AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #1 Skrevet 8. mai 2016 Jeg har fått en spennende utfordring. Jeg skal lage en formkake som kan spises av en som ikke tåler melkeprotein. Da tåler man f.eks. ikke laktosefrie produkter produkter, ikke smør, ikke ost osv. Noen som har tanker til erstatninger eller oppskrifter? Soya-produkter kan selvsagt erstatte en del, men jeg har liten erfaring med soya; påvirker det smaken? Tusen takk for alle innspill fra alle kvinner fremfor kjøkkenbenken Anonymkode: 560a0...9b9
Gjest Emera Skrevet 8. mai 2016 #2 Skrevet 8. mai 2016 Melkefri margarin og en melkeerstatning. Ris-, havre-, mandel- eller soyamelk. Ikke noe problem.
Gjest Emera Skrevet 8. mai 2016 #3 Skrevet 8. mai 2016 Og her er det drøssevis av oppskrifter. Velg og vrak, og bare bytt ut melkeproduktene. Personen som ikke tåler melk er uansett vant til smaken av meklefrie erstatninger, så det går nok fint.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #4 Skrevet 8. mai 2016 4 timer siden, Emera skrev: Og her er det drøssevis av oppskrifter. Velg og vrak, og bare bytt ut melkeproduktene. Personen som ikke tåler melk er uansett vant til smaken av meklefrie erstatninger, så det går nok fint. Tusen takk. Men kaken skal helst smake godt for alle andre også. Har du noe tips til hva som gir minst bismak? Tusen takk for hjelp! TS Anonymkode: 560a0...9b9
Gjest Emera Skrevet 9. mai 2016 #5 Skrevet 9. mai 2016 Det er egentlig ingenting som gir noen bismak.. Men smørsmaken vi ellers er vant til i typiske formkaker er jo ikke der. Selv har jeg brukt rismelk og Melange uten melk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå