sa det var en cyste, helt ufarlig. Ikke vond så lenge man ikke fikler med den.Har hatt den lenge. De gjør ingenting med det, når de ikke er for store eller plagsomme. Men man bør alltid får slikt sjekket ut hos lege. Anonymkode: 8ffe3...28c 1
Bertil Skrevet 9. mai 2016 #13 Skrevet 9. mai 2016 (endret) Den 8.5.2016 at 16.28, AnonymBruker skrev: Fastlegen min har tre fire ukers ventetid og har tidligere sagt når jeg har kommet med underlivs problemer at det vil ikke han se på så jeg må til gynekolog, får henvisning og må stå 8 mnd i kø.. Har ikke råd til privat gynekolog heller Er heller ingenting å "se" man kan kun kjenne den som en liten bul, og jeg kjenner den såklart ekstra kraftig siden den er vond og øm. Anonymkode: 67e4e...68f Om du likevell skulle vurdere å gå til privat gynekolog har du god oversikt her (priser fra 380,- for undersøkelse): https://www.helsesmart.no/sok?cat=konsultasjon-hos-gynekolog-576&fyl=oslo-3&ref=0&sor=pris (du kan vise flere gynekologer i listen om du endre lokasjon i stedsfilter til venstre) Endret 9. mai 2016 av Bertil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå