AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #1 Del Skrevet 8. mai 2016 Hvis du skal på butikken og noen venner spør om du kan kjøpe med en vare, er det da normalt å forvente at vedkommende betaler tilbake? Det synes nemmelig jeg, ihvertfall at de tilbyr seg å betale tilbake. Er så mange av mine venner som ikke nevner noe, og synes det blitt teit å mase om å få tilbake 30 kr.. Hva er etiketten på dette området? Anonymkode: d1f56...39c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #2 Del Skrevet 8. mai 2016 Jeg gir varen sammen med kvitteringen. Enkelt og greit. Anonymkode: 6599c...e36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #3 Del Skrevet 8. mai 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du skal på butikken og noen venner spør om du kan kjøpe med en vare, er det da normalt å forvente at vedkommende betaler tilbake? Det synes nemmelig jeg, ihvertfall at de tilbyr seg å betale tilbake. Er så mange av mine venner som ikke nevner noe, og synes det blitt teit å mase om å få tilbake 30 kr.. Hva er etiketten på dette området? Anonymkode: d1f56...39c Selfølglig skal de betale tilbake, neste gang be om å få pengene på forhånd, gjør de ikke det så,sier du at du ikke har penger nok til å legge ut. Anonymkode: 7a439...e43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 8. mai 2016 #4 Del Skrevet 8. mai 2016 (endret) w Endret 17. november 2023 av Nasse Nøff ❤ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tibbie Skrevet 8. mai 2016 #5 Del Skrevet 8. mai 2016 Jeg hadde ikke krevd å få 30 kroner tilbake, men jeg hadde forventet å bli tilbydd det. Det er da folkeskikk? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 8. mai 2016 #6 Del Skrevet 8. mai 2016 Men sier du ikke hva det kom på samtidig som du gir varen? Selvsagt skal venner betale for varen og gjerne runde litt opp siden du tok bryet og kjøpte for dem. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
drikkerbrushverdag Skrevet 8. mai 2016 #7 Del Skrevet 8. mai 2016 Jeg har aldri tenkt på det, fordi det er naturlig for meg å spytte i 30 kroner ekstra selv når det passer seg sånn. Jeg pleier alltid å tenke at det går rundt på et eller annet vis. Det gjelder vel å merke kun hvis det er noe vi skal ha sammen ("Kan du ta med en flaske pepsi?") eller om det er noe som bare er til meg, men som det hadde vært kjekt om noen tok med likevel. En venninne av meg er veldig påpasselig på det der, og pleier å gi meg nøyaktig kronebeløp når vi treffes neste gang Så med henne er jeg ganske nøyaktig, da jeg skjønner at det er viktig for henne at det er rett. Men jeg synes det har blitt mye lettere å holde styr på dette etter at det ble vanlig med vipps, for da er det så kjapt og enkelt å overføre uten å huske å ha med 22 kroner eller logge seg inn på nettbanken for å ordne det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #8 Del Skrevet 8. mai 2016 Spørs hvor god venn. Bestevenninna mi og jeg kan kjøpe ting uten å tenke på tilbakebetaling fordi vi vet det går opp i opp når hun f eks spanderte to øl på meg helgen før eller lager middag til oss neste helg. Da er mitt ditt og ditt mitt på en måte og en sjokolade eller tampong pakke å legge ut for gjør meg ikke noe. Anonymkode: be1c7...599 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Den mystiske Skrevet 8. mai 2016 #9 Del Skrevet 8. mai 2016 Etiketten tror jeg er forskjellig med hvem som kjøper med en vare til en annen person. Den store elven av tjenester mellom venner tror jeg går opp i opp i lengden. Personlig så synes jeg ikke 30,- kroner er så mye i 2016, og tar det ikke så nøye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoftKitty Skrevet 9. mai 2016 #10 Del Skrevet 9. mai 2016 Jeg kan fint spandere 30kr på en venn,men jeg synes det er frekt å forvente det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #11 Del Skrevet 9. mai 2016 Jeg ber om å få vippset over sånne beløp med en gang. Anonymkode: 127bb...c6b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå