AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #1 Skrevet 8. mai 2016 Da jeg var liten fikk jeg bestandig høre at jeg ikke måtte skrike eller lage for mye spetakkel, for da kunne folk tro at jeg var i fare. Spesielt dersom enn badet så skulle man absolutt ikke hyle. Nabobarna driver å ha hylekonkurranse nå.. det har de hatt siden kl 8 i morges mens de plasker i svømmebassenget og hopper på trampolinen. Forsøker å skrive en oppgave, men det er jammen ikke lett i dette bråket, og jeg kan vel heller ikke be barna om å være stille. Har selv tittet ut av vinduet flere ganger for å sjekke om alt er OK. Er det ikke lengre normalt å lære barn at hyling er en uting og kan forbindes med fare? Anonymkode: c2a57...00a 1
Pysa Skrevet 8. mai 2016 #2 Skrevet 8. mai 2016 Nei. La barn være barn. De har lov til å bråke på dagtid.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #3 Skrevet 8. mai 2016 2 minutter siden, Pysa skrev: Nei. La barn være barn. De har lov til å bråke på dagtid. Joda, men her reagerer jeg på skriking og hyling, ikke å snakke høyt, men rett og slett å skrike ut i kor i timesvis. Synes det er interessant dersom beskjeden jeg fikk om å ikke hyle som barn har endret seg med tiden. Ts Anonymkode: c2a57...00a 1
Fluffe Skrevet 8. mai 2016 #5 Skrevet 8. mai 2016 13 minutter siden, Pysa skrev: Nei. La barn være barn. De har lov til å bråke på dagtid. Går fint ann å kose seg og være barn, uten å plage andre 8
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #6 Skrevet 9. mai 2016 19 timer siden, Pysa skrev: Nei. La barn være barn. De har lov til å bråke på dagtid. Lek og litt støy er en ting, hyling og skriking er noe helt annet. Mine får så klart lov til å leke mer høylytt enn inne, og litt roping blir det uansett. Men hyling og skriking får de ikke lov til, verken i skogen "alene", på lekeplass eller i hagen. Anonymkode: e5fc4...b7d 7
MapleSirup Skrevet 9. mai 2016 #7 Skrevet 9. mai 2016 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lek og litt støy er en ting, hyling og skriking er noe helt annet. Mine får så klart lov til å leke mer høylytt enn inne, og litt roping blir det uansett. Men hyling og skriking får de ikke lov til, verken i skogen "alene", på lekeplass eller i hagen. Anonymkode: e5fc4...b7d Helt enig. Det er helt unødvendig å skrike masse. Barn skal lære å ta hensyn til omverdenen. Frydefulle rop og latter er noe annet enn hylekonkurranser. 1
QueenOfTheSidewalk Skrevet 9. mai 2016 #8 Skrevet 9. mai 2016 Bare stikk hodet ut av vinduet og rop strengt "Nå er det stopp på den hylinga deres" 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #9 Skrevet 9. mai 2016 6 timer siden, Evilposelos skrev: Bare stikk hodet ut av vinduet og rop strengt "Nå er det stopp på den hylinga deres" Fungerer ganske effektivt om du er mann og roper. Naboen lot sitt barn drive å leke og herje i gangen i leilighetskomplekset der vi bor. Skriking og hoing som hørtes godt inn til oss. En dag fikk samboeren nok, gikk ut og kjefta på ungen. Aldri hørt et pip fra ungen igjen i gangen. Anonymkode: 674de...546 3
MapleSirup Skrevet 9. mai 2016 #10 Skrevet 9. mai 2016 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fungerer ganske effektivt om du er mann og roper. Naboen lot sitt barn drive å leke og herje i gangen i leilighetskomplekset der vi bor. Skriking og hoing som hørtes godt inn til oss. En dag fikk samboeren nok, gikk ut og kjefta på ungen. Aldri hørt et pip fra ungen igjen i gangen. Anonymkode: 674de...546 Jeg er ikke stor fan av å snakke hardt til andres barn, men dette eksempelet støtter jeg. Barn må jo lære av andre at de skal ta hensyn , når foreldrene ikke oppdrar dem selv. Trist, men nødvendig. 3
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #11 Skrevet 9. mai 2016 Jeg lurer på hva som er galt med foreldrene som lar barn hyle i timevis. Ja, barn skal få lov å støye litt. Og å ha en hylekonkurranse kan være gøy. Men èn eller to slike holder. Å holde på i timevis vitner om totalt manglende evne til å ta hensyn til sine omgivelser. Anonymkode: 5a712...10c 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå