Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har forsøkt å være mer aktiv i det siste, spesielt pga. at været stadig blir bedre å oppholde seg ute i. Tar med meg en lydbok på øret, og spaserer 5-10 kilometer om dagen, som regel før kl. 15.

Alle sier at trening/mosjon skal øke energinivået og humøret, men jeg kjenner meg bare sint og trist. Ikke umiddelbart etterpå, men utpå ettermiddagen/kvelden sniker det seg på og blir bare verre og verre. Jeg spiser nok og drikker nok vann, og jeg har ikke noe annet mål med treningen enn å bevege meg og samtidig få hørt lydbok og trekke frisk luft, så jeg forstår ikke hvor disse følelsene kommer fra. Vanligvis er jeg aldri sint, og sjelden så trist.

(er jente, 24 år)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig vanskelig å svare på. Er du sikker på at følelsene og treningen har sammenheng?

Og hvis de har sammenheng, gjør det så mye? Kanskje gåingen får tankene dine til å vandre slik at du får tenkt mer og kjent mer på følelsene dine enn ellers? Kanskje det kan være greit å kjenne på dem?

Hvis du blir plaget av sinne og tristhet over lengre tid uten å forstå hvorfor, kan kanskje psykolog være en idé.

Skrevet

Jeg har det sånn etter de øktene jeg ikke mestrer (trener i gruppe). De harde øktene hvor jeg føler at alle andre smiler mens de svetter, og jeg ikke klarer å gjennomføre.

All treningsgleden folk "skryter" sånn av får jeg etter ALLE andre økter. Mestingsfølelse, svette som siler, blodet som bruser. I tillegg spiser og drikker jeg riktig før og etter trening. Rett etter trening går det ned en flaske vann og en banan, og jeg har energi til tusen.

Det hører med at jeg er overvektig, og absolutt ikke supersunn. Men jeg er på vei. 

Prøv å finn en trening du virkelig digger! Det finnes! Jeg fant min ;)

AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, mc33 skrev:

Jeg har forsøkt å være mer aktiv i det siste, spesielt pga. at været stadig blir bedre å oppholde seg ute i. Tar med meg en lydbok på øret, og spaserer 5-10 kilometer om dagen, som regel før kl. 15.

Alle sier at trening/mosjon skal øke energinivået og humøret, men jeg kjenner meg bare sint og trist. Ikke umiddelbart etterpå, men utpå ettermiddagen/kvelden sniker det seg på og blir bare verre og verre. Jeg spiser nok og drikker nok vann, og jeg har ikke noe annet mål med treningen enn å bevege meg og samtidig få hørt lydbok og trekke frisk luft, så jeg forstår ikke hvor disse følelsene kommer fra. Vanligvis er jeg aldri sint, og sjelden så trist.

(er jente, 24 år)

Kan det være at du har hatt noen innestengte følelser som får slippe løs samtidig som følge av den økte fysiske aktiviteten? at dette bare er en fase? Særlig siden du skriver at du vanligvis aldri er sint og sjelden så trist. Bare en teori :) Det virker kanskje banalt, men alternativt: er innholdet i lydboken noe som kan vekke disse følelsene? Kanskje du bare kan akseptere at disse følelsene kommer, selv om de måtte være ubehagelige/oppleves som ulogiske? (Sorry, masse spørsmål her, beklager om jeg virker veldig "hobbypsykolog")

Anonymkode: 7533e...663

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...